Menu
  • Škoda Snow Drive 2014
    Škoda Snow Drive 2014
    • | Foto 
    • | Komentáre
    Akcia Škoda Snow Drive sa koná už niekoľko ročníkov za sebou. Organizuje sa za účelom predstavenia nových technológií v pohone 4x4 a taktiež je zameraná na bezpečnosť. Tento ročník patril Yetimu a Superbu.

Škoda Snow Drive 2014

Nasledujúca fotoreportáž Vám priblíži program Škoda Snow Drive 2014.

Tento ročník sa konal v Demänovskej Doline, hlavný "stan" bol v hoteli Tri studničky (menej ako 10 km na juh od Liptovského Mikuláša smerom na Jasnú). Úroveň hotelových služieb je ohodnotená na 4 hviezdičky. Ponúka veľkú kulinársku reštauráciu, wellness a izby s chatárskym nádychom.

Hotel Tri Studničky

Škoda Yeti prišla v novom kabáte na Slovenský trh 8.1.2014. Okrem zmien na prednej maske, kde nahradil dvojité svetlomety združený reflektor s hranatým tvarom sa vykonali úpravy hlavne v pohone a výbave. Yeti je dostupný v dvoch variantoch "mestskom" a "robustnejšom". Vo výbave sa objavila napríklad parkovacia kamera (prvýkrát v Škode) a systém Off-Road (ten si podrobnejšie rozoberieme pri neskorších fotkách).

[adsense]

Škoda Yeti

Naproti  Škodovkám Yeti sa postavili modely Superb, ktoré sa takmer rok hrdia novým zovňajškom, čo znamená, že nie je momentálne aktuálne, avšak výbava Laurin&Klement, teda najluxusnejšia trieda Škody príjemne skrášlila jazdu. Nie všetky boli v tomto stupni, avšak stotožňovali sa v najvýkonnejšej motorizácii 2.0 TDi 125 kW s prevodovkou DSG a pohonom 4x4.

Škoda Superb facelift

Pred jazdami sme absolvovali krátke školenie ohľadom systému Off-Road v Škode Yeti. Ďalej nás potešil prezradený program na nasledovné tri hodiny. Novinári sa rozdelili do dvoch skupín "Yeti" a "Superb". Mne pripadlo prvé testovanie Yeti, ale samozrejme v polke jázd som si presedlal do Superba. Po teoretickej stránke máme všetko naštudované, je čas prejsť do praktickej časti.

Školenie - Snow Drive 2014

Oboznámenie sa s Yetim bolo rýchle. Motorizácia 2.0 TDi 125 kW s automatickou šesťstupňovou prevodovkou DSG sa postarala o dostatočný výkon pri prekonávaní terénnych prekážok. Z bezpečnostného hľadiska bolo nevyhnutné si vyskúšať presnosť nájazdov na simulované rampy, kde sme zisťovali stabilitu, nájazdové uhly, ale aj odhad.

Škoda Yeti na rampe

Následne sa presúvame do lesných oblastí Demänovskej Doliny. Bežne sa sem vozidlo nedostane legálne, Škoda však mala vybavené povolenie a tak sme sa ocitli na lesných cestičkách s prevýšeniami, potokom, či väčšími kameňmi. Spočiatku bol terén jednoduchý a prístupný, postupne sa však sťažoval. Na obrázku vidno ako prechádzame cez kmene stromov. Off-Road v spolupráci s pohonom 4x4 prerozdeľuje hnaciu silu medzi nápravy veľmi citlivo.

Yeti na kmeňoch stromov

Blato, kamene a voda. Yetimu to neprekáža, dokonca ani na nízkoprofilových pneumatikách.

Yeti na kmeňoch stromov

Určite ste si všimli názov akcie "Snow Drive 2014", hold sneh sme videli iba na končiaroch Vysokých Tatier. V každom prípade, Yeti by si počínal dobre aj na snehu. V galérii pod fotoreportážou nájdete viacero fotiek s pohľadom na hory.

Výhľad na Vysoké Tatry

Je jedno, či je povrch klzký od blata, snehu alebo mokrej trávy, ak sa k týmto podmienkam pridá celkom prudké stúpanie, nastupuje k slovu nielen precízna protipreklzová technika, ale aj zručnosti šoféra. Platí tu pravidlo nezastavovať, ak už do kopca, tak s rozbehom a kvalitným pohonom 4x4.

Yeti si to šlape po blate

Systém Off-Road v Škode Yeti zastupuje okrem iného aj funkciu dobrzďovania z kopca, či naopak rozjazd do kopca. Do kopca vám pri rozjazde ponechá automaticky zablokované kolesá, kým prestúpite z brzdového pedála na plynový, čím zabráni neželanému cúvnutiu vzad. A keď príde na prudké zjazdy z kopca, Off-Road auto samostatne dobrzďuje na rýchlosť, ktorú si navolíte pred začiatkom klesania. Je to veľmi užitočná pomôcka, v teste ako vidno na obrázku fungovala výborne.

Yeti zchádza z kopca po vlastných

Zhruba 15 kilometrová púť lesmi nás doviedla opäť na cestné komunikácie, kde sme krátko vyskúšali jazdné vlastnosti tohto SUV. Bližšie informácie poskytneme v plánovanom teste. Stretnutie s druhou skupinou sa konalo v Liptovskom Hrádku pred kaštieľom Grand Castle.

Škoda Superb a Grand Castle

Po malom občerstvení a krátkej prehliadke kaštieľa sadám do bieleho sedana Škoda Superb vo výbave Laurin&Klement. Kožené sedadlá v hnedej farbe s elektrickým posuvom nie sú jediným lákadlom pre oči a komfort. V príplatkovej výbave figuruje napríklad aj veľká panoramatická strecha ako vidno na obrázku nižšie. Cena tohto konkrétneho modelu sa vyšplhala na astronomických 47 000€.

Škoda Superb panoramatická strecha

Takou čerešničkou na torte celého programu jázd bola pre mňa posledná zastávka pri vodnej nádrži Čierny Váh (Horná). Ide sa tam od Kráľovej Lehoty opäť cez zakázanú oblasť pre motorové vozidlá, avšak okrem našej výpravy tam bola fúra ďalších áut. Príjazd mierne komplikovala ku koncu namrznutá cesta, kde si však Superb 4x4 bez problémov poradil.

Prvá skupina novinárov - vodná nádrž Čierny Váh

Kľukatými cestičkami mierime naspäť do dediny Kráľova Lehota. Superb krásne kopíruje zákruty, komfort vo vozidle je takmer prémiový. Potom odbočujeme na Hybe a o pár minút už stáčame flotilu áut na diaľnicu D1. Cestovný komfort s rastúcou rýchlosťou nekončí. Superb sa dobre ovláda, vnútri panuje ticho, akurát občas počuť rozrážanie vzduchu. Bola to veľmi zaujímavá akcia.

Flotila Škoda Superb

My sme ostali v Hoteli Tri Studničky ešte cez noc a navštívili sme lyžiarske stredisko Jasná, avšak, to už je iný príbeh... :)

Skútre

Viac foto nájdete vo fotogalérii.

Fotogaléria

Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook