Po, takmer, siedmich rokoch sa s nami, pomaličky, lúči úspešná tretia generácia Seat Leon. Pred svojim posledným „zbohom“ sa stihol ukázať vo výbavovej verzii Black Limited.
Európsky automobilový trh je dlhé roky riadne rozšírený o segment SUV a tie sa rozrástli do veľkostných kategórií a všetky môžu byť imidžové, praktické, luxusné, športové alebo aj všetko naraz.
Začiatkom tohto roka sa na naše cesty dostala nová vlajková loď automobilky Seat. Žijeme v dobe SUV, takže to nemohol byť ani iný typ karosérie. Volá sa Tarraco.
Piata generácia Seatu Ibiza brázdi cesty niečo cez dva roky. Teší sa veľkej obľube. Vďačí zato niekoľkým aspektom, ktoré si v nasledujúcich riadkoch rozoberieme.
V segmentoch vozidiel to posledné roky riadne vrie na základe dopytu zákazníkov. Neraz sa tak stane, že jeden segment zanikne alebo príde evolúcia. Niečo podobné sa udialo aj v automobilke Seat.
Z času na čas potrebujem ideálne testovacie vozidlo na dovolenku k moru. Väčšinou si vyberám výkonnejšie naftové motory a autá vyššej strednej triedy. Tentoraz som vsadil na iné.
Z horúceho Španielska prišla na trh dlho očakávaná automobilová novinka Seat Ateca. Španieli taktiež posilňujú predaje svojich modelov. Po veľmi úspešnom Leone bolo treba vyplniť medzeru aj v SUV segmente, ktorý sa teší veľkej obľube.
Španielska automobilka Seat experimentuje s karosárskymi verziami modelu Leon. Je to v skutku jedinečné auto, veľmi obľúbené, nielen na domácom trhu. Pozreli sme sa jeho ďalšiu verziu X-PERIENCE.
Veľkopriestorové dvojča Seat Alhambra druhej generácie jazdilo po cestách päť rokov v tom istom kabáte. Na jeseň prišla na Slovensko omladená verzia. Jej retuše nie sú príliš výrazné, ale zato pribudlo niekoľko užitočných vecí do výbavy.
Medzi mnohými SUV vozidlami v poslednej dobe vyrástli tri koncernové „terénne“ kombíky. Škoda Octavia Scout, Seat Leon X-PERIENCE a VW Alltrack. Posledný menovaný sa ešte v SR nepredáva, do porovnávacieho testu sme si vzali prvé dva modely.