Menu
  • Stolovanie so Scénicom
    Stolovanie so Scénicom
    • | Komentáre
    Renault servíruje ochutnávku novej kolekcie modelov Scénic a Grand Scénic. Dvojica obdarovaná mladíckou sviežosťou sa má podávať so zabehnutou výbavou s príjemnými technologickými doplnkami.

Stolovanie so Scénicom

Krátka päťmiestna verzia sa teší športovému vzhľadu. Pribudli chrómované partie na prednom nárazníku a v podobe bočných líšt. Robustný dojem navodzuje mriežka chladiča s efektom žalúzií. Exteriér Grand Scénicu oproti jeho predchodcovi podčiarkuje o niekoľko centimetrov väčšia svetlá výška vozidla, ktorú vytvárajú strešné lišty. Špecifické farby dua sú modrá Bleu Majorelle a granátovo červená Rouge Grenat určená dlhšiemu z bratov. Interiér vonia látkovým čalúnením, ktoré je doplnené koženou sadou s pruhmi Alcantara. Kabína hrá béžovou farbou. Výbavu dopĺňajú nové alternatívy spracovania diskov s mladíckym efektom.

Záujemcov poteší veľký batožinový priestor, ktorí pri Scénicu dosahuje objem 437 litrov. Grand Scénic sa môže vystatovať objemom 645 litrov, u sedemmiestnej verzie pri plnom využití všetkých miest ide o 205 litrov.

Novinky sa pripravujú s jediným benzínovým agregátom 16V 110 s objemom 1,6 litra. O výkon motora sa stará 81 kW pri krútiacom momente 151 Nm. Ručička tachometra ukáže najviac 190 km/h, zrýchlenie je v priemere dvanásť sekúnd v závislosti od dĺžky vodila.

[adsense]

Oba Scénicy ponúkajú najmä dieslové motory. Medzi najvýkonnejšie patrí Energy dCi 130 s obsahom 1,6  litra. Spotreba na sto kilometrov je necelých štyri a pol litra, čo je o 20% menej ako pri 1,9 dCi 130. Výkon sa šplhá na 96 kW a krútiaci moment dosahuje 320 Nm. Agregát pokorí najviac 195 km/h, pričom doba akcelerácie prelieza cez desať sekundový časový interval. V máji má byť doplnená ponuka naftových agregátov o model Energy TCe 115.

K štandardnému vybaveniu, ktoré tvorí audio systém Bose a navigácia pribalil Renault inováciu Visio System. Tá slúži ako pomocník pre bezpečnejšiu jazdu. Medzi funkcie systému Visio patrí akustické upozornenie vodiča pri náhodnom vybočení z jazdného pruhu a automatické diaľkové svetlá. Renault zakomponoval do modelov aj asistenta rozjazdu do kopca a diaľničný režim smeroviek tzv. trojblik, ktorý spúšťa jedným stlačením ovládača sériou troch svetelných signálov.

V poradí už štvrtá generácia sa dostane na európsky trh začiatkom jari. Kratšia verzia bude dostupná od 13 190 eur, za dlhšiu sa bude priplácať o niekoľko stoviek viac. Pri dodržaní leasingových podmienok kladených Renaultom sa poskytovaná záruka predlžuje na päť rokov.

Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook