Tento rok sa to v stánku hemžilo množstvom nových emkových modelov. Najmenší model M 135i bude v blízkej budúcnosti vrcholnou verziou hatchbacku. Sme si istí, že je to odozva na Mercedes-Benz A 45 AMG. Má o dva valce navrch, ale nižší výkon skoro o 60 koní.
Ďalej pod M spadajú modely spaľujúce naftu prostredníctvom trojturbového agregátu o výkone 280kW (381k). Dodáva sa do modelov X5, X6, rad 5 a 5 Touring.
Pokračujeme emkom šesťkového radu coupé a cabrio. Po kapotou pracuje osemvalec o výkone 412kW, čo predstavuje 560 konských síl. Na stovku šprintuje za 4,2 sekundy a po továrenskom odblokovaní si môžete svišťať po cestách 305km/h.
Nová trojka zatiaľ nemá koncernovú vrcholnú verziu, ale v stánku Alpina sa blysla kráska s výkonom cez 400 koní a tiež by mala akcelerovať na 100km/h niečo nad 4 sekundy.
Viac zaujímavá novinka sa skrýva pod označením 3 GT. Ako už z názvu vyplýva, ide o menší model GT 5, teda kompaktný Grand Touring. Jeho prednosť je luxus. Oproti klasickej trojke je dlhšie o skoro 20 centimetrov. Posnažíme sa tento model otestovať v redakčnom teste.
Ivan Kutálek
Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.Sorry no comment yet.