Novinka nadväzuje na koncept predstavený na jar a podľa prvých informácií sa jeho sériová podoba nebude výrazne líšiť od štúdie. EV2 bude stáť na kompaktnej verzii platformy E-GMP. Dĺžka by mala byť približne štyri metre čo znamená formát vhodný do mesta aj na bežné denné presuny. Karoséria má mať hladšie línie a svetelnú grafiku pripomínajúcu hviezdnu oblohu. Táto vizuálna identita patrí k aktuálnemu smerovaniu značky a má odlíšiť EV2 v rýchlo rastúcej konkurencii.
Batéria a technika
Kia zvolila 400 V architektúru ktorá pomáha znižovať cenu celého vozidla. Očakáva sa nasadenie dvoch batériových balíkov s kapacitou 45 a 63 kWh. Menší paket má ponúknuť dojazd okolo 300 km a väčší približne 450 km.
Predné kolesá bude poháňať elektromotor s výkonom 85 kW ktorý je vhodný pre mestskú prevádzku a zároveň poskytne dostatočnú dynamiku aj mimo mesta.
Interiér a výbava
Kia sľubuje variabilnú kabínu. Koncept ukázal možnosti nastavenia predných sedadiel do relaxačnej polohy a sériová verzia by mala priniesť podobné riešenia. Očakáva sa dvojica prepojených displejov s uhlopriečkou 12.3 palca doplnená menšou obrazovkou určenou pre ovládanie klimatizácie.
Dizajnový prístup má zdôrazniť prehľadnosť a jednoduché ovládanie bez zbytočného vizuálneho chaosu.
Konkurencia a cena
EV2 vstúpi do segmentu dostupných mestských elektromobilov kde dnes pôsobia modely ako Citroën e C3 Renault 4 E Tech alebo Fiat Grande Panda.
Kia plánuje cenu posunúť pod hranicu 30000 eur vďaka čomu chce osloviť širší okruh zákazníkov ktorí hľadajú malé elektrické SUV s praktickým dojazdom a výrobným zázemím priamo na Slovensku.
Patrik Herich


