Menu
  • Malá, ale svieža
    Malá, ale svieža
    • | Komentáre
    Do triedy miniautomobilov segmentu A nasadzuje Toyota vynovený model Aygo, ktorý sa objaví na trhu na jar. Automobil sa bude dodávať v trojdverovej a päťdverovej verzii.

Malá, ale svieža

Novinka ponúka oproti predchodcovi výraznejší a dynamickejší dizajn nazvaný Under Priority, pri ktorom sa kladie dôraz na čelné prvky karosérie. Odraz nového vnímania vzhľadu možno cítiť pri zväčšenej spodnej časti masky chladiča a nárazníka s nasávaním vzduchu v tvare lichobežníka, čo dodáva vozidlu asertívnu podobu. Sebavedomie Ayga dopĺňajú vytvarovaná dominantná kapota a nové hmlové svetlá, ktoré navodzujú dojem šírky automobilu na cestách. Dĺžka modelu je 3 430 mm, čo je o 15 mm viac ako pri starších verziách. Napriek predĺženej karosérii nevznikajú problémy pri manévrovaní v stiesnených zákutiach veľkomiest, pre ktoré je novinka od Toyoty špeciálne navrhnutá. Aygo ponúka 14“ zliatinové disky s možnosťou výberu štyroch alebo šiestich lúčov. Zákazník môže uprednostniť aj novinku v podobe oceľových diskov súhlasných rozmerov. V ponuke palety farieb karosérie pribudli dva odtiene. Metalízy Vibrant Metallic Orange a Bronze Minca. Nezaostáva ani aerodynamika automobilu. Vstavaný predný spojler sa posunul o 70 mm dopredu. Zároveň výrobca upravil všetky otvory podbehov predných kolies, vďaka čomu sa znížila spotreba paliva a zlepšilo sa obtekanie vzduchu.
[adsense]
Vnútrajšok sa nesie v tmavých odtieňoch. Vrchná aj spodná časť prístrojovej dosky je tmavo sivá. Obruby tachometra a otáčkomera dostávajú podľa výberu zákazníka sivú, oranžovú alebo čiernu farbu. Ak ide o model s viacrežimovou prevodovkou MMT, doplnkom interiéru sú páčky manuálneho radenia umiestnené pod volantom, ktorý obopína koža. Mriežka reproduktoru stereosúpravy nesie strieborné alebo oranžové dekoratívne lemovanie. Výrobca ponúka na výber dva audiosystémy. Oba disponujú s AM/FM rádiom a CD prehrávačom, pričom druhý dopĺňa viacjazyčný displej s možnosťou pripojenia mobilného telefónu. Automobil do mesta  Novinka Aygo ukrýva pod kapotou trojvalcový zážihový motor VVT-i s objemom 1,0 litra. Výrobca sa rozhodol pre agregát, ktorý disponuje prednosťami jazdy v mestskej premávke. Pohonná jednotka zabezpečuje primeraný výkon 50 kW a maximálny krútiaci moment 93 Nm pri 3 600 ot/min. Toyote sa podarilo znížiť oproti predchodcovi spotrebu paliva na hranicu 4,4 litra na sto kilometrov. Model produkuje minimálne emisie CO2 na úrovni 102 g/km3. Pohyb Ayga zabezpečuje päťstupňová automatizovaná manuálna prevodovka s možnosťou navolenia si viacerých režimov. Agregát, spojku a hnacie ústroje riadi počítač, čím sa dosahuje presné a rýchle zaradenie prevodových stupňov. Model zároveň využíva tlmič spojky, ktorý znižuje hluk a vibrácie vychádzajúce s hnacieho segmentu. Súčasťou výbavy je aj elektrický posilňovač riadenia EPS, ktorý sa prispôsobuje rýchlosti jazdy vozidla. Vďaka pohonnej jednotke a príjemnému vybaveniu sa z malého automobilu stáva svižný a veselý spoločník do každodenných nudných a často deprimujúcich premávok veľkomiest.
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook