Menu
  • Luxus po česky
    Luxus po česky
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Mladoboleslavská automobilka Škoda nezabudla doplniť svoje rady modelov Octavia o najluxusnejšiu verziu L&K. My sme sa s ňou zoznámili v redakčnom teste, a musím povedať, že luxus tu je cítiť už od samotného exteriéru.

Škoda Octavia Combi L&K 2.0 TDi DSG

Kým bežným vodičom a chodcom toto auto nič nevraví, odborníci a šoféri rovnakej značky okamžite zachytia štítky na predných blatníkoch Laurin&Klement, osemnásťpalcové disky s turbínovým vzhľadom a dvojfarebným prevedením. Ulicami veľkomesta toto auto budilo dojem na šoférov Octavie, inak splynulo úplne s davom.

V štandardnej výbave exteriérových prvkov L&K ďalej pridáva bi-xenónové svetlomety s čiernym pozadím a diódové osvetlenie vpredu aj vzadu. Taktiež sa potešíte pri každom otváraní a štartovaní automobilu, deje sa to bez potreby strkať niekam kľúčik. Stačí ho mať vo vrecku, prísť k Octavii a chytiť sa kľučky. Auto sa odomkne a štartujete stlačením gombíka miesto spínacej skrinky dole sprava pod volantom.

Škoda Octavia Combi L&K 2.0 TDi DSG

Na palube Octavie L&K vás bude rozmaznávať polokožené hnedé čalúnenie nachádzajúce sa nielen na sedadlách, ale aj výplniach dverí, ba dokonca na palubnej doske. Všade, kde sa to hodí sa znázorňujú popisy zakladateľov automobilky „Laurin&Klement“. Musím povedať, že už po prvom posadení som mal rovnaký pocit z luxusu ako v o triede väčšom Superbe. Vládne tu prítulná atmosféra s nádychom čistého luxusu. Akurát vám stále bude kamarát na spolujazdcovom sedadle pripomínať, že „stále je to len škodofka“.

impa_banner_1_825x350px

Mimo inej bohatej základnej výbavy máte k dispozícii napríklad elektrické vyhrievané sedadlo vodiča s pamäťou nastavenia (spolujazdec a zadní pasažieri majú k dispozícii vyhrievanie), radarový tempomat, či obstojnú audiosústavu Canton s desiatimi reproduktormi. Na lepšiu orientáciu v neznámych mestách vám pomáha navigácia Columbus, jej ovládanie je dotykové s dobrou odozvou. Páči sa mi hlavne väčší displej a lepšia grafika ako v lacnejšom prevedením AMUNDSEN. Medzi pikošky pre leňochodov patrí elektricky otváranie piatych dverí.

Škoda Octavia Combi L&K 2.0 TDi DSG

V motorovom priestore najvyššej výbavy Škoda montuje tie najosvedčenejšie motorizácie so spaľovaním nafty aj benzínu. Pre zarytých cestovateľov je pripravený hltať kilometre nami testovaný naftový diesel 2.0 TDI naladený na 110 kW, ale aj výkonnejšia verzia so 135 kW. Vyznávači ozajstnej kultivovanosti a výkonu zamieria do výberu 1.8 TSI.

Vzhľadom na stupeň vybavenia zdôrazňujúci prívlastky komfort a luxus ma sklamalo, že prevodovka DSG je za príplatok. Automat sa do tohto typu výbavy jednoducho pýta. Na druhej strane nechýba voľba 4x4 a karosérie liftback. Celkovo si teda viete model prispôsobiť podľa vlastných potrieb.

Škoda Octavia Combi L&K 2.0 TDi DSG

Krátko sa pozrieme aj na prácu agregátu 2.0 TDi v spolupráci s príplatkovou automatickou prevodovkou DSG. Komfort jazdy si užívate hlavne vďaka plynulému radeniu prevodových stupňov. Kým tu bude DSG, dovtedy nepadnú na prevodovku zlé ohlasy. S motorom si rozumie, apetít v takomto formáte s pohonom prednej nápravy znamenal po týždni 6,7 litra na 100 km. Jazdilo sa dosť svižne a často po diaľniciach.

Mám tu však aj výčitku voči aerodynamike Octavie Combi. Je dosť náchylná na protivietor, nárazy sa v žiadnom prípade neodrážajú na zhoršenej stabilite auta, avšak akusticky razantne pri rýchlostiach 130 – 140 km/h prechádzajú do kabíny, čo kazí dojem z inak komfortného rodinného kombi.

Škoda Octavia Combi L&K 2.0 TDi DSG

Škoda si nechá za najlacnejší typ Combi L&K zaplatiť 27 790€ s motorom 1.8 TSI. Vzhľadom na výbavu, ktorú dostane zákazník v základe a hlavne výborný motor pod kapotou to nie prehnaná suma. Áno, skutočne za rovnaké peniaze dostanete kúpiť BMW radu 3, avšak nie s takým výkonným motorom a určite bude ochudobnené aj o niektoré prvky výbavy, ktoré v Octavii L&K sú už zahrnuté.

pozrite si TU najnovšie ponuky predaja nových a zánovných vozidiel značky škoda 

Na druhej strane, takáto Octavia bude zrejme len rarita na cestách, nakoľko stále si drží status rodinného vozidla pre všedného človeka, nie milionára. O pár rokov bude vyhľadávaným unikátom v autobazároch.

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1968
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 110 / 3500 - 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 320 / 1750 - 3000
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 213
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,4 / 4,1 / 5,5
Spotreba počas testu (l/100km):
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4659 / 1814 / 1465
Batožinový priestor - min./max. (l): 610 / 1740
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1297 / 645

Ceny

Základná cena: 14 490€
Cena verzie od: 26 940€
Cena testovanej verzie: 31 434€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Reply Cancel reply

Facebook