Menu
  • Taliansko s Peugeot 308 SW - 1. časť
    Taliansko s Peugeot 308 SW - 1. časť
    • | Foto 
    • | Komentáre
    Roadtrip po rôznych európskych krajinách je v súčasnosti obľúbeným spôsobom cestovania mladých ľudí. Cestovateľský duch sa nezaprel ani v nás.

Taliansko s Peugeot 308 SW – 1. časť

V priebehu októbra sme sadli za okrúhly stôl a začali plánovať náš prvý roadtrip po Taliansku. K tejto ceste sme dostali naozaj ideálne auto Peugeot 308 SW 1.2 e-THP PureTech.

Ciele cesty...

Plánovanie bolo náročné, keďže sme mali k dispozícii len niečo vyše štyroch dní. Stihnúť sa toho chcelo čo najviac, a tak sme sa rozhodli, že si dáme na každý deň jedno mesto. Trasa vyzerala nasledovne: Bratislava-Benátky-Livorno a Pisa-Rím-Florencia-Bratislava.

Vyrážame!!!

Štvrtok, 6:00 ráno sme sa všetci 4 členovia posádky stretli na parkovisku v Mlynskej Doline. Do navigácie nahodili adresu hostela v Benátkach, naložili všetku batožinu a zaradili jednotku. A tu prichádzame k prvému dôvodu, prečo bol Peugeot 308 SW ideálnym autom na takúto cestu pre 4 ľudí.

Batožinový priestor je obrovský. Mali sme (viď foto): 4x kufor stredných rozmerov, 1x cestovnú tašku, 3x batoh. To všetko sa s prehľadom zmestilo do kufra so zatiahnutou záclonkou a to tam ešte ostalo miesto na drobnosti ako bola termoska, bundy a podobne.

Mapa trasy

Cesta ubiehala veľmi rýchlo. Okrem dobrej nálady a pekného počasia k tomu prispievali aj kvalitný audiosystém, ktorý nemal problém prehrať akékoľvek USB, či napojený mobil. Počas cesty sme mali jednu raňajkovú prestávku na krásnom odpočívadle v Rakúsku a jednu technickú prestávku kvôli dotankovaniu.

Benátky v krátkosti

Päť hodín stačilo na zdolanie 660km a my sme sa ocitli pred Benátkami. Tu prichádza ďalšia pochvala na účet vstavanej navigácie, ktorú Peugeot ponúka. Bola prehľadná, spoľahlivá a v českom jazyku. My sme mali trasu nastavenú ako najrýchlejšiu, na výber boli ďalšie 3 rôzne spôsoby výpočtu trasy. K nášmu hostelu nás navigácia priviedla hneď na prvý pokus. Peugeot ostal oddychovať  v areáli hostela a do centra Benátok sme sa odviezli vlakom. Nastal čas bilancovať.

Prešlo sa 660 kilometrov, prakticky až na posledných 10km to bola vždy diaľnica. Kombinácia 130 koní a 6-stupňová manuálna prevodovka nás veľmi milo prekvapila. Priebežnú spotrebu, ktorú sa pri priemernej rýchlosti 135 km/h podarilo udržať na úrovni 6,5l / 100km a to pri neustále zapnutej klimatizácii hodnotíme veľmi pozitívne.

Benátky

Benátky sú svojím charakterom jedinečné, krásne, zaujímavé, plné talianskej atmosféry, no miestami typicky taliansky špinavé a mierne drahšie. Mierne drahšie znamená zaplatiť za obed pre 4 ľudí 88€. Pokiaľ teda nechcete nechávať takéto sumy v reštauráciách, budete sa musieť obmedziť na pizzu, lasagne, či cestoviny.

Vytriezvenie ale prišlo veľmi skoro. Sadnúť si pri pohári vína v nočných Benátkach s talianskou hudbou v pozadí od miestneho pouličného umelca bol najväčší zážitok prvého dňa, a to sme za 8 pohárov vínka s 2 miskami chipsov zaplatili konečne rozumných 28€. Tak či onak, Benátky sú čarovné a je zážitok vidieť ako dokáže fungovať mesto na vode.

Keby ste si radi prečítali o Benátkach viac, stačí sa pozrieť na náš malinký roadtrip „Benátky za pár euro“.

2.deň...

Piatok o 8:00 opäť nakladáme batožinu do kufra Peugeotu 308 SW. Aj napriek tomu, že sme predchádzajúci deň nakúpili množstvo magnetiek, stále ostalo v kufri veľa miesta na drobnosti. Vyrážame z Benátok smer Livorno, čiže ďalších 340km. Cesta sa stáva pomaly drahšou kvôli vysokým cenám benzínu v Taliansku (na diaľnici sa cena pohybovala okolo 1,75-1,8€ za liter) a existencii diaľničného mýta. To však nahradzujú naozaj kvalitné diaľnice, bez akéhokoľvek spomalenia, dier, popraskaného asfaltu a podobných vecí. Žiadne nedostavané úseky, ale priama a súvislá diaľničná sieť.

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech

To bola ideálna príležitosť vyskúšať masážnu funkciu predných sedadiel. Tak ako cestujúci na sedadle spolujazdca, aj ja som túto možnosť ocenil, masáž bola jemná, no po niekoľkých minútach bol cítiť rozdiel v stuhnutosti chrbta.  Prechádzame veľkým množstvom tunelov, kopce postupne strieda rovina až sa nám naskytá nádherný pohľad na Ligúrske a Tyrrhenské more. Opäť bez problémov nachádzame naše campingové ubytovanie rovno na pláži v malom domčeku, pri ktorom odparkovávam Peugeot.

Pisa

Po hodinovej prestávke, pri ktorej sme neodolali vyskúšať more na vlastnej koži nasadáme do auta a smerujeme 25km severne do známeho mestečka Pisa. To bol prakticky jediný moment, kedy vystriedali diaľnicu klasické okresné cesty. Bol piatok poobede, takže doprava hustla, no to mi nezabránilo, aby som aktivoval tlačidlo SPORT. Budíky zmenili farbu na červenú, riadenie výrazne stuhlo a reakcia na plynový pedál sa skrátila.

Pisa

Pri predbiehaní prvého auta vychádzal z tohto rodinného kombi agresívny športový zvuk, ktorý bol pre mňa príjemným prekvapením. Cestou naberám prvú skúsenosť s jazdením v meste na taliansky spôsob pri hľadaní supermarketu. (to som ešte netušil, čo ma čaká nasledujúce 2 dni). Jazdíme od uličky k uličke, no cestu nenachádzame, až sme donútení zastaviť a ísť sa opýtať. Našťastie narážame na pána, ktorý ovláda angličtinu, a tak konečne parkujeme pred veľkým supermarketom.

Livorno bolo väčšie ako som predpokladal, nachádza sa tu veľký prístav s luxusnými zaoceánskymi loďami, pekné historické centrum s kostolmi typickými pre staré Taliansko. Nás však tlačil čas, a tak sme boli nútení opustiť Livorno a smerovať  pred šikmú vežu.

Prichádzame pred šikmú vežu, parkujeme za 1,50€ na hodinu. Pisa je v podstate malé vysokoškolské mestečko, kde historické centrum tvorí len akési námestie, ktorého súčasťou je aj šikmá veža. Okrem toho, si môžete pozrieť aj univerzitu, na ktorej študoval sám Gallileo Gallilei, po ktorom je pomenované letisko v Pisa. Mimochodom, výstup na vrchol šikmej veže stojí 18€.

V Pise sme strávili asi 2 hodinky, nakúpili suveníry a rýchlo spať na pláž už s nakúpeným vínom. Druhý deň sa prešlo 400km v kombinácii diaľnica, okresné cesty aj mesto. Spotreba nepatrne klesla na 6,4l.

Fotogaléria

Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook