Menu
  • Yeti podstúpil omladenie
    Yeti podstúpil omladenie
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Automobilka sídliaca v Mladej Boleslavy v prvom štvrťroku zatraktívnila svoje jediné SUV v ponuke. „Snežný muž“ dorazil k nám na test vo výstižnej bielej farbe, s predným pohonom a motorom 1.4 TSI.

Škoda Yeti 1.4 TSI (facelift)

Yetiho sme mali možnosť odskúšať si ešte na jar v správnom terénnom nasadení počas akcie „Škoda Snow Drive 2014“, no určite nezaškodí bližšie oboznámenie sa s aktuálnym modelom.

Zákazník má momentálne na výber štyri úrovne výbavy (Active, Ambition, Elegance a L&K), ďalšie tri modely so zvýhodnenou doplnkovou výbavou a to Smile, Mont Blanc a Monte Carlo. Aby toho náhodou nebolo málo, okrem športovej konfigurácie Monte Carlo sa môže ponúkať Yeti v terénnom pakete zvanom Outdoor. Variantov je teda kopa, my sme dostali na test edíciu Mont Blanc.

Škoda Yeti 1.4 TSI (facelift)

Kúpou akciového modelu Mont Blanc získavate v kvázi kvalitne vybavené SUV schopné uspokojiť chute aj náročnejšieho klienta. Exteriér zdobia zliatinové disky Annapurna / Origami, v interiéri máte lakťovú opierku Jumbo Box s audiovstupom, komfort jazdy spríjemňuje tempomat a o priaznivú teplotu sa stará dvojzónová automatická klimatizácia. Tie ďalšie doplnkové prvky výbavy nájdete na oficiálnych stránkach Škoda.

Cenník naznačuje, že oproti tomu najchudobnejšiemu stupňu výbavy s tou istou motorizáciou si priplácate zhruba o 4300€ viac, keď si zvolíte našu motorizáciu 1.4 TSI 90 kW prerážate o celú tisícku hodnotu 20 tisíc euro. Oplatí sa? Uvidíme, posaďme sa a zajazdime si!

impa_banner_1_825x350px

Po týždňovom užívaní musím iba potvrdiť, že Škoda Yeti je ako ostatné modely ušitá na mieru pre slovenského zákazníka. Disponuje množstvom veľkostne ideálnych odkladacích schránok, rozsah nastavenia sedadla vodiča dovoľuje pohodlne usadiť malého i veľkého človeka a v konečnom dôsledku, prepravné možnosti sú vďaka hranatému tvaru kabíny viac než priaznivé. Vyňatím dvoch krajných sedadiel a stredného „polosedadla“ máte k dispozícii objem až 1760 litrov. Ozaj sa tu za takýchto podmienok dá odviezť napríklad kopec použitých spotrebičov uložených vo vašej pivnici. Píšem z vlastnej skúsenosti.

Škoda Yeti 1.4 TSI (facelift)

Základnou pohonnou jednotkou Yetiho ostáva naďalej maloobjemový turbomotor 1.2 TSI, nasleduje náš testovaný agregát 1.4 TSI, no komu by sa málilo, ešte z benzínov môžete siahnuť po 1.8 TSI. Zástupcovia nafty sú označení ako 1.6 TDi a 2.0 TDi (tri výkonové rozpätia). Náprava je poháňaná iba predná, alebo v najsilnejších motorizáciách sa cez Haldex spojku pripája aj zadná náprava.

Nami testovaný štvorvalec spriahnutý s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou vykazoval neskutočnú chuť po otáčkach, miluje dynamickú jazdu. Nástup sily začína tesne pod 2000 ot./min. a končí za hranicou 6000. Pri zrýchľovaní tlmene, ale dravo reve a nepozná hluché miesto. Hoci sa to moc nepatrí, motor sa mi tak strašne páčil, že takmer vždy som jazdil svižne, preto spotreba 7,8 litra na 100 km je pokladaná za orientačnú v športovom režime jazdenia. Keď som na niekoľko desiatok kilometrov zvoľnil tempo, apetít klesol o poldruha litra dole.

Škoda Yeti 1.4 TSI (facelift)

Keďže naša verzia mala iba predný náhon, Yetiho sme moc do lesa nevzali, tam sa poberie druhý plánovaný testovací model Yeti Outdoor 2.0 TDi. Ten náš terajší ostal na asfalte, kde rozhodne nepodcenil komfort a stabilitu. Je pravda, že niektoré rázy od nerovností na ceste odzneli do kabíny tupo a hlasno, avšak z hľadiska stability a jazdných schopností pôsobí v zákrutách suverénne.

pozrite si TU najnovšie ponuky predaja nových a zánovných vozidiel značky škoda 

Silnou stránkou SUV od Škody je fakt, že sa dokáže prispôsobiť výbavou, štýlom, či užívateľsky na viacero typov zákazníkov. Pre tých, ktorí chcú ušetriť má Škoda pripravené akciové modely, tí, čo bažia po terénnom SUV si vyberú Outdoor paket a luxusne orientovaní jedinci si vedia zakúpiť Yetiho vo výbave Laurin&Klement. Skrátka, vyberie si každý.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1390
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 90 / 5000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 200 / 1200 - 5000
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 185
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 10,6
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,9 / 5,5 / 6,4
Spotreba počas testu (l/100km): 7,8
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4222 / 1793 / 1691
Batožinový priestor - min./max. (l): 416 / 1760
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1320 / 620

Ceny

Základná cena: 13 999€
Cena verzie od: 19 429€
Cena testovanej verzie: 20 474€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook