Menu
  • Zdvíha latku vysoko
    Zdvíha latku vysoko
    • | Komentáre
    Krátko po Novom roku dňa 11.1.2011 bol oficiálne uvedený na Slovenský trh nový Citroen C4. Zdvíha o stupeň vyššie latku v nižšej strednej triede. Prichádza s absolútne revolučnými technológiami v tejto triede.

Zdvíha latku vysoko

Nová generácia C4 samozrejme oproti predchodkyni narástla do všetkých smerov a to sa odzrkadlilo hlavne na komforte sedenia vzadu, či zväčšení batožinového priestoru, ktorý ponúka najväčší objem v danej triede, rovných 400l. Exteriér jasne navodzuje dojem rodinného vozidla s jemným nádychom športovosti. Dominantou sa stala elegancia a šarm francúzskych línií. Zaoblené boky karosérie minulej generácie vystriedalo strmšie zakrivenie kufra, zmizli zadné vertikálne svetlomety a pribudol celkom efektný spojler nad oknom. Predná časť púta dvomi horizontálnymi chrómovanými pásmi mriežky chladiča, v ktorých je zakomponovaný i znak automobilky. V interiéri teraz panuje dokonalá harmónia, nie sú v ňom žiadne výstrely módy ako digitálny tachometer na vrchu stredového panelu, či monštruózny volant s pevným stredom a tenkým vencom. Ak spomíname harmóniu, máme na mysli ergonomické rozmiestnenie tlačidiel, efektné podsvietenie interiéru, ktoré dokáže meniť farby osvietenia, štvorramenný volant s lepším vencom a hlavne pevným stredom, či moderné budíky s analógovým znázornením a malým digitálnym tachometrom. C4 prachádza s radom komfortných a bezpečnostných systémov spravidla osádzané väčšinou vo vyšších a drahších triedach. Predstavte si, že váš rodinný hatchback poskytuje v doplnkovej výbave masážne predné sedadlá, aktívny tempomat s piatimi úrovňami nastavenia rýchlosti, trojzónovú klimatizáciu, inovatívny audiosystém s priestorovým zvukom alebo funkciu sledovania mŕtveho uhla v spätných zrkadlách. Tak si vravím pri krátkej jazde s C4-kou, že toto auto by mohlo s daným komfortom plniť pokojne úlohu manažérskeho automobilu. Citroën v koncepcii svojim vozidiel patril vždy medzi značky, ktoré dbajú na ochranu životného prostredia. Značka vyvinula špecifické technológie pod názvom Airdream a medzi nimi aj technológiu Micro Hybride e-HDi. Je to spojenie motora HDi, novej robotizovanej prevodovky, systému Stop and Start a zariadenia uchovávajúceho energiu vytvorenú pri brzdení. Čiže, malé „e“ pred označením dieslových motorov koncernu PSA znamená niečo ako „eko-HDi“, nemá nič spoločné s elektrickým systémom. Pre zaujímavosť môžeme uviezť kombinovanú spotrebu len 4,2l/100km. My sme si práve s týmto motorom na prezentácii krátko zajazdili a naše prvé dojmy z robotizovanej prevodovky sú dobré. Radenie smerom nahor je plynulé, veľmi podobné ako pri preradení s manuálnou prevodovkou. Podradenie občas sekne. Najviac sa nám páčila prevodovka opticky. Je veľmi krátka, ako v športových automobiloch, ponúka možnosť radenia na volante. Funkcia Stop and Start v tejto koncepcii funguje najrýchlejšie ako sme doteraz zažili. Stačí pustiť nohu z brzdového pedálu. Štart motora je okamžitý, ani vycvičený atlét pri schválnej námahe presunúť nohu z brzdy na plyn skôr než naštartuje motor nestihne. Myslíme si, že Citroën C4 patrí momentálne v danom segmente medzi to najlepšie z hľadiska komfortu, čo trh ponúka. Výbavové stupne sú tri (Attraction, Seduction, Exclusive). Stanovená cena za základnú motorizáciu 1.4 VTi 95 Attraction je 13 940€. V základe vás čaká 6 airbagov, tempomat s omedzovačom rýchlosti, manuálna klimatizácia, ale len predpríprava na autorádio. Nuž, nejaký „kazeťák“ si tam snáď dokúpite.
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook