Francúzsky výrobca pokryl výpadok Japonska a Európy krajinami z ostatných svetadielov, čo prinieslo náležitý ohlas. Na štvrtkovej tlačovej konferencii Renault informoval, že konečné výsledky predaja za minulý rok sa vyrovnali hodnotám vykázaných v roku 2010. Automobilke sa podarilo predať spolu s rumunskou Daciou, juhokórejským Siemensom a vozidlami spadajúcimi pod partnerstvo s Nissanom viac ako 2,6 milióna kusov. Dominantnými ťahúňmi odbytiska vozidiel sa stali Rusko, Brazília, India či Alžírsko.
Na Slovensku eviduje značka za minulý rok 6 674 predaných automobilov, z toho 1773 kusov z dielní Dacia. Hoci podiel Renaultu na trhu klesol zo siedmich na 6,6%, považuje výrobca uplynulú dekádu za úspešnú.
[adsense]
Najpredávanejšou sa stala séria Mégane. Päťdverová verzia Generation Authentique s 1,6 16V motorom a výkonom rovných sto koní kraľuje na čele rodiny. V tabuľke predaja nasleduje Thalia a trojicu uzatvára model Fluence. Dacia naopak zaznamenala nárast. V minulom roku vykazovala značka podiel na trhu v hodnote 1,7%, za rok 2012 sa dostala na úroveň 2,4%. Titul najobľúbenejšieho modelu patrí Dusteru s verziou Arctica a pohonom všetkých štyroch kolies.
Úspech zaznamenali aj športové verzie Renaultu. V roku 2011 sa predalo 23 vozidiel typu Twingo R.S., Clio R.S., Mégane R.S. a Laguna Coupé, čo je o dve viac ako v predošlom období.
Ivan Kutálek
Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.Sorry no comment yet.