Menu
  • Francúzsky Ma(j)ster
    Francúzsky Ma(j)ster
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Renault Master si dlhé roky v Európe drží stabilné miesto na trhu. Prečo je tak obľúbený sme zisťovali v redakčnom teste s faceliftovanou verziou L3H2. Pod kapotou skrýval najsilnejší BiTurbo diesel 2.3 dCi.

Renault Master 2.3 dCi L3H2

Prvýkrát sa objavil pred 34 rokmi, to je už dosť dlhý čas k tomu vybudovať si renomé. Súčasná generácia Renaultu Master prešla tento rok jemných dizajnovým omladením na prednej časti. Zmenil sa tvar masky, uloženie fabrického znaku a kapota. Boky a zadok ostali rovnaké. Firemných zákazníkov však nemá lákať iba dizajn, ten je možno posledný v prioritách kúpy. Viac zavážia iné aspekty. K tým sa dostanem po nasadnutí do kabíny.

Francúzska dodávka nezanechala vo mne prvý dobrý dojem oproti Fordu Transit. Všetko tu akosi samotným vzhľadom pôsobí účelnejšie. Materiály na palubnej doske sú na 90% lacno vyzerajúce plasty a tých zvyšných 10% patrí gumenému volantu. Nanešťastie, jazda preukázala, že odolnosť voči pazvukom bola iba priemerná.

Renault Master 2.3 dCi L3H2

Na druhej strane, vodič má k dispozícii neúrekom malých, veľkých a stredne veľkých odkladacích priestorov po celej kabíne. Menovite pod stropom, pred spolujazdcom, vo dverách, na prístrojovej doske a po sklopení stredného sedadla získate provizórny stolík s držiakmi na nápoje.

Z multimediálnych vecičiek treba spomenúť rádio, hoci jeho tvar pôsobí jednoducho, disponuje super vlastnosťou. Dá sa prostredníctvom bluetooth prepojiť so smartfónmi podporujúcimi operačný systém IOs a Android. Keď si stiahnete zadarmo aplikáciu R&Go, môžete sledovať priamo cez telefón údaje o spotrebe, ladiť stanice a pod. Poteší tiež nabíjacia USB prípojka umiestnená na hornom štíte v pravej strane od budíkov.

Renault Master 2.3 dCi L3H2

Presuňme sa do nákladného priestoru. Master poskytuje veľké množstvo variácií karosérie, my sme mali tú s najdlhším rázvorom (4,3 m) a strednou výškou (skoro 2,5 m). Zmestí sa sem päť paliet alebo 1455 kg nákladu. Cez bočné dvere prejde náklad široký až 1,27 m a vysoký 1,78 m. Zadné krídlové dvere sa dajú otvárať takmer do 270 stupňov, čo tiež uľahčuje manipuláciu pri nakladaní, pričom tovar zdvíhate iba 55 centimetrov nad zem. Nepáči sa mi akurát podlaha v laku karosérie, určite by som si sem doobjednal alebo dal vyrobiť drevený podklad.

Oranžový Renault Master mi celý týždeň slúžil pri sťahovaní vecí z domu. Najazdilo sa kvantum kilometrov po meste a občas som sa s ním ocitol i v úzkych uličkách. Na dodávke všeobecne oceníte, že máte výborný rozhľad z kabíny a vidíte celé okolie v spätných zrkadlách. Kam oči nedovidia, tam pomôžu zadné parkovacie senzory. V aute s dlhým rázvorom a celkovou dĺžkou 6,2 metra sa už horšie otáča na úzkych cestách, no vďaka dobrému posilňovaču a spomenutým senzorom nemusíte mať obavy, že niekde niečo oškriete.

Renault Master 2.3 dCi L3H2

Vynovený BiTurbo motor o objeme 2,3 litra je naladený na 120 kW, čo predstavuje 163 konských síl. Najsilnejšia motorizácia si poradí aj splne naloženým Masterom, živo reaguje na povel plynu a sila je dostupná od 1500 ot./min do necelých 4000. Akusticky sa do kabíny práca naftového štvorvalca dostáva pozoruhodne tlmene.

Nároky na spotrebu v meste sa udržujú pod hranicou desiatich litrov nafty, pričom na korbe Master viezol zhruba 800 kg nákladu. Dlhá a pomerne vysoká dodávka nevykazovala žiadne negatívne jazdné vlastnosti, hoci poháňaná bola predná náprava. Trakciu totiž podporuje systém pomáhajúci pri zábere na šmykľavom povrchu prevzatý zo Scénicu XMod. Renault Master sa dá v niektorých konfiguráciách kúpiť aj so zadným náhonom. Voľba pohonu oboch náprav chýba v ponuke.

Renault Master 2.3 dCi L3H2

V prázdnom stave sa zadná náprava chová stále stabilne, avšak horšie je, že prejazdy cez nerovnosti sa dosť citeľne prejavujú na chrbtici vodiča. Auto má tvrdšie pruženie. Vtedy tiež najčastejšie počuť vŕzganie materiálov v kabíne.

Renault Master má svoje nesporné výhody v možnostiach konfigurácie, výkonnom motore a priaznivej cene, ale sú tu aj malinké nevýhody v podobe lacno pôsobiacich a nedostatočne spracovaných materiálov v kabíne, čo sa prejavuje občasným vŕzganím.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 2298
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 120 / 3500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 360 / 1500
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 153
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 14,9
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,2 / 6,6 / 6,9
Spotreba počas testu (l/100km): 9,7
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 6198 / 2070 / 2488
Batožinový priestor - min./max. (l): 13 000
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1970 / 1530

Ceny

Základná cena: 20 890€
Cena verzie od: 27 090€
Cena testovanej verzie: 29 340€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Instagram

Load More

Facebook