Menu
  • Pripravený bojovať
    Pripravený bojovať
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Renault na Frankfurtskom autosalóne avizoval druhý facelift svojho kľúčového modelu Mégane. Predaj sa začal začiatkom roka 2014 a my sme mali možnosť medzi prvými odskúšať si Francúza.

Renault Mégane GrandTour 1.5 dCi (facelift)

Dizajnové zmeny na prednej maske sa dotkli všetkých modelov Mégane, teda Coupé, Hatchback, GrandTour a Coupé-Cabrio. Import poskytol na test pre média mimoriadne lákavý kus GrandTour vo výbave Zen a s motorom 1.5 dCi s výkonom 81 kW.

Ako sa dalo očakávať, obmena prednej masky sa zaradila do rodiny mladších súrodencov Clio IV. a Captur, či Fluence. Svedčí mu to, predné svetlomety charakterizuje tmavé pozadie. Pod nimi sa hneď vedľa okrúhlych hmloviek objavilo LED-podsvietenie. Vzadu nebadám žiadne rozdiely.

Renault Mégane GrandTour 1.5 dCi

Ako už býva zvykom, zákazník má po novom na výber širšiu paletu odtieňov farieb a rôzne kombinácie čalúnenia, dokonca v niektorých prípadoch miestami kožené. Mne sa vždy na Mégane páčila palubná doska známa od roku 2008, tá ostala rovnaká, akurát už od leta je k dispozícii navigačný systém R-Link a iný panel autorádia.

[adsense]

Z pohľadu sedenia a ovládania očakávajte dobre ustálený scenár. Sedí sa tu pohodlne, sedadlá obopnú takmer celú postavu, akurát sedáky sa strácajú v dĺžke. Páčila sa mi výbava. Rozmaznáva vodiča s prvkami, ktoré sa stali len nedávno štandardom v tejto triede a Mégane nezabudol tiež na revolúciu. Preto si je možné dopriať napríklad asistenta kontrolujúceho vybočenie z jazdného pruhu, alebo navigačný systém R-Link s rozsiahlou paletou multimédií.

Zadní pasažieri ťažia najviac z priestoru na hlavu, v pozdĺžnom smere je miesta tak akurát a v šírke dopraje pohodlie trom osobám len na krátke trasy. Objem kufra dnes už neohromí hodnotou, zato však nemá problém popasovať sa s batožinou, ak to bude nutné. Treba len rátať s logickým usporiadaním, nemôžete doň nahádzať veci len tak, ako v Octavii Combi III.

Renault Mégane GrandTour 1.5 dCi

Paleta motorov sa po facelifte na našom trhu zatiaľ nerozšírila o nový agregát, hoci sa očakával motor 0,9 TCe ako náhrada za 1.6 16V ako aj 1.6 dCi vo výkonovej verzii 118 kW, ktorý tiež mal zastúpiť dvojliter používaný pre líniu GT. Uvidíme, čo prinesie jar.

My sme si zajazdili na veľmi podarenej pohonnej jednotke 1.5 dCi z rady Energy motorov. To znamená, že obsahoval start-stop  samočinne vypínajúci motor, olejové čerpadlo s variabilným prietokom, filter pevných častíc umiestnený bližšie k turbu, efektívnejší nízkotlakový EGR okruh alebo inteligentné dobíjanie.

Týmito prvkami by mal spotrebovať podľa výrobcu v kombinovanom režime len 3,5 litra/100km. Hodnota nemusí byť až tak prehnaná, z praxe už viem, že agregáty dCi sú naozaj veľmi úsporné a konkrétne nami testovaný diesel v zábehu spotreboval len 5,3 l/100km počas putovania celým Slovenskom v chladných podmienkach, plne naložený a na zimných pneumatikách.

Renault Mégane GrandTour 1.5 dCi

Nie, nerobím Renaultu reklamu, len podotýkam, že keby mal agregát takých 50 000km, jazdil v teplejšom počasí, bol menej využívaný na diaľnici a mal letné pneumatiky, verím, že by sa priblížil k štyrom litrom za bežných podmienok. A keby sadol doň ekojazdec, tak by dosiahol aj avizovaných 3,5 litra.

Jedna-päťka je pod kapotou Méganu dôverne známa, jej výkonové hranice sú niekde do 3500 ot./min, potom už záťah nie je tak citeľný. Vo vyšších rýchlostiach alebo predbiehaní viacerých áut na okresných cestách rátajte s pozvoľným zrýchľovaním, ale zasa sa nemusíte báť efektu „tlačenia očami a mysľou“. Je skrátka bežný motor do premávky.

K podvozku mám len krátke vyjadrenie. Komfortný a zároveň nie príliš prehnane mäkký. Akurát riadenie nie je stále to, čo by som očakával. Rátajte s troškou nepresnosti a menšej spätnej väzby od vozovky. Stabilizácia zareagovala v mojom prípade iba raz, aj to vtedy, kedy som chcel. Skrátka, auto je ideálne naladené na naše cesty. Nepotrebujete čítať manuál, aby ste pochopili charakter kombíka.

Renault Mégane GrandTour 1.5 dCi

Veľkou výhodou je v neposlednom rade priaznivá cena za túto motorizáciu. Ak si odpustíte „Energy“ môžete ho mať už od 15 090€. A iba o 800€ viac zaplatíte za nový stupeň výbavy Zen, kde nájdete napríklad dvojzónovú automatickú klimatizáciu, elektrický posilňovač s premenlivým účinkom, bezkľúčový prístup do auta alebo tempomat. Mégane vyzrel a kým príde jeho nástupca, je prichystaný stále bojovať s konkurenciou.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1461
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 81 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 260 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 190
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 12,4
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 3,9 / 3,2 / 3,5
Spotreba počas testu (l/100km): 5,3
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4567 / 1804 / 1507
Batožinový priestor - min./max. (l): 486 / 1595
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1377 / 487

Ceny

Základná cena: 12 790€
Cena verzie od: 15 090€
Cena testovanej verzie: 21 510€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook