Menu
  • Konečne rýchlejší Veloster
    Konečne rýchlejší Veloster
    • | Komentáre
    Vďaka aerodynamickým modifikáciám má Veloster Turbo oproti východiskovému modelu agresívnejší vzhľad a pri vysokých rýchlostiach lepšiu stabilitu. Paletu lakov obohatil matne sivý odtieň Matte Gray.

Konečne rýchlejší Veloster

“Turbo ďalej posilňuje heroickú rolu modelu Veloster v modelovom programe značky  Hyundai, ktorá má pritiahnuť novú generáciu zákazníkov. Je výkonný, úsporný a prináša prvky high-tech, čím predstavuje ultimatívnu inováciu v segmente kompaktných športových kupé,” povedal Mike O’Brien, viceprezident pre produkty a korporátne plánovanie Hyundai Motor America. Dizajn modelu Veloster Turbo je inšpirovaný tuningom vysokovýkonných športových motocyklov. Jednou z najpopulárnejších využitých úprav je modifikácia výfuku. Dizajnéri odstránili lichobežníkovú koncovku v strede zadného nárazníka a nahradili ju dvoma voľnými, kruhovými koncovkami. Nový koncový tlmič a nové nasávacie potrubie tak umožňujú vytvoriť energickejší zvuk motora. Vynovený dizajn modelu dopĺňajú špeciálne disky kolies z ľahkej zliatiny veľkosti 18 palcov s chrómovanými prvkami. Nový model má rovnaký rázvor 265 cm ako štandardný model, no dĺžka je väčšia o 3 cm (425 cm) a šírka je väčšia o 1,5 cm (180,5 cm).
[adsense]
Turbokompresorom prepĺňaný štvorvalec GDI s objemom 1,6 litra dosahuje s bežným palivom výkon 148 kW (201 k) pri otáčkach 6.000 za minútu a maximálny krútiaci moment 265 Nm v rozpätí otáčok 1.750 – 4.500 za minútu. Motor konštrukčného radu Gamma s objemom 1,6 litra využíva dvojprúdový (twin-scroll) turbokompresor v kombinácii so systémom priameho vstrekovania benzínu GDI. Výsledkom je bezprostredná reakcia motora a pružný nárast výkonu. Dvojprúdový  turbokompresor má oproti klasickému tieto výhody: •    Zlepšená účinnosť spaľovania zmesi •    Vyššia účinnosť motora pri nízkych otáčkach •    Lepšie využívanie kinetickej energie výfukových plynov •    Nižšia teplota vo valcoch •    Nižšia teplota výfukových plynov •    Nižší pomer vzduchu a paliva (chudobnejšia zmes) Lepšie rozdelenie tlaku vo výfukovom potrubí a účinnejší prenos energie výfukových plynov na lopatkové koleso turbíny turbokompresora. Veloster Turbo má štandardne 6-stupňovú manuálnu prevodovku, na želanie sa však montuje 6-stupňová automatická (s ovládačmi pre manuálne radenie Shiftronic® na volante). Hlavnou zmenou je širšie celkové prevodové rozpätie (5,71 oproti 5,25) pre spoľahlivejší prenos zvýšeného krútiaceho momentu. Prepĺňaný motor umožňuje svižnú akceleráciu aj v oblasti vyšších rýchlostí. S pohotovostnou hmotnosťou 1.270 kg je Veloster o 35 kg ľahší ako Honda Civic Si Coupe a o 106 kg ľahší ako Volkswagen Golf GTI. V interiéri zaujmú kožené športové sedadlá s logom “Turbo” na operadlách. Na stredovej konzole sa nachádza tlačidlo pre štartovanie motora. Všetky modely Veloster majú integrované internetové rádio Pandora (prináša poslucháčom obľúbenú hudbu prostredníctvom personalizovaných rozhlasových staníc). Hyundai integroval do modelu Veloster kábel RCA a elektrickú zásuvku 115 V na pripojenie hracej konzoly. Veloster Turbo modelového roka 2013 sa začne predávať v lete 2012.
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook