Akcia nebola iba pre novinárov, deň predtým rovnaký program zažili zákazníci tejto prestížnej japonskej značky. Ráno sme si dali teplý čaj s cigánskou, prehodili pár neformálnych rečí so zástupcami Subaru a potom hor sa do prvej disciplíny.

Adrenalínový deň so Subaru

Začíname pekne z ostra a to slalomom so Subaru Impreza WRX STi. Hoci to bola ešte predošlá generácia, o zábavu bolo postarané. Organizátor na na známom veľkom parkovisku Penzinskej Baby vytvoril dosť náročnú dráhu z kužeľov, okolo ktorých sme jazdili kolo na čas. Každý z nás mal jedno zahrievacie a dve merané.

Priatelia, Impreza dostala riadne zabrať, predstavte si, že sa za jej volantom v priebehu štyroch hodín vystriedalo okolo 30 šoférov a každý jazdil pomedzi kužele najrýchlejšie ako vedel! Za volantom Imprezy to bol perfektný zážitok, toto auto vie držať stopu, no keď vypnete elektroniku, razom tristo koní pod kapotou roztočí štyri kolesá a už režete zákrutu driftom.

Adrenalínový deň so Subaru

Po vystriedaní nasledovala kratučká pauza, potom sme sa celí nedočkaví pobrali k druhej časti parkoviska. Čakala nás parkovacia zručnosť so Subaru XV. Bolo vybavené CVT prevodovkou. Vmalom štvorci sme sa museli otočiť o 360 stupňov, potom spraviť krátky slalom popredu a potom ho vycúvať. Opäť bola disciplína meraná. So Subaru XV sa manévruje v úzkych priestoroch pohodlne, je vybavený totiž parkovacou kamerou, pomerne krátkou prednou kapotou a veľkými spätnými zrkadlami.

Adrenalínový deň so Subaru

Nie menej zaujímavá akcia nás čakala tiež s modelmi Outback a Forester. Outback má našliapnuté na prvenstvo najpredávanejšieho modelu značky na Slovensku. S oboma modelmi sme si zajazdili na lyžiarskej zjazdovke. Bola klzká, čerstvo pokropená dažďom a vyjazdeným blatom. Ideálne prostredie vyskúšať pohon štyroch kolies X-MODE. Mysleli sme si, že budeme jazdiť iba z kopca, ale organizátori nás na vlastnej koži presvedčili, že Forester a Outback bez problémov zvládajú jazdu aj do strmého klzkého kopca.

Adrenalínový deň so Subaru

Posledná bonusová skúška Outbacku bola opäť pripravená na parkovisku. Rozbehli sme Outback na 50 km/h a nasmerovali na pevnú prekážku. Keď idete proti prekážke vedome, nie je to príjemný pocit. Musel som dôverovať, že systém EyeSight skutočne zastaví auto samo, pretože inštruktor sediaci vedľa mňa mi zakázal brzdiť. Ešteže systém fungoval stopercentne.

Piatkové doobedie nám značka Subaru krásne spestrila. Okrem skvelých zážitkov sme sa presvedčili, že japonské vozidlá Subaru sú bezpečné, zábavné, ovládateľné a zvládnu aj náročný terén.

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.