Menu
  • Skrytá identita
    Skrytá identita
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    V roku 2007 na autosalóne vo Frankfurte predstavil Peugeot verejnosti koncept 308 RCZ. Tvarom a veľkosťou je priamy konkurent Audi TT, avšak automobilka s levom v znaku do týchto vôd vplávala po prvýkrát.

Peugeot RCZ 2.0 HDi FAP

Po kladných názoroch sa rozhodla automobilka uviezť na trh sériovú podobu, tá však už nedisponuje s číselným označením. RCZ-tko má byť výnimočné od ostatných modelov značky v každom detaile. Pokiaľ sa dívame na stvárnenie karosérie, určite je jedinečná. Zopár náhodne okoloidúcich ľudí sme sa opýtali, či vedia uhádnuť o akú značku sa jedná. Aj napriek ročnej výrobe RCZ-tka, stále mnoho ľudí tipuje, že vidia pred očami nový model Porsche alebo Audi TT. Kým predná mohutná maska s masívnym nárazníkom inklinuje k modelu 308, bočné a zadné partie vozidla dokonale maskujú identitu Peugeota. Štýlovým prvkom sú dve vypuklé bubliny tiahnuce sa od krátkej strechy dole ku kufru. Po stranách dokonca hliníkové a spolu so zatmaveným zadným oknom navodzujú dojem celopresklenej strechy. Nechýba malý výsuvný spojler na zadnom veku batožinového priestoru, ktorý sa vysúva od rýchlosti 85km/h. Ak si ho chcete prezerať len tak z pasie, dá sa ovládať i tlačidlom v strede medzi sedadlami. Možno by sme uvítali nápaditejší tvar 18-palcových diskov kolies, ktoré inak na nízkoprofilových pneumatikách o rozmeroch 235/45 sedia v zákrutách, no v asfaltových „koľajách“ vybehujú. To samozrejme nie je chyba auta, ale stavu našich vozoviek. K dispozícii sú za príplatok o palec väčšie disky.

Vnútri sa šofér cíti ako v bežnej 308-čke až na nezvyčajne nízky posed blízko k zemi. Tu jednoducho chýba nejaký jedinečný detail rozdielny od súrodencov automobilky. A vlastne jeden tu je! Analógové hodiny vpustené do stredu palubnej dosky medzi výduchy klimatizácie a v podstate celokožené prevedenie interiéru. Klasifikácia 2+2 usporiadania sedadiel dáva najavo, že vzadu sa neusadí bežne urastená osoba. Neusadíte tam nikoho, ani desaťročné dieťa. Zato vpredu v pozdĺžnom smere si vodič aj spolujazdec nájdu dostatok miesta, okrem hlavy. Na hlavu ostáva málo miesta, nebyť vypuklých bublín na streche karosérie, hraničilo by to s kritickým nedostatkom. Ak sa chce vyšší človek usadiť pohodlne, musí zvoliť „ležadlový“ spôsob sedenia t.j. operadlo sklopené šikmo, sedadlo stiahnuté k zemi a posunuté čo najviac dozadu. V tomto prípade sedák nemá šancu obopínať stehná nôh. Napodiv, bočné vedenie sedadiel nemá problém udržať posádku pri ostrej jazde zákrutami. Boli sme prekvapení praktickosťou. Rozumné riešenie ako využiť núdzové sedačky je zapustiť ich do podlahy, čím vznikne až 631l miesta pre batožinu. To už vystačí pre dve osoby na dovolenku napríklad k moru, ale aj k preprave LCD televízora, ktorý sme tam skutočne prepravili.

Podvozková plošina je oveľa tvrdšia ako sme zvyknutí v Peugeote. Vozidlo dlho drží stopu a ESP zasahuje len v ozaj v nutných prípadoch, kedy idete von zo zákruty v nedotáčavom šmyku. I pod váhou naftového agregátu 2.0 HDi si udržiava status športového auta. Nie však pokiaľ ide o zvukový prejav. S RCZ sme najazdili za týždeň takmer 1000km a nemohli sme si zvyknúť točiť nafťák do otáčok, ktorý je koncepčne predurčený na úspornú prevádzku. Navyše je pri rozjazdoch pomerne hlučný a pripomína traktorový klepot. Hluk sa stratí pri ustálení otáčok motora. Je pravda, že je dostatočne dynamický a dokážete ho dostať rýchlo za hranicu 200km/h, no jednoducho nesedí nám v tomto imidžovom športiaku. Určite by sme sa skôr poobhliadli po benzínovom agregáte 1.6 THP vyvinutom v spolupráci s BMW. Komu však nevadí, že stráca trochu na športovom duchu v spojení s naftovým motorom, pokojne si ho zadovážte. Apropo, pod kapotu vám nikto vidieť nebude, na imidži nestratíte. Z pohľadu spotreby je bez debaty 2.0 HDi výhodné. Dokázali sme jazdiť v dynamickom štýle za 6,4 l/100km s výraznou prevahou jazdy po diaľniciach. Motor citeľne zaberá už od 1500ot./min. a točí až k 4500ot./min., pričom perfektne priklincuje pri každom zrýchlení do sedadiel. Len ten zvuk sa nedá pretrpieť. Vo vysokých rýchlostiach ostáva slušné ticho v interiéri, pri maxime je počuť jemné hvízdanie obtekajúceho vzduchu okolo karosérie. Prevodovka má trošku gumové riadenie, ale presné a hlavica sadne dobre do ruky.

Peugeot RCZ sa stáva ikonou k 200. výročiu značky. Motorizácia 2.0 HDi nemá zásadnú chybu, iba nám nesadla to tohto auta z posluchového hľadiska. RCZ prekvapí každodennou použiteľnosťou pre dve osoby. Na nákupy, do práce, či na dovolenku bude výborný spoločník.

 

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: vznetový/radové
Počet valcov/ventilov: 4/16
Zdvihový objem (cm3): 1997
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 120/3750
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 340/2000
Prevodovka typ/počet stupňov: M/6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 220
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,4
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,8/4,5/5,3
Spotreba počas testu (l/100km): 6,4
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4287/1845/1362
Batožinový priestor - min./max. (l): 321/639
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1370/455

Ceny

Základná cena: 26 850€
Cena verzie od: 29 850€
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook