Menu
  • Za málo peňazí, viac muziky
    Za málo peňazí, viac muziky
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Z bohatého modelového radu Renault sme tentoraz siahli po niečom dostupnejšom pre bežného občana Slovenskej republiky. Nie každý sa narodil bohatý, nie každý má predpoklady k blahobytu. Ale aj bežný smrteľník potrebuje dopravný prostriedok.

Renault Clio 1.2 16V

Táto úspešná tretia generácia v omladenej kasni prináša dva protiklady. Pod kapotou sídli benzínový motor o objeme necelých 1,2 litra, čo tvorí základ ponuky, avšak môžete si ho dopriať v nadštandardnej výbave označovanej Advantage. A práve takýto typ sme otestovali.

Clio III. pozná každý z nás dôverne, nie je potrebné obsiahlo predstavovať kúsok po kúsku techniku, dizajn, či jazdné vlastnosti. Preto len opíšem krátko v tejto časti exteriér a prvky, ktoré „udrú“ do očí. Napriek dlhým intervalom generačných obmien si stále zachováva súčasná generácia svieži vzhľad. Majú to na svedomí hlavne predné svetlomety so športovým čiernym stvárnením, vyrovnané proporcie karosérie a ak si dokúpite vhodný farebný odtieň, ako náš testovaný exemplár, nevyzerá vôbec starý.

Renault Clio 1.2 16V

Interiér Clia Advantage nepochybne nabudí dojem drahšieho automobilu. Zákazník sa môže obklopiť dosýta neobmedzenou doplnkovou výbavou. Z nej vyberám napríklad plnohodnotnú navigáciu TomTom v slovenskom jazyku s diaľkovým ovládaním. Ovládač je umiestnený pred prevodovkou v držiaku na nápoje, podobá sa na moderný hudobný nosič s kompaktnými rozmermi. Obsluha je pomerne jednoduchá a návyková. Nechýba nočný režim obrazovky. Práve v noci môže ovládač pri niektorých úkonoch navigácie za jazdy príliš odvádzať pozornosť vodiča, pretože ho v noci nájdete len hmatom. Nie je podsvietený, takisto ani ovládanie.

Automatická klimatizácia, tempomat, autorádio s USB konektivitou a bluetooth s ovládaním pod volantom, vyhrievané sedadlá dažďový a svetelný senzor zvýrazňujú exkluzivitu modelu. V oblasti bezpečnosti figurujú 4 airbagy a stabilizačný systém. Kabína splní očakávania, je priestranná, pohodlná s dostatkom odkladacích plôch na drobnosti vpredu. Vzadu sa akosi pozabudlo na cestujúcich.

Zadná lavica má takmer rovný tvar sedadla bez bočnej opory a chýba lakťová opierka. Zato dlháni sa nemusia báť o miesto na nohy, či hlavu. V prednej časti vozidla sú sedadlá o poznanie hodnotnejšie, ale s kratšími sedákmi. Zaujme objemná priehradka pred spolujazdcom, ktorá pohltí dvojlitrovú fľašu a ešte ostane miesto. Nepoteší volant, má tenký veniec, väčší polomer a je priam predurčený na parkovacie manévre. Posilňovač je totiž príliš účinný.

Renault Clio 1.2 16V

Základná motorizácia uspokojí bežného a pokojného šoféra. Nie je to žiadny športovec, to sa dá vyčítať i z hodnoty výkonu 55kW. Jeho prednostnými úsekmi, kde očarí spotrebou a svižnosťou budú maximálne okresné cesty a mestá. Na diaľnici hučí pri 130km/h ako vysávač, pričom otáčky sú tesne nad 4000 ot./min. V spojení s päťstupňovým manuálom to inak ani nejde.

Komicky pôsobí na šoféra rýchlomer ciachovaný až na 240km/h, ručička sa zastaví už na číslici 170. Po túto rýchlosť nie je veľký problém jazdiť, ale dostať sa za 170 km/h nedovoľuje samotný konštrukčný výkon motora. Mimo mesta sa mi podarilo odmerať spotrebu 5,5 l/100km, avšak mestské posunkovanie a využívanie diaľnic spotrebu na konci testu zvýšilo na 6,6 l/100km.

Clio patrí podvozkovo do kategórie klasických francúzskych komfortných skupín. Perfektne tlmí nerovnosti, dokonca sa do kabíny neprenášajú ani zvuky od pneumatík, alebo vibrácie od motora. Komfortný podvozok pri športovej jazde robí na pocit nebezpečné náklony, ale ESP dokáže naozaj brilantne udržať auto v požadovanom smere. Dokonca aj v kritickej situácii sa celkom jednoducho dá vyrovnať správnou korekciou volantu a plynu.

Clio je vhodné pre ľudí, ktorí potrebujú auto do rodiny s maximálnym priestorom pre posádku a batožinu, pričom nechcú zbytočne priplácať za kombi verziu. Vďaka uchyteniu rezervného kolesa zospodu auta poskytuje kubický a priestranný batožinový priestor.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: zážihový / radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1149
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 55 / 5500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 107 / 4250
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 167
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 13,4
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,6 / 5,0 / 5,9
Spotreba počas testu (l/100km): 6,6
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4027 / 1707 / 1497
Batožinový priestor - min./max. (l): 288 / 1028
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1139 / 441

Ceny

Základná cena: 7 990€
Cena verzie od: 9 490€
Cena testovanej verzie: 12 220€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook