Menu
  • Nový firemný aj rodinný
    Nový firemný aj rodinný
    • | Komentáre
    Peugeot 508 predstavuje modernú ponuku orientovanú na budúcnosť, dokonale vystihujúcu nároky klientely, ktorá sa veľmi zmenila: je náročná, dynamická a zodpovedná.

Nový firemný aj rodinný

Táto ponuka pozostáva z dvoch siluet : sedan (s dĺžkou 4,79 m) a SW (4,81 m). Po krátkej prezentácii a malom oboznámení konštatujeme, že nová silueta 508 osloví značnú klientelu svojim nevšedným nadčasovým dizajnom a ukrytými technológiami pod kapotou. Predná časť Peugeotu 508 odráža vývoj nových štýlových a estetických kódov značky aplikovaných pôvodne na koncepte SR1 so samostatnou tlamou, ktorá vyzerá, akoby sa vznášala, a šelmovitými svetlometmi so starostlivo prepracovaným výrazom dosiahnutým pomocou LED zreteľných vo dne i v noci. V zadnej časti má sedan tri rady LED diod maskované tromi vyčnievajúcimi červenými „pazúrmi.“ Verzia SW tvarovo pripomína "pažbu" s červenou svetelnou lištou, ktorá sa rozsvieti po zapnutí svetiel. Elegantný štýl sa premieta i do interiéru, kde sa dbalo na pedantné spracovanie materiálov a použitie užitočných, či komfortných technológií. A tak tu nájdete farebný head-up display, štvorzónovú klimatizáciu, hands-free prístup a štartovanie, masážne a ventilované predné sedadlá prispievajúce k pohodlnej jazde. Vo verzii SW je táto pohoda na palube umocnená obrovskou panoramatickou presklenou strechou - 1,62 m2 zasklenej plochy. Batožinový priestor je tiež priestranný a praktický. V sedane poskytuje štedrý objem podľa normy VDA 515l, a v SW 560l.Napriek väčšej robustnosti Peugeota 508, nastalo zníženie hmotnosti oproti Peugeotu 407. Peugeot 508 bude k dispozícii s dvoma typmi nápravového systému : nová predná náprava pseudo-McPherson pre základ modelového radu poskytujúca dokonalú syntézu medzi komfortom odpruženia, vedením stopy a stabilitou na vozovke, a predná náprava s dvoma trojuholníkovými ramenami s oddelenou tehlicou vo verzii GT, v záujme vysoko dynamických jazdných vlastností, ktoré sú v súlade s parametrami motora 2.2 l HDi FAP 204 k. Na základe bohatých skúseností Peugeotu v oblasti cestných automobilov vyššej strednej triedy (segment M2 alebo D ) značka rovnako ako pri každej z predchádzajúcich generácií, predovšetkým zisťovala očakávania klientely v tomto segmente. V Európe táto klientela zodpovedá z dvoch tretín flotilovým vozidlám firiem, prípadne vozidlám pre zamestnancov. Aktívni, angažovaní a skúsení zákazníci orientovaní na moderné prestížne, nie však vyzývavé automobily, verní určitým hodnotám a vedomí si svojej zodpovednosti. Títo zákazníci sa čoraz viac zameriavajú na autá, ktoré sú priestranné, nadčasové a výkonné. Výkonné po stránke živosti, ale najmä z hľadiska minimalizácie spotreby paliva. Vozidlá, ktoré by im mali umožniť pohodlnú a ľahkú dopravu na veľké vzdialenosti zaručujúc dokonalú spoľahlivosť. Nový model 508 sľubuje, že je vhodným hráčom pre túto skupinu ľudí. Aerodynamika bola kľúčovým meradlom od začiatku projektu, dosiahla hodnotu skvelých Cx 0,26 resp. SW Cx 0,27. Tieto hodnoty patria k najlepším pre príslušné karosérie v danom segmente. Ďalším parametrom zadávajúcich podmienok 508 sa stala kvalita. Pred uvedením na trh Peugeot realizoval 2 milióny kilometrov v reálnych podmienkach. Nahliadnutím do cenníkov a ponuky motorov (technické parametre sú tu) sa ocitáte v oáze. Svoj firemný, či rodinný Peugeot 508 si môžete vybaviť azda čímkoľvek, čo dnešné vozidlá poskytujú. Z tej nekonečnej spleti vyberáme aspoň novú automatickú 6-stupňovú prevodovku vyvinutú spoločnosťou AISIN AW. Reaguje promptne, i keď v čase preradenia na vyšší alebo nižší stupeň občas nastane „prehup“. Pre skutočných hudobných znalcov ponúka PEUGEOT 508 zostavu JBL s 10 reproduktormi a s 10 kanálovým zosilňovačom 500W so sound efektom. Okrem týchto 10 reproduktorov je rad 508 vybavený stredovým kanálom, umiestneným uprostred palubnej dosky, ktorá optimálne šíri zvuk v kabíne. A čo tento skvost rozhodnutý preriediť predajné čísla konkurentov stojí? Za nový sedan 1.6L VTi zaplatíte v základe 22 900€ a SW-čko vás výjde na 24 100€.
 
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook