Menu
  • Objemný pracant
    Objemný pracant
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Nasledujúci test bude venovaný hlave pre maloobchodných pdnikateľov, čo nepotrebujú veľkú dodávku, no ani malú. Vhodným hráčom sa stáva Kangoo MAXI.

Renault Kangoo Express MAXI 1.5 dCi (63kW)

Popravde, nevedeli som si reálne predstaviť ako objektívne posúdim prepravné možnosti Kangoo MAXI, keďže nikto zo známych nevlastní firmu na prepravu tovaru. S prázdnym autom som však jazdiť nechcel, nápad nakoniec prišiel. V posledný pracovný deň som sa prezliekol do montérok, zobral kľúče od pivnice a začal nakladať do úložného priestoru hromadu kartónov. Nie som typ človeka, čo všetko vzorne ukladá, zvlášť ak má dostatok miesta a tak som zaplnil skriňu Kangoo MAXI (4,2m3) od vrchu po spodok s 200kg papiera.

Úsmev na tvári! Doma vypratané, auto zaplnené, som spokojný, môže sa ísť testovať. I keď užitočná záťaž vozidla (800kg) ďaleko presahuje moju hodnotu zaťaženia, vždy to bolo lepšie ako jazdiť s úplne prázdnym automobilom. Prvá jazda s naloženým Kangoo MAXI mierila ku známemu po rýchlostnej ceste. Predsa nebudem ten náklad vykladať sám, nie? Akosi som mu zatajil objem papiera, čiže do auta nasadol bez prehovárania.

Po otvorení zadných krídlových dverí, ktorých aretácia dosahuje uhol 180 stupňov, zvraštil obočie a precedil niečo pomedzi zuby. Kangoo MAXI ponúka zväčšený rázvor náprav (3021mm) od klasickej verzie, čím sa dosiahol priestor pre jednu plnohodnotnú europaletu. V základnej výbave dostanete naozaj len holý základ, no určite považujem za rozumné investovať 350€ do bočných posuvných dverí pre lepší prístup k tovaru, ku ktorým navyše dostanete aj presklenené zadné krídlové dvere so stieračom. V gumenej podlahe nájdete 6 ôk na uchytenie tovaru a v strope účinné osvetlenie nákladového priestoru. Dáme si i niekoľko čísiel. Dĺžka nákladového priestoru predstavuje hodnotu 1836mm a šírka 1218mm.

Renault Kangoo Express MAXI 1.5 dCi

Ako som už spomínal, v základnej výbave nenájdete nič navyše. V našom prípade to znamenalo manuálne ovládanie zrkadiel i okien. Autorádio s dvoma reproduktormi dostanete za 250€ a takú istú sumu vycálujete i za airbag spolujazdca. Renault sa pýši skvelými výsledkami nárazových testov, ktovie, ako by si viedol Kangoo Express bez možnosti kúpy bočných airbagov, či absencie stabilizačného systému.

Jednoducho radím s autom nenabúrať, neprevrátiť a nezraziť! Pokiaľ ide o sériovo dodávaný systém ABS a 4 kotúčové brzdy, tak tie si svoju rolu plnia na jednotku. Pod kapotu je možné vybaviť naftový motor 1.5 dCi v dvoch výkonnostných verziách, a to 63kW alebo 77kW. My sme otestovali slabšiu verziu. Práve kvôli motoru som sa snažil vozidlo zaťažiť, aby sa dali odlíšiť dynamické vlastnosti.

Samotné papierové údaje čo to napovedajú, no realita je ku podivu opačná. Motor slušne vyrazí vpred a do rýchlosti 110km/h je akustika v kabíne vodiča prijateľná. Prevažne som jazdil s prázdnym vozidlom, spotreba sa tak ustálila na presných 6 litroch. Veľa potenciálnych kupcov poteší jednoduché ovládanie vozidla v premávke vďaka rozmerným spätným zrkadlám a účinnému posilňovaču riadenia. Trošku na vážkach som bol z prevodovky, tá obsahuje 5 stupňov, no aby ste ich riadne zaradili, vyžaduje si pri každom preradení jasný silný pokyn pažou ruky. Jednoducho povedané, nebojte tam napríklad jednotku priam narvať.

Renault Kangoo Express MAXI 1.5 dCi

Jazdné výkony zaťaženej, či nezaťaženej dodávky ostanú v podstate rovnaké, akurát motor a brzdy by mohli potrápiť dlhé stúpania. Filtrácia nerovností je na ukážkovej úrovni, aspoň počas novoty vozidla. Ako to bude po 100 000km vám s istotou nepoviem. V každom prípade, Renault Kangoo MAXI poskytne malým a stredným podnikateľom isto skvelé užitočné vlastnosti, jeho obratnosť ocenia napríklad kuriérske podniky.

My sme ocenili hlavne veľkosť nákladového priestoru a jednoduchý prístup k nemu, no v kabíne sa pozabudlo na viac odkladacích priestorov. A všetko tam je absolútne tvrdé, tvrdé a tvrdé.

 

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: vznetový / radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 8
Zdvihový objem (cm3): 1461
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 63 / 3500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 200 / 1900
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 158
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 16,0
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,9 / 5,0 / 5,3
Spotreba počas testu (l/100km): 6,0
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4597 / 1829 / 1810
Batožinový priestor - min./max. (l): 4200 / 4200
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1320 / 800

Ceny

Základná cena: 10 990€
Cena verzie od: 15 090€
Cena testovanej verzie: 16 090€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook