Menu
  • Maťo Homola: „Chcem byť Majstrom Európy.“
    Maťo Homola: „Chcem byť Majstrom Európy.“
    • | Komentáre
    Jeden z najtalentovanejších automobilových pretekárov na Slovensku sa chce stať v sezóne 2015 Majstrom Európy.

Maťo Homola: „Chcem byť Majstrom Európy.“

„Po dvoch predchádzajúcich tituloch vicemajstra Európy je to pre mňa úplne logický krok a nemá žiadny zmysel dávať si nižšie ciele. Idem do toho s pokorou, ale maximálne pripravený.“, hovorí Maťo Homola. K titulu by mu mal dopomôcť jeho nový automobilový partner SEAT Leon Cup Racer.

mato-homola-seat-0

Po zhrnutí sezóny 2014 Maťo Homola skonštatoval , že jeho vysnívaná méta v podobe Majstra Európy pokorená nebola. Zapríčinil to šmyk na mokrej vozovke a následne havária na úvodných pretekoch na francúzskom okruhu Paul Ricard, čo predstavovalo značnú bodovú a finančnú smolu. Na druhej strane však Maťo Homola spomína v dobrom na obľúbený Slovakia Ring, kde sa v oboch pretekoch umiestnil na prvom mieste. Súperil proti rýchlejším autám, ktoré boli na vyššom vývojovom stupni a v roku 2013 vyhrali šampionát WTCC. Túto stratu dobiehal v nastavení auta, jazde na „srdce“  a hľadania každej desatinky v čo najneskoršom brzdení a v ideálnom prejazde každej jednej zákruty.

Avšak tieto sťažené podmienky nútili Maťa na sebe pracovať a oproti sezóne 2013 Maťo Homola ako jazdec ešte viac dozrel a zrýchlil sa. I keď sa Maťo umiestnil v celkovom hodnotení rovnako ako v roku 2013, je rád, že sa výrazne zlepšil po jazdeckej stránke zlepšil.

Maťo Homola a jeho sen.

Dostať sa do kolotoča WTCC je ambíciou skoro každého pretekára. Celý tím Homola Motorsport, rodina, fanúšikovia a okolie intenzívne podporovali Maťa, aby sa stal prvým Slovákom vo WTCC. Rokovali s tímom Sebastien Loeb Racing a s tímom Campos. Sen byť prvým Slovákom vo WTCC 2014 sa však neuskutočnil.

mato-homola-seat-1

Manažér tímu Homola Motorsport a otec Maťa Homolu, Jaro Homola, sa marketingu venuje dlhé roky. Motorsport propaguje približne od roku 1987 a ide s dobou. Jaro Homola so svojim tímom dostali skvelý nápad. Maťo Homola má vlastný fanpage na sociálnej sieti Facebook a aby prilákal fanúšikov, tak ich vyzýval  aby označili, že sa im páči Maťova fanpage. Sľúbil, že za každých 10 000 fanúšikov splní úlohu, ktorú mu zadajú sami jeho fanúšikovia! Prvú úlohu splnil, keď náhodnú dámu odviezol zo zastávky MHD tam, kam chcela. Druhou úlohou bolo umývanie auta v plavkách v januárovom počasí. Obe úlohy Maťo bravúrne splnil s humorom jemu vlastným. Prostredníctvom reklamy na sociálnej sieti získal funpage Maťa Homolu neuveriteľných viac než 44 000 fanúšikov.

Príbeh Maťa Homolu a SEAT

Manažér Jaro Homola na vavrínoch nezaspal a intenzívne hľadal podporu inde. Navštívil riaditeľa SEAT Slovensko, Mateja Macháčka a marketingovú manažérku Ivetu Žákovú a prišiel s projektom ostať v Európe a spojiť sa so spoločnosťou SEAT Slovensko. Ako povedal manažér Jaro Homola: ,,Padli sme si okolo krku a povedali sme si: „Na seba sme všetci čakali.“ SEAT sa rozhodol Maťa podporiť.

Maťo Homola v tričku SEAT

Matej Macháček: „My v SEAT-e sme veľmi radi a tešíme sa tomuto spojeniu, Maťo je pre nás charizmatický a zároveň víťazný športový typ a samotný Maťo reprezentuje presne to, čo je typické aj pre značku SEAT. Veď už len v koncerne je SEAT práve tá najmladšia, tá najdynamickejšia a teraz aj s ambíciami vyhrávať. Od začiatku sme vedeli, že DNA našej automobilky a Maťa sú si veľmi podobné, preto bolo toto naše rozhodovanie relatívne rýchle a bezbolestné. Chceme byť, samozrejme, už na začiatku Maťovho úspechu a teda titulu Majstra Európy jednoznačne veríme.“

Neporaziteľný SEAT Leon Cup Racer

Keď sa zdalo, že 4-mesačný poradovník na SEAT Leon Cup Racer značne skomplikuje plány tímu Homola Motorsport. Predstavitelia SEAT Slovensko poťahali niekoľkými motúzikmi a čakacia doba na superauto sa skrátila na pár dní. Koncom Februára sa vybral Maťo s tímom na vyše 20 hodinovú cestu do Španielska po jeho nový SEAT Leon Cup Racer. Ako Maťo Homola povedal, po troch rokoch jazdenia so zadným náhonom a potom aj s turbomotorom, to bude pre neho zmena. ,,Predokolka“ s turbomotorom a s výkonom 330 koní sa však ďaleko viac približuje k súčasnej generácii vozidiel WTCC. Maťo Homola sa v sezóne 2015 plánuje zúčastniť okrem ETCC aj na niektorých pretekoch seriálov SEAT Euro Cup a úplne nového seriálu TCR.

mato-homola-seat-2

SEAT Leon Cup Racer je najrýchlejší automobil vo svojej kategórii. V minulom roku na Salzburg ringu v seriály SEAT Euro Cup bolo rýchlejšie približne o 1,5 sekundy ako víťazne ex autá WTCC z roku 2013.

Maťo Homola sa stal ambasádorom SEAT Slovensko

Zoznam pretekov:

29.04. – 03.05.2015 – HUNGARORING (HU)

17.06. – 21.06.2015 – SLOVAKIA RING (SK)

24.06. – 28.06.2015 – PAUL RICARD (FRA)

02.09. – 06.09.2015 – BRNO (CZ)

16.09. – 20.09.2015 – ZOLDER (BEL)

05.10. – 11.10.2015 – PERGUSA (ITA)

Súťaž:

Tím Homola Motorsport a predstavitelia SEAT Slovensko prišli s ďalším marketingovým nápadom. Súťaž pre fanúšikov. Fanúšikovia sa môžu navrhnúť dizajn SEAT Leon Cup Racer, na ktorom bude pretekať Maťo Homola. Výherca bude mať jedinečnú príležitosť previesť sa s Maťom v aute SEAT Leon Cup Racer! A to nie je všetko! Na víkend získa ambasádorský SEAT Leon FR s plnou nádržou a tímovú vstupenku na preteky WTCC + ETCC v júni 2015 na Slovakia Ringu.

Podrobné podmienky súťaže nájdete na www.mysmeseat.sk

Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook