Menu
  • Riadne zmeny
    Riadne zmeny
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Na test druhej generácie Peugeotu 308 som sa tešil. Už po predstavení na tlačovej konferencii vyvolal vo mne uspokojivé emócie. Dizajnovo vyrovnané, technicky vyspelé a motoricky v mnohých ohľadoch pozitívne.

Peugeot 308 1.6 e-HDi 115k

Začnime tradične od zovňajšku. Vyzerá to tak, že narastanie karosérie sa zastavilo, oproti rovnomenného predchodcu stráca na výšku až 5 centimetrov a do ostatných smerov tiež ostal striedmy. Akurát rázvor zaznamenal navyše 1,2 cm, to sa však razantne určite vnútri neprejavilo.

Novinka a možno pravdepodobne najmasovejšie vyrábaný model automobilky stojí na novej modulárnej platforme EMP2, ktorá ušetrila dáke tie kilá hmotnosti. To ale zákazníka na prvý pohľad nezaujme. Určite viac bude zvedavý na výraz nového leva nižšej strednej triedy. Tento fešák sa obliekol do elegantnej srsti s jemným nádychom chrómových prvkov. Okále si vyzdobil zaujímavými LED-diódami. Inšpiráciu stráca až pri pohľade dozadu, riťka je akosi opticky chudá. Hoci po jej odhalení objavíte priestor pre 470 litrov batožiny. Teda, znesie riadne náradie.

Peugeot 308 1.6 e-HDi 115k

Keď som už načal popis interiéru kufrom, postupne pôjdem po predné sedenie. Treba si uvedomiť, že spomínaný objem je prakticky využiteľný iba pri absencii rezervného kolesa, ktoré čoraz častejšie nahrádza sada na rýchlu opravu defektu. Inak disponuje v základe Peugeot 308 so 420 litrami. Ale aj to už je na túto triedu nadštandardná hodnota, preto by som neopovrhol sieťovým programom, ako v našom testovanom kúsku. Okrem toho je kufor vyrezaný veľmi dobre, kubicky využiteľný.

[adsense]

Prechádzam k zadnej lavici. Zrejme ako končí trend zväčšovania rozmerov karosérie, rovnako sa končia boje o dostatok miesta pre tri osoby. Stredné sedadlo je doslova iba núdzové, nepohodlné a poslúži maximálne na prepravu chudšej postavy. Naopak, tí krajní pasažieri sa môžu tešiť na slušné opojenie priestorom na chrbticu. Pre hlavu a nohy je priestor dimenzovaný do približne 185 cm vysokej osoby. Cestovanie vzadu spríjemňuje lakťová opierka a vo vyšších stupňoch výbavy aj dostupnosť 230 V zásuvky pre notebook.

Peugeot 308 1.6 e-HDi 115k

A sadáme dopredu, tu je toho na opis rozhodne najviac. V modeli 208 odštartoval Peugeot krátky priemer volantu a analógové budíky v akomsi samostatnom paneli, do 308 pridal otáčkomer s ručičkou stúpajúcou netradične sprava doľava, čo spočiatku vyvádza z mieri, ale potom si zvyknete a vravíte, že sedíte vo výnimočnom aute.

Okrem týchto zaujímavostí si môžete dopriať vysoko vyspelý multimediálny panel s 9,7 palcovým displejom. Je mi známy už z viacerých modelov koncernu PSA a nie som jeho prívržencom. Ovláda sa totiž výlučne dotykom a častokrát odvádza pozornosť vodiča od riadenia. Do systému sa sústredilo ovládanie všetkého, od autorádia, cez navigáciu až po klimatizáciu. Oveľa viac by sa mi páčil dáky otočný ovládač na báze iDrive od BMW, alebo rovnaké ovládanie ako má Peugeot 508. Viete, čo je však totálne ironické? Človek by si myslel, že vďaka zoskupeniu ovládania do akéhosi tabletu ušetril Peugeot priestor na odkladacie priestory, opak je pravdou.

Peugeot 308 1.6 e-HDi 115k

Totižto, veci sa majú tak, že čo sa ušanovalo na optimalizácii tlačidiel, to následne zabrali dizajnové výstrelky palubnej dosky, ktoré nasýtia akurát tak oči, ale nie potreby bežného motoristu. Nemá si kam odložiť rôzne drobnosti, ktoré by chcel mať po ruke, dokonca ani dva držiaky na nápoje tu nehľadajte. Je tu jeden úzky, aj ten nie je príliš využiteľný, keď si doň uložíte fľašku, častokrát do nej zavadíte pri preraďovaní.

U mňa by toto ovplyvnilo kúpu, nakoľko za pohodlie pokladám aj určitú praktickosť. Načo mi bude kukať sa na krásnu palubku, keď nebudem môcť vyprázdniť vrecká? Dobre, je tu úložný priestor pod lakťovou opierkou, aj malinké štrbinky sa nájdu, ale nič čo by sa spájalo s praktickosťou. Koncernový konkurent Citroën C4 je v tomto ohľade lepšie na tom.

Vrhnime sa na jazdu. Siahol som po motorizácii 1.6 e-HDi, bola viac prístupnejšia ako 1.6 THP, o ktorú sa kolegovia z médií trhali ako túlavé psi o kus mäsa. Nedivím sa, pretože je ozaj dobrý a krátke dojmy z neho si môžete prečítať aj na našom webe v sekcii „Predstavujeme“. Naftová motorizácia je dôverne známa a mnohokrát označovaná za jednu z najlepších v dnešnej dobe, vlastne už pár rokov.

Peugeot 308 1.6 e-HDi 115k

Tohto motora sa netreba báť, patrí naozaj medzi elitu, akurát v spotrebe mierne sklamal. Priemer sa ustálil na 6,2 litra na 100 km/h a ja som od neho očakával o dáke to poldeci menej. Na druhej strane sa musel vysporiadať s plne naloženou kabínou, dynamickým tempom a zimnými pneumatikami. Do kariet mu hral aj malý nábeh kilometrov. Dá sa teda predpokladať, že hodnota kilometrami a menším zaťažením pôjde dole.

Najviac som si cenil na agregáte jeho neskutočné izolovanie od interiéru. Tak tlmene sa neozýva ani 1.6 TDi v Octavii III. Skrátka, tento model s levom v znaku pradie skôr ako kocúr. A to aj pri vysokých otáčkach, kultivovanosť je ozaj blízko k dokonalosti.

Najväčší rozdiel od predošlej generácie 308 sa prejavil v jazdných vlastnostiach. Pocitovo jazdíte vo VW Golf, riadenie aj podvozok tomu napovedajú. Auto krásne zatáča, drží stopu a k tomu nerovnosti sa snaží brať brilantne bez straty stability, hoci je cítiť tvrdšie pérovanie. Sú tu iba dve veci rozdielne od Golfa. V prvom rade akustické tlmenie nerovností, 308 si občas prenesie náraz od jamy do interiéru. V druhom rade, prevodová páka je stále rovnaká ako predošlá v 308-čke, aj keď ma iný tvar a dráhy sú vymedzenejšie, stále to nie je tak tuhé a presné ako od koncernu VW.

Peugeot 308 1.6 e-HDi 115k

Do cien Peugeotu 308 sa moc nechcem púšťať. Ak si netúžite kúpiť základný trojvalec 1.2 VTi s uvádzacou cenou 12 890€ platnou do tohto roka, potom zrejme stúpne o 1300€ vyššie, tak si pripravte minimálne 14 660€ za motorizáciu 1.6 THP v slabšej výkonovej verzii 92 kW. A náš diesel?  V prvom stupni výbavy Access stojí 16 740€ Všetky ceny sú stále tie akciové. Stojí vám za tie peniaze?

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1560
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 86 / 3600
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 270 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 196
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 10,9
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 4,4 / 3,5 / 3,8
Spotreba počas testu (l/100km): 6,2
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4253 / 1863 / 1457
Batožinový priestor - min./max. (l): 470 / 1228
Objem nádrže (l): 53
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1395 / 385

Ceny

Základná cena: 12 890€
Cena verzie od: 16 740€
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Instagram

Load More

Facebook