Menu
  • Na lyžovačku do Talianska nás odviezol Renault Kadjar
    Na lyžovačku do Talianska nás odviezol Renault Kadjar
    • | Foto 
    • | Komentáre
    Lezú Vám krkom lyžiarske svahy na Slovensku? Aj nám liezli a tak sme si povedali, že je na čase vyskúšať niečo nové. Talianske Alpy sú od Bratislavy cca 700 km ďaleko, avšak stojí ich raz za rok navštíviť aj v zime.

Na lyžovačku do Talianska nás odviezol Renault Kadjar

Zrealizovať cestu do Álp nebolo úplne jednoduché. Pri organizácii som sa stretol prvýkrát v živote s viacerými komplikáciami. Napríklad, vybavenie ideálneho auta, ktoré odvezie pohodlne päť osôb na palube s celou lyžiarskou výbavou. Vsadilo sa na Renault Kadjar.

Renault Kadjar - lyžovačka

Nové SUV od francúzskej automobilky púta nielen dizajnom, ale aj japonským podvozkom a náhonom na všetky štyri kolesá. Mali sme teda pekné a zároveň kvalitné auto do náročných zimných podmienok. Lenže čo s lyžiarskou výbavou?

Renault Kadjar - lyžovačka

Kadjar dostávate štandardne s integrovanými strešnými lyžinami, na ktoré neupevníte hociktorý nosič z hypermarketu. Našťastie, našli sme podporu v TT-CAR, ktorá zabezpečila originálny strešný nosič spolu s ochrannou podlahou do batožinového priestoru. Truhlu sme vybavili po známostiach. Renault Kadjar je pripravený a my tiež!

Renault Kadjar - lyžovačka

Vyrážame skoro ráno z Bratislavy. Mesto sa ešte len prebúdza k životu, preto nechytáme žiadne kolóny a za chvíľu smerujeme z obchvatu na Viedeň. Náš cieľ sa nachádza v horskej dedinke Santa Magdalena asi 730 km od Bratislavy. Najrýchlejšia trasa vedie cez Salzburg na Nemecko a potom sa to skoro v kolmom uhle skosí na juh do Talianska. My sme si vybrali inú alternatívu, cez Graz na Klagenfurt a potom cca 180 km po okresných cestách popri horách.

[adsense]

Spojenie Kadjar, originálne nosiče z TT-CARu a truhla neznamenali pre nás rýchlostné diaľničné obmedzenie. Aerodynamika, spotreba nafty motora 1.6 dCi a komfort samotného SUV nám dovolilo rýchlo a bezpečne prejsť diaľnicami. Cestou sa môžete zastaviť v rakúskom mestečku Klegenfurt.

Renault Kadjar - lyžovačka

Klagenfurt je také typické čisté rakúske mestečko, pri ktorom sa nachádza jedno z najteplejších a najväčších alpských jazier v Európe – Wörthersee. Okrem polohy sa môže popýšiť renesančnými nádvoriami a pekným jadrom starého mesta. Nájdete tu kopu butikov, kaviarní a pekných reštaurácií. Pri jazere sa každoročne konajú rôzne zvučné festivaly, začo si už mesto vyslúžilo dvakrát ocenenie „Mesto eventov“.

Renault Kadjar - lyžovačka

Po výdatnom obede nastupujeme opäť do Renaultu Kadjar. Mohlo by sa zdať, že motor 1.6 dCi o výkone 96 kW je slabý, avšak opak je pravdou. Ani v plne zaťaženom stave som nepocítil výkonnostný deficit auta. Pekne sa hrabalo za plynom. Celú cestu tam-späť absolvovalo za priemernú spotrebu len 6,8 litra /100 km. Majte stále na pamäti, že sme jazdili s plne obsadeným autom, navyše so strešným boxom a skoro stále sme ho preháňali po diaľniciach alebo serpentínami.

Renault Kadjar - lyžovačka

Okolo piatej poobede prichádzame do Santa Magdalena. Máme za sebou cca 540 km po diaľnici a 180 km jazdy po okresných cestách. Čaká nás zhruba 10 kilometrový výstup serpentínami k nášmu ubytovaciemu zariadeniu. Snehu tu nie je veľa, preto sa Kadjar moc nepotrápil. Príjazdová cestička k chate však akú takú námrazu mala, no vďaka uzávierke diferenciálu 50:50 sme sa s Kadjarom vydriapali hore na prvý pokus. Za iných okolností pre istotu berte so sebou snehové reťaze.

Renault Kadjar - lyžovačka

Odporúčam nájsť si podobnú chatu ako vidíte na fotkách. Moc nestojí, je tu veľký komfort, kolom dokola samá príroda a ticho. Nehovoriac o krásnych výhľadoch. Po večeri sa odoberáme do postele, ráno vyrážame do najlepšieho lyžiarskeho strediska v oblasti.

Zimná sezóna v Alpách je raj pre prenajímateľov privátov alebo hotelov. Pokiaľ nie ste rakúsky dôchodca, či nemecký turista, hotely a priváty priamo pri strediskách ani nepozerajte. Jednak sú často obsadené a jednak, tých pár voľných stojí okolo 100 – 120€ / noc. My sme boli od vlekov vzdialení približne 60 km, avšak nevadilo nám to.

Renault Kadjar - lyžovačka

S Renaultom Kadjar sme boli do hodinky v mestečku Arraba, dalo by sa povedať, že je to stred lyžiarskeho strediska v Marmolade. Už počas cesty sa nám naskytol neskutočný pohľad na zjazdovky. Predstavte si, že niektoré vedú priamo popod cestu alebo naopak nad cestou. A je úplne jedno, v ktorej dedinke odstavíte auto. Ak si kúpite skipass na celý deň (41€), všetky vleky, kabínky aj sedačky sú Vám k dispozícii od 8:00 do 16:00. Tým mám na mysli cca 30 lanoviek a 500 km zjazdoviek. Najdlhšia meria 12 kilometrov. Hotový raj pre lyžiarov.

Renault Kadjar - lyžovačka

Rodiny s deťmi, prípadne ľudia, ktorí skrátka len milujú hory majú možnosť kúpiť si zľavnený lístok na lanovku. Odporúčam vrch Punta Roca za 26€ (menej ako na Lomnický štít). Kabínková lanovka vyvezie lyžiarov aj nelyžiarov do výšky 3269 m.n.m po troch etapách. V tej druhej máte okrem zážitkového výhľadu aj reštauráciu k dispozícii. Pokiaľ ste niečo podobné v minulosti neabsolvovali, ostanú vám visieť sánky na ústach z vrcholkov.

Renault Kadjar - lyžovačka

Lyžiarske svahy sú odstupňované od začiatočníkov po profíkov. Každý si tu nájde svoje. Logistika dostavenia sa do určitej oblasti strediska nie je zložitá. Na zjazdovkách nájdete aj lyžiarskych záchranárov v červených farbách. Za jeden deň nemáte šancu prejsť všetkými lanovkami. Toto stredisko je tak rozmanité a veľké, že na jeho kompletné prebádanie budete potrebovať viacero dní, pevné svaly na nohách a slušný budget v peňaženke. Na druhej strane, skipass je prenosný, čiže ho môžete používať aj dvaja, ak sa viete zjednotiť v časoch, prípadne ho predať niekomu po poldni lyžovania.

Renault Kadjar - lyžovačka

Vyšlo nám nádherné počasie, videli sme kopu krásnych výhľadov na alpské pohorie. Renault Kadjar nás viezol všetkými serpentínami vždy sebaisto, bez najmenšieho zaváhania. To platilo i na snehovom povrchu. Posledný deň sme chceli spoznať mesto Bolzano. Odporúčame doň nazrieť, avšak vyčleňte si viac času na jeho prekrásne hornaté okolie. Ako budete vidieť z fotiek, v jeho blízkom okolí sa nachádza hneď niekoľko krásnych hradov a zámočkov. Na nádvoria sa dá dostať zdarma, no prehliadky sú samozrejme spoplatnené a otvorené až od polky marca.

Renault Kadjar - lyžovačka

Opäť je to taký kúsok raja pre turistov. Keď sa nabažíte mestskej atmosféry, kúpite si niečo z „blších trhov“ v centre a obzriete pamiatky, určite sa nestáčajte späť. Ešte je tu kopec zaujímavých cestičiek, výjazdov a prejazdov, tunelov, úzkych serpentín a pod., ktoré nemajú konca kraja. S Kadjarom som si užíval každú zákrutu aj mierny kopček, odstupňovanie šesťstupňovej manuálnej prevodovky je jednoducho ideálne.

Renault Kadjar - lyžovačka

Po Bolzane sa vraciame späť na chatku, posledný večer zapíjame zážitky pri dobrom filme a chystáme sa na spánok. Cesta naspäť do Bratislavy má jednu dlhšiu zastávku a to v meste Graz.

Renault Kadjar - lyžovačka

Druhé najväčšie mesto Rakúska sa pýši modernou architektúrou stavieb, teplým podnebím zo Stredomoria a tiež rozmanitou zeleňou na každom kroku. Pokiaľ týmto mestom budete iba prechádzať ako my, určite stojí zato staviť sa v samotnom centre na pešej zóne (pripomína košické námestie) a taktiež vyšliapať si na tzv. „Zámocký vrch“ (Schlossberg) s hodinovou vežou a pevnosťou, ktorej základy pochádzajú z 9. Storočia. Naskytne sa vám krásny 360 stupňový výhľad na celé mesto a za priaznivého počasia dovidíte na vzdialené hory Álp.

Renault Kadjar - lyžovačka

Slovák si hovorí, že lyžovačka v Taliansku je drahý špás. Opak môže byť pravdou. Stačí si vziať ideálne auto s nízkou spotrebou, ktoré pojme päťčlennú posádku (napríklad Renault Kadjar), na jeho strechu nasadiť aerodynamický strešný box a potom nájsť cez internet lacné, no zato komfortné ubytovanie poblíž lyžiarskeho strediska. Razom sa stáva lyžovačka finančne dostupnejšia, návštevníci strediska si prídu na svoje a na každom kroku je niečo na pozeranie! Dolomity sú perfektné!

Fotogaléria

Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook