Nová KIA EV5 ponúka dva typy akumulátorov, pokročilé nabíjacie technológie a praktické riešenia pre každodenné používanie. Kia stavila na overenú platformu E-GMP a pripravila vozidlo s ambíciou získať významný podiel v rastúcom segmente stredne veľkých elektrických SUV. 

Technické parametre a rozmery

Nová Kia EV5 disponuje rozmermi 4610 mm na dĺžku, 1875 mm na šírku a 1675 mm na výšku s rozvorom 2750 mm. Tieto parametre ju stavajú do priamej konkurencie so Škodou Enyaq či Volkswagenom ID.4. Batožinový priestor ponúka objem 566 až 2080 litrov, ktorý dopĺňa predný kufor s kapacitou 44 litrov.

Nová Kia EV5 - Zdroj: Kia

Pohonná jednotka a batérie

Európska verzia bude zo začiatku dostupná len s jedným motorom výkonu 218 koní a 310 Nm, ktorý zabezpečí zrýchlenie na 100 km/h za 8,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 185 km/h. Významnou zmenou oproti čínskej verzii je prechod z LFP článkov na pokročilejšie NMC batérie.

Zákazníci si budú môcť vybrať z dvoch kapacít akumulátorov, menší s 60,3 kWh a väčší s 81,4 kWh. Verzia s väčšou batériou dosahuje dojazd 505 až 530 kilometrov podľa štandardu WLTP.

Nová Kia EV5 - Zdroj: Kia

Nabíjanie a praktické funkcie

EV5 podporuje nabíjanie výkonom až 150 kW pri jednosmernom prúde, čo umožňuje nabíjanie z 10 na 80 percent za približne 30 minút. Integrovaná nabíjačka má výkon 11 kW. Vozidlo je vybavené funkciami V2L a V2G, ktoré umožňujú využitie ako powerbanku alebo vracanie energie do siete.

Interiér sa vyznačuje moderným dizajnom s dvoma 12,3-palcovými displejmi a dodatočnou 5-palcovou obrazovkou klimatizácie. Praktickosť zvyšujú sklopné stolíky, posuvné lakťové opierky a množstvo USB-C konektorov.

Nová Kia EV5 - Zdroj: Kia

Kia EV5 sa na slovenskom trhu objaví v druhej polovici roku 2025, pričom ceny budú oznámené neskôr.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.