Menu
  • Renault Talisman na Slovensku
    Renault Talisman na Slovensku
    • | Komentáre
    Do sveta limuzín dorazil francúzsky šperk Renault Talisman. My sme si ho mohli v krátkosti na slovenskej premiére staticky obzrieť. Pokiaľ bude rovnako dobre skonštruovaný ako Espace, právom sa môže konkurencia báť.

Renault Talisman na Slovensku

Nový sedan nenahrádza generačne iný model automobilky. Bol skonštruovaný takpovediac od podlahy s dôrazom na komfort a bezpečnosť. Ďalším veľkým bonusom je nepochybne príťažlivý až mierne futuristický dizajn, pričom si zachováva klasické znaky sedanu.

Na Slovensku sa začala predávať v týchto dňoch uvádzacia séria nazvaná Premiere Edition. Môžete sa rozhodnúť pre benzínový turbomotor TCe 150 s automatickou prevodovkou EDC alebo pre naftový agregát dCi 110 s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Obe verzie majú rovnakú začiatočnú cenu 24 990€.

V základnej výbave nebude zákazník trpieť nedostatkom komfortu. Veď taká dvojzónová klíma, tempomat, ambietne podsvietenie, parkovacie senzory, full LED svetlá Pure Vision, vyhrievaný volant a predné sedadlá, systém MultiSense, palubný systém R-Link II. a množstvo ďalších prvkov, už majiteľa celkom rozmaznáva!

Neskôr, začiatkom budúceho roka ponúkne Talisman štyri stupne výbavy (Life, Zen, Intens a Initiale Paris). Posledný najvyšší už bude mať takmer všetko v základe vrátane audiosústavy Bose s dvanástimi reproduktormi, s viac ako desiatimi asistenčnými systémami a jedinečnou čiernou farbou Améthyste, ktorá na svetle mení odtieň do fialova.

Zástup motorizácií tvora štvorvalcové agregáty s rovnakým objemom 1.6 litra. Najslabší bude dCi 110 a najvýkonnejší TCe 20, montovaný aj do Renaultu Clio R.S. Manuálna prevodovka je len v najslabšej naftovej verzii, inak sú tu automaty EDC so šiestimi stupňami a pri TCe 200 so siedmimi.

Podvozok Talismanu dopraje posádke nevídanú pohodu. Vďaka systému MultiSense nastavujete v piatich módoch viacero súčastí automobilu. Ide to od tvrdosti tlmičov, cez reakcie na plyn až po intenzitu klimatizácie. Vodič tu môže vďaka jednému tlačidlu prepínať v rýchlosti dva prednastavené režimy.

Nezabudlo sa ani na 4Control, čo je aktívne riadenie všetkých štyroch kolies. Talisman tak disponuje lepšou manévrovateľnosťou v meste a príkladnou stabilitou v ostrých prejazdoch zákrutami.

Viacej informácií prinesieme z prvého redakčného testu, ktorý sa nám do plánovania zmestí až budúci rok. Už teraz sa veľmi tešíme!

Autor

Gabriela Tothova

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook