Menu
  • O nulu viac
    O nulu viac
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Crossovery sú dnes snáď viac v trende ako SUV, či hatchbacky. Začne to jedna automobilka, potom to rozvetví ďalšia a pre veľký nárast popularity nemôžu ignorovať trend ani zvyšné. Peugeot sa teda pohral s číselným označením...

Peugeot 2008 1.6 e-HDi 68 kW

... pridal nulu, zvýšil podvozok a nafúkol interiér. Výsledkom je nový crossover Peugeot 2008, ktorý si veľa prepožičal práve z modelu 208. Hlavne v interiéri, exteriér je viac svojský. Podobá sa na 4008-čku, avšak je chudší, menší a nápaditejší. Vlastne neviem, či sa dá za nápaditosť považovať vrch strechy, všimnite si ten výčnelok od B-Stĺpika, akoby sa Peugeot inšpiroval Škodou Roomster.

Dizajn je inak veľmi pekný, kombinovaný čiernymi plastmi na spodku auta a chrómom, dominujúcim hlavne na mriežke chladiča, či spätných zrkadlách. Crossover je postavený tak, aby prioritne spĺňal požiadavky v meste, preto pôsobí kompaktne a v tomto prípade aj vyrovnane. Ani svetlá výška nie je príliš prestrelená.

Peugeot 2008 1.6 e-HDi

V kabíne to už poznám dôverne, čistý Peugeot 208. Charakteristické preň je minimalizácia tlačidiel na palubnej doske, tie od rádia nahradil displej s dotykovým ovládaním. Samozrejme netreba zabudnúť ani na malý polomer volantu. V istých prípadoch znemožňuje pohodlný výhľad na budíky, pretože sú osadené ďaleko a mimo zorného poľa vodiča.

[adsense]

Zaujal ma tvar rukoväte parkovacej brzdy, je hrubá a vyzerá ako boxerská rukavica. V interiéri daného kúsku dominovala vysoká miera pohodlia a komfortu, mali sme najvyšší stupeň výbavy doladený aj s doplnkovými prvkami ako napríklad panoramatické strešné okno po bokoch osvetlené LED-diódami. Kým v novšej 308-čke som sa sťažoval na odkladacie priestory, crossover ich má o niečo viac. Napríklad prední pasažieri sa môžu spoľahnúť na dva držiaky na nápoje, či dosť široké priečky vo dverách, hoci plytké, plastovú fľašu 1.5l do nich vtesnáte.

Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Mestské auto musí mať dostatočne objemný kufor, tých 350 litrov určite viac poteší ako „box“ za zadnými sedadlami Nissanu Juke. A tiež má nakladaciu hranu rovnobežnú s dnom kufra, čiže tu netreba prekonávať dáku bariéru pri nakladaní ťažších predmetov.

Najvýkonnejšiu naftovú jednotku tvorí motor 1.6 e-HDi o sile 84 kW. Náš bol o niečo slabší (68 kW). Pohon zabezpečuje len predná náprava, zato za príplatok doplnená o systém Grip Control spolupracujúci s ESP v piatich režimoch (blato, sneh, piesok, cesta a ESP off). Vďaka tejto elektronickej pomôcke a vyššiemu podvozku sa netreba báť vjazdov na nespevnené komunikácie.

Ja osobne som skúšal jazdu po blate a skutočne cítiť lepšie reakcie v smerovej stabilite. Auto sa dokáže lepšie pohnúť, ale asi najviac oceníte práve výraznejšie podržanie stopy v teréne, Peugeot 2008 sa nezošuchne do „koľají“ ako konvenčná prednokolka. V opcii by však nezaškodila ani štvorkolka.

Hlavným pôsobiskom Peugeotu 2008 majú byť mestské a medzimestské aglomerácie, pokojne si však trúfne na dlhé trasy. Veď osvedčený motor 1.6 e-HDi v kombinácii s manuálnou päťstupňovou prevodovkou a pomerne ľahkou karosériou vie podržať v tempe aj na diaľnici.

Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Pripomienku mám len k radeniu, dráhy sú dosť dlhé a navyše, dnes sa väčšinou stretávam so šiestimi stupňami, keď už má dáky manuál iba 5, spiatočka by mala byť postavená niekde inde, ako na mieste šestky, pretože sa môže stať (a mne sa to stalo), že občas sa pristihnete, ako neúmyselne lámete zuby. Nezvyčajné odstupňovanie cítiť v meste, predpísanú rýchlosť 50 km/h zvládne motor na trojke a pri 90 km/h si pýta päťku len s veľkou nevôľou. Na druhej strane dlhé prevody a úsporný motor odvádzajú z nádrže najviac 5,5 litra na 100 km. Mimo mesta dokonca hocijako podleziete 5 litrov. Celkový priemer po 1000 km bol len 5,1 litra.

Tento voz má ambíciu zaradiť sa medzi najpredávanejšie modelové rady Peugeot. S nadobúdacou cenou 11 990€ za motor 1.2 VTi má k tomu všetky predpoklady.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1560
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 68 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 230 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 181
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 11,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 4,7 / 3,6 / 4,0
Spotreba počas testu (l/100km): 5,1
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4159 / 1739 / 1556
Batožinový priestor - min./max. (l): 350 / 1172
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1310 / 374

Ceny

Základná cena: 11 990€
Cena verzie od: 16 090€
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Instagram

Load More

Facebook