Menu
  • TSI víťazí nad TDi
    TSI víťazí nad TDi
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    V prvom teste Škody Rapid Spaceback som sa zamýšľal nad iracionálnou voľbou motorizácie 1.6 TDi s DSG prevodovkou. Tvrdím, že vhodnejší je silnejší agregát 1.2 TSI 77 kW, a tak som si ho zapožičal za účelom dokázania alebo vyvrátenia mojej mienky.

Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI

Náš červený Rapid Spaceback disponoval rovnakou výbavou ako predošlý naftový variant, nemám teda dôvod pokračovať v opise dojmov z interiéru a exteriéru. Zablúďme radšej do cenníkov a porovnajme si rozdielne vlastnosti s naftou a benzínom.

Benzínový silnejší motor kombinovaný výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou kúpite rádovo o pár tisícok euro lacnejšie ako 1.6 TDi. Pritom z výkonu vyťažil 77 kW, čo predstavuje úctyhodných 105 koní.

Sila tohto štvorvalcového „monštra“ sa prenáša na prednú nápravu, asistenčné systémy spolu s pneumatikami dožičia vozidlu dynamický záber bez zbytočného prešmykovania. S postupne zvyšujúcimi sa otáčkami do kabíny preniká príjemný zvuk, za hodnotou 5000 ot./min. mu dochádza dych a už len viac reve ako ťahá.

impa_banner_1_825x350px

Nespornou výhodou testovaného modelu s naftovým štvorvalcom 1.6 TDi bola spotreba, dokázal som s ním jazdiť len za 4,7 litra na 100 km. Avšak, neposkytoval také dynamické parametre ako ľahší prepĺňaný benzínový agregát. Ten si síce pýta v priemere okolo 6,3 litra na 100 km, no vyššiu spotrebu nemá na svedomí zlá použitá technika, ale charakter motora. Pokiaľ sa budete ozaj držať na uzde, klesne konzum na úroveň 5,5 litra na 100 km.

Jazdné vlastnosti sú doslova ukážkové na triedu. Rapid Spaceback si to krásne brázdi kľukatými zákrutami, dobre mu sekunduje tuhšie riadenie a nízka hmotnosť. Čo sa týka pazvukov, do interiéru sa dostávajú bežné tupé rázy z dier na cestách.

Vo výbave Active (základný stupeň zo štyroch dostupných) dostávate Rapid Spaceback 1.2 TSI 77 kW za 13 230€, táto cena sa vyplatí pokiaľ túžite mať v rodine dynamické vozidlo, hoci aj na dlhšie cesty. Vtedy sa preukazuje jeho úžitková hodnota a univerzálnosť. Tiež netreba zabúdať na fakt, že tento hatchback sa mimoriadne vydaril po dizajnovej stránke.

pozrite si TU najnovšie ponuky predaja nových a zánovných vozidiel značky škoda 

Som dozaista presvedčený v tvrdení, že je ideálnejšou voľbou do rodiny práve nami testovaný motor 1.2 TSI ako 1.6 TDi. Diesel prenechajte pre obchodných zástupcov, ktorí najazdia kvantum kilometrov.

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1197
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 77 / 5000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 175 / 1550 - 4100
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 193
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 10,2
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,9 / 4,6 / 5,4
Spotreba počas testu (l/100km): 6,3
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4304 / 1706 / 1459
Batožinový priestor - min./max. (l): 415 / 1380
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1095 / 535

Ceny

Základná cena: 11 430€
Cena verzie od: 13 230€
Cena testovanej verzie: 16 130€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook