Menu
  • Prvý posledný test
    Prvý posledný test
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    V Škode som to tentokrát nedomyslel. Posledný januárový týždeň mal do redakcie zavítať Rapid 1.6 TDI, namiesto toho som vyfasoval Octaviu s atypickým motorom, ktorej predaj končí, pretože o pár dní dorazí na trh tretia generácia.

Škoda Octavia 1.4 TSI DSG

Rapida sme už testovali v motorizácii 1.2 TSI, to len tak pre informovanosť, v každom prípade, i keď je druhá generácia Octavie „odpísaná“ do testu som sa vrhol. Mám niekoľko dôvodov, na Webaute sa logicky nezobrazovala doteraz. Veď ju každý pozná, ale povedal som si, ku koncu výroby prečo nespomenúť jej pre a proti, aby vedel načo sa má pripraviť potenciálny kupca pri kúpe z druhej ruky?

Dlhoročne druhý najpredávanejší model na Slovensku prešiel niekoľkými faceliftmi, pričom najviac sa menila predná maska. Podvozok a motory sa len inovovali. Záujemca si môže vyberať z dvoch karosárskych verzií, a to liftback alebo kombi.

Škoda Octavia 1.4 TSI DSG

Za volantom Octavie sa zdá byť všetko jednoduché. Bola navrhnutá na mieru Slováka. Volant výškovo i pozdĺžne nastaviteľný, sedadlo veľké a komfortné, obrovský kufor. Česi sa sekli trocha v priestore pre kolená zadných cestujúcich, to bol problém už z prvej generácie, do druhej sa preniesol v nižšej úrovni, ale úzkosť stále pretrváva. Auto poznáte ako svoje topánky, sústredím sa na konkrétny model.

[adsense]

Testovaná verzia patrila medzi tie najluxusnejšie kúsky. Na rozlúčku som dostal verziu s motorom 1.4 TSI a dvojspojkovou prevodovkou DSG. Aj keď táto kombinácia húfnej populácii nechutí, v skutočnosti ostrieľanejší šofér si nájde priazeň k benzínovému turbomotoru. Javí sa ako najvhodnejšia voľba medzi 1.2 TSI a 1.8 TSI. Viem, vravíte si, že diesel je lacnejší na prevádzku. Možno. Záleží na nohe, ale hlavne tu je dôležitejší iný faktor. Kultivovanosť.

S motorom 1.4 TSI som sa zžil okamžite. V režime „D“ a obyčajnom jazdení si pradie na 1500 ot./min. Automat DSG patrí medzi najlepšie aké poznám. Vôbec neviete o jeho práci, iba v športovom režime si občas kopne pri podradení. Možno pre moju väčšiu chuť za komfortom a športovým zážitkom by som uvítal trojramenný volant a páčky pod volantom. Inak z hľadiska pohodlného jazdenia nemám ani najmenšie výhrady k spojeniu 1.4 TSI a DSG.

Škoda Octavia 1.4 TSI DSG

Výhodou pre vás pri kúpe jazdenky bude cena. Tá sa od naftovej jednotky poberie oveľa nižšie, pretože predsudky o spotrebe paliva benzínu sú riadne pevné. Pritom platí železné pravidlo, že vždy záleží od vodiča, koľko si vypýta. Apetít motora 1.4 TSI korešponduje s výkonom. Keďže do úvahy beriem aj športový charakter, priemerka 7,8 l/100km nie zlá. Samozrejme, na diesel sa nehrabe ani náhodou, zato diesel môže len tíško závidieť kultivovaný prejav TSI motora.

Kedysi som nechápal, prečo sa väčšina Česka a Slovenska prikláňa k Octavii, napriek tomu, že Kórejske automobily, či značky z temperamentných krajín niekedy napredujú viac. Stačí sa poobzerať po celej kabíne a pýtam sa nahlas „Prečo iné automobily nemajú využité každé miesto, tak ako Octavia?“. Vpredu som napočítal minimálne osem odkladacích priestorov, vzadu sú vám k dispozícii kapsy v operadlách predných sedadiel, výplne dverí obsahujú držiaky na fľaše, v stredovom tuneli sú dve výklopné štrbinky a lakťová opierka tiež disponuje praktickým úložným priestorom. Prečo to tak nie je aj v ostatných autách?

Škoda Octavia 1.4 TSI DSG

Praktickosť nie je všetko. Pokračuje to jazdnými vlastnosťami. Nech sa prepadnem pod zem, ak klamem, ale Octavia zvláda toho dosť. Možno ťažký naftiak zaťažuje prednú nápravu, no ľahký moderný turbomotor určite nie. Do zákruty sa môžete vrhnúť odvážne. Náklony na ceste R1 medzi NR a ZV zvláda výborne aj vo vyšších rýchlostiach.

pozrite si TU najnovšie ponuky predaja nových a zánovných vozidiel značky škoda 

Sme určite posledná redakcia, ktorá otestovala Octaviu II. poberajúcu sa do dôchodku. Zabudnite na akciové modely Tour, teraz ju nahradil model Rapid. Ten sa veľkostne podobá na súčasnú Octaviu.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1390
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 90 / 5000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 200 / 1500 - 4000
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 7
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 202
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 9,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 8,0 / 5,3 / 6,3
Spotreba počas testu (l/100km): 7,8
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4569 / 1769 / 1462
Batožinový priestor - min./max. (l): 585 / 1455
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1255 / 575

Ceny

Základná cena: 13 729€
Cena verzie od: 20 399€
Cena testovanej verzie: 27 029€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook