Menu
  • Niečo pre fajnšmekrov značky
    Niečo pre fajnšmekrov značky
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Švédska automobilka Volvo patrí k tým výrobcom, ktorí svoje modely ponechajú na trhu viac ako 5 rokov v takmer nezmenenom stave. Neraz sa tak stane, že zostanú v tieni svojich priamych konkurentov.

Volvo V60 D5 Polestar

Najväčším rekordérom v generačnej výmene bolo Volvo XC90, ktoré sa predávalo neuveriteľných 12 rokov. Zhruba polovicu z tých rokov majú za sebou modely S60V60, avšak tie už čoskoro odídu do dôchodku. Napriek tomu som našiel čas vyskúšať si variant V60 D5, pretože bol obohatený o balík športových doplnkov s logom Polestar. Nič vám to nehovorí? Potom zrejme nepoznáte divíziu, ktorá sa zameriava na úpravu sériových modelov Volvo.

Základom správneho šľachtenia športových prvkov sú dvojfarebné 19-palcové disky obuté do pneumatík o rozmeroch 235/40 R19. Následne moje oči upierajú pohľad na predný nárazník. Jeho stredná časť je nastriekaná nasivo, čo imituje ochranný kov. Zadná časť karosérie sa od obyčajného bodykitu V60 odlišuje malým difúzorom v čiernej farbe na spodku nárazníka s dvoma koncovkami výfukov z nehrdzavejúcej ocele. Celkový dojem potom dotvára originálna modrá metalíza.

Volvo V60 D5 Polestar

Vnútri nechcelo Volvo veľmi experimentovať s harmóniou klasického kombi do rodiny a preto sa podpis balíku Polestar ukazuje decentnejšie. Nájdeme tu kovové pedále a volič radiacej páky obrandovaný logom. Potom sú už len špecifickými prvkami čalúnenie interiéru a obklady. V každom prípade, po nasadnutí som sa cítil veľmi komfortne, hoci palubná doska svojim stvárnením pripomínala vek aktuálnej generácie V60. Pokiaľ by ste chceli vedieť, v čom sú jeho pozitíva a negatíva, odkazujem vás na staršie testy, napríklad aj na Volvo V60 Cross Country.

Volvo V60 D5 Polestar

Primárne som bol zvedavý na jazdu, keďže podvozok dostal v tomto príplatkovom pakete špecificky nastavené tlmiče, rozperu medzi prednými tlmičmi a tuhšie pružiny skrátené o 15 mm. Zaujímalo ma, či bude nervózne poskakovať na každej jame alebo sa s nástrahami slovenských ciest podvozok vysporiada. V skutočnosti Volvo V60 maskuje dobre nerovnosti, hoci cítiť tvrdšie otrasy v kostiach, zato nárazy prichádzajú dnu iba v tlmenom tóne.

Volvo V60 D5 Polestar

Odlišné naladenie podvozku zásadne nezmenilo charakter švédskeho kombíka, avšak dožičilo mu väčšiu stabilitu a ostrejšie reakcie pri náhlej zmene smeru jazdy. Domovom auta naďalej ostávajú diaľnice, kde poskytne stále perfektný komfort počas dlhotrvajúcich ciest za oddychom, či biznisom. Skúšal som tiež rýdzo športovú jazdu. Stačilo mi niekoľko zákrut na Pezinskej Babe, aby som pochopil, že s rodinným kombi v športovom pakete to netreba siliť. Auto síce nevychádza zo smeru jazdy, no stabilizačný systém je neúprosný a zasahoval niekedy príliš skoro. V každom prípade, na svižnú bezpečnú jazdu je podvozok ako stvorený, len v ňom nehľadajte ukrytého démona.

Volvo V60 D5 Polestar

Testovanú verziu poháňal vpred naftový štvorvalec, ktorý sa dodáva mimo tento balíček do iných stupňov výbavy, avšak sem s vyšším výkonom. Nahradil nadobro dobre známy päťvalec. Kým pre ostatné varianty je dostupný výkon 165 kW, v Polestar balíčku dostávate dovedna 171 kW. Zvýšil sa tiež krútiaci moment zo 470 Nm na rovných 500 Nm pri 4250 ot./min. Problémom je, že agregát sa dodáva iba s predným náhonom a osemstupňovou samočinnou prevodovkou. Zošliapnutie plynu na podlahu pri rozjazdoch tak potrápi preklzový systém a vodič cíti ako mu uteká volant zo strany na stranu. Určite by bol vhodnejší náhon na všetky štyri kolesá.

Podľa toho ako motoru šliapnete na krk, takú zajazdí priemernú spotrebu. Spomínané svižné prejazdy Pezinskou Babou som absolvoval za 9,2 litra nafty a tradičný kombinovaný cyklus po 600 kilometroch jazdy ukázal na palubnom počítači výslednú hodnotu 7,6 litra na 100 km. Keďže toto kombi vie vystreliť na stovku za 6,5 sekundy a dosiahnuť 230 km/h, spotreba je absolútne v poriadku. Ja som sa s autom nehral moc na ekojazdca.

Volvo V60 D5 Polestar

Poďme si to zhrnúť. Volvo V60 D5 Polestar dostanete s množstvom iných nastavení podvozka, vyšším výkonom, bohatou výbavou a pekným bodykitom. No tieto príplatky zdvíhajú cenu o takmer dvadsať tisíc euro. V každom prípade, fanúšik švédskej automobilky bude s daným modelom maximálne spokojný a určite investuje do niečoho navyše. Realistickejšie zvažujúci zákazník si kúpi klasické kombi v niektorom stupni výbavy.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1969
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 171 / 4250
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 500 / 1750 - 2500
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 8
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 230
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 6,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,6 / 4,4 / 4,8
Spotreba počas testu (l/100km): 7,6
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4635 / 1899 / 1484
Batožinový priestor - min./max. (l): 430 / 1241
Objem nádrže (l): 67,5
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1646 / 554

Ceny

Základná cena: 31 790€
Cena verzie od: 44 790€
Cena testovanej verzie: 66 712€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook