Kia K4 pôvodne vznikla pre severoamerický trh, no európski zákazníci sa môžu tešiť na jej príchod už čoskoro. Automobilka tak reaguje na meniacu sa situáciu na trhu a ponúka alternatívu k pripravovanému elektrickému modelu EV4.

Bohatá motorová paleta

Najväčším prekvapením je zachovanie klasických spaľovacích motorov bez elektrifikácie. V základnej verzii dostane K4 litrový trojvalec T-GDI s výkonom 115 koní, ktorý bude štandardne spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pre tých, čo uprednostňujú automatickú prevodovku, bude k dispozícii sedemstupňový dvojspojkový automat, ale už s mild-hybridnou technikou. Silnejší štvorvalec 1.6 T-GDI ponúkne dve výkonové verzie – 150 alebo 180 koní, výlučne s dvojspojkovou prevodovkou.

Nová Kia K4 - Zdroj: Kia

Priestranný interiér, kompaktné rozmery

S dĺžkou 4440 mm a šírkou 1850 mm sa K4 radí medzi Golf a Octaviu, no jej rázvor 2720 mm je o 40 mm väčší než u Škody. To zabezpečuje výnimočne priestranný interiér v tejto triede. Batožinový priestor ponúka 438 litrov, čo je viac než u Golfu (381 l), ale menej než u Octavie (600 l).

Nová Kia K4 - Zdroj: Kia

Výbava a cena

Interiér zdobí panoramatická obrazovka s uhlopriečkou takmer 30 palcov, zložená z digitálneho prístrojového panelu, displeja klimatizácie a infotainment systému s Apple CarPlay a Android Auto.

Nová Kia K4 - Zdroj: Kia

Kia zatiaľ neoznámila oficiálne ceny, ale odhaduje sa, že základná verzia by mohla začínať pod hranicou 20 tisíc eur, čím by sa stala zaujímavou alternatívou k etablovanej konkurencii.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.