Zdvíha latku vysoko
Nová generácia C4 samozrejme oproti predchodkyni narástla do všetkých smerov a to sa odzrkadlilo hlavne na komforte sedenia vzadu, či zväčšení batožinového priestoru, ktorý ponúka najväčší objem v danej triede, rovných 400l. Exteriér jasne navodzuje dojem rodinného vozidla s jemným nádychom športovosti. Dominantou sa stala elegancia a šarm francúzskych línií. Zaoblené boky karosérie minulej generácie vystriedalo strmšie zakrivenie kufra, zmizli zadné vertikálne svetlomety a pribudol celkom efektný spojler nad oknom. Predná časť púta dvomi horizontálnymi chrómovanými pásmi mriežky chladiča, v ktorých je zakomponovaný i znak automobilky.
V interiéri teraz panuje dokonalá harmónia, nie sú v ňom žiadne výstrely módy ako digitálny tachometer na vrchu stredového panelu, či monštruózny volant s pevným stredom a tenkým vencom. Ak spomíname harmóniu, máme na mysli ergonomické rozmiestnenie tlačidiel, efektné podsvietenie interiéru, ktoré dokáže meniť farby osvietenia, štvorramenný volant s lepším vencom a hlavne pevným stredom, či moderné budíky s analógovým znázornením a malým digitálnym tachometrom. C4 prachádza s radom komfortných a bezpečnostných systémov spravidla osádzané väčšinou vo vyšších a drahších triedach. Predstavte si, že váš rodinný hatchback poskytuje v doplnkovej výbave masážne predné sedadlá, aktívny tempomat s piatimi úrovňami nastavenia rýchlosti, trojzónovú klimatizáciu, inovatívny audiosystém s priestorovým zvukom alebo funkciu sledovania mŕtveho uhla v spätných zrkadlách. Tak si vravím pri krátkej jazde s C4-kou, že toto auto by mohlo s daným komfortom plniť pokojne úlohu manažérskeho automobilu.
Citroën v koncepcii svojim vozidiel patril vždy medzi značky, ktoré dbajú na ochranu životného prostredia. Značka vyvinula špecifické technológie pod názvom Airdream a medzi nimi aj technológiu Micro Hybride e-HDi. Je to spojenie motora HDi, novej robotizovanej prevodovky, systému Stop and Start a zariadenia uchovávajúceho energiu vytvorenú pri brzdení. Čiže, malé „e“ pred označením dieslových motorov koncernu PSA znamená niečo ako „eko-HDi“, nemá nič spoločné s elektrickým systémom. Pre zaujímavosť môžeme uviezť kombinovanú spotrebu len 4,2l/100km. My sme si práve s týmto motorom na prezentácii krátko zajazdili a naše prvé dojmy z robotizovanej prevodovky sú dobré. Radenie smerom nahor je plynulé, veľmi podobné ako pri preradení s manuálnou prevodovkou. Podradenie občas sekne. Najviac sa nám páčila prevodovka opticky. Je veľmi krátka, ako v športových automobiloch, ponúka možnosť radenia na volante. Funkcia Stop and Start v tejto koncepcii funguje najrýchlejšie ako sme doteraz zažili. Stačí pustiť nohu z brzdového pedálu. Štart motora je okamžitý, ani vycvičený atlét pri schválnej námahe presunúť nohu z brzdy na plyn skôr než naštartuje motor nestihne.
Myslíme si, že Citroën C4 patrí momentálne v danom segmente medzi to najlepšie z hľadiska komfortu, čo trh ponúka. Výbavové stupne sú tri (Attraction, Seduction, Exclusive). Stanovená cena za základnú motorizáciu 1.4 VTi 95 Attraction je 13 940€. V základe vás čaká 6 airbagov, tempomat s omedzovačom rýchlosti, manuálna klimatizácia, ale len predpríprava na autorádio. Nuž, nejaký „kazeťák“ si tam snáď dokúpite.
Ivan Kutálek
Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.Sorry no comment yet.