Krátka päťmiestna verzia sa teší športovému vzhľadu. Pribudli chrómované partie na prednom nárazníku a v podobe bočných líšt. Robustný dojem navodzuje mriežka chladiča s efektom žalúzií. Exteriér Grand Scénicu oproti jeho predchodcovi podčiarkuje o niekoľko centimetrov väčšia svetlá výška vozidla, ktorú vytvárajú strešné lišty. Špecifické farby dua sú modrá Bleu Majorelle a granátovo červená Rouge Grenat určená dlhšiemu z bratov. Interiér vonia látkovým čalúnením, ktoré je doplnené koženou sadou s pruhmi Alcantara. Kabína hrá béžovou farbou. Výbavu dopĺňajú nové alternatívy spracovania diskov s mladíckym efektom.
Záujemcov poteší veľký batožinový priestor, ktorí pri Scénicu dosahuje objem 437 litrov. Grand Scénic sa môže vystatovať objemom 645 litrov, u sedemmiestnej verzie pri plnom využití všetkých miest ide o 205 litrov.
Novinky sa pripravujú s jediným benzínovým agregátom 16V 110 s objemom 1,6 litra. O výkon motora sa stará 81 kW pri krútiacom momente 151 Nm. Ručička tachometra ukáže najviac 190 km/h, zrýchlenie je v priemere dvanásť sekúnd v závislosti od dĺžky vodila.
[adsense]
Oba Scénicy ponúkajú najmä dieslové motory. Medzi najvýkonnejšie patrí Energy dCi 130 s obsahom 1,6 litra. Spotreba na sto kilometrov je necelých štyri a pol litra, čo je o 20% menej ako pri 1,9 dCi 130. Výkon sa šplhá na 96 kW a krútiaci moment dosahuje 320 Nm. Agregát pokorí najviac 195 km/h, pričom doba akcelerácie prelieza cez desať sekundový časový interval. V máji má byť doplnená ponuka naftových agregátov o model Energy TCe 115.
K štandardnému vybaveniu, ktoré tvorí audio systém Bose a navigácia pribalil Renault inováciu Visio System. Tá slúži ako pomocník pre bezpečnejšiu jazdu. Medzi funkcie systému Visio patrí akustické upozornenie vodiča pri náhodnom vybočení z jazdného pruhu a automatické diaľkové svetlá. Renault zakomponoval do modelov aj asistenta rozjazdu do kopca a diaľničný režim smeroviek tzv. trojblik, ktorý spúšťa jedným stlačením ovládača sériou troch svetelných signálov.
V poradí už štvrtá generácia sa dostane na európsky trh začiatkom jari. Kratšia verzia bude dostupná od 13 190 eur, za dlhšiu sa bude priplácať o niekoľko stoviek viac. Pri dodržaní leasingových podmienok kladených Renaultom sa poskytovaná záruka predlžuje na päť rokov.
Ivan Kutálek
Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.Sorry no comment yet.