Menu
  • Hlasný nafťáčik
    Hlasný nafťáčik
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Ku koncu roka sme sa po druhýkrát stretli s masívnym „buldogom“ Opel Mokka. Voľba padla na naftu a miernejšiu výbavu. Buldoček štekal nebojácne po vyvenčení, vybral som sa s ním na dlhší výlet. Bol poslušný?

Opel Mokka 1.7 CDTI 4X4

Vážne toto auto zvládol Opel po dizajnovej stránke na jednotku. Parádne sa tvorcovia pohrali so stavbou karosérie, ktorej výsledkom je svalnatý profil. Navyše veľmi dobre stavaný, z ktoréhokoľvek pohľadu sú krivky exteriéru v poriadku. To znamená, že presne ako niekto trénuje svaly na všetkých častiach tela vo fitku, aj Mokka si dala záležať na správnom rozložení „svalovej hmoty“. To som v krátkosti zhrnul obdobné dojmy z prvého stretnutia. Momentálne mi pôjde hlavne o motor 1.7 CDTI.

Objem 1.7 CDTI metie človeka a vyvoláva v ňom nedôveru. Nezabúdajte však na hmotnosť Mokky. Hoci sa na prvý pohľad zdá byť ťažká, toto je crossover do mesta. Na veľkú a ťažkú sa len hrá. V skutočnosti máte dočinenie s obratným mestským autom, ktoré spája do seba tri segmenty (MPV, SUV a hatchback). Ani práca štvorvalca nepatrí medzi málo produktívne jedince . Naša verzia bola naladená na rovných 100 kW, a sila sa odvádzala prednostne na prednú nápravu, za horších adhéznych podmienok elektronika prepošle 50 % výkonu na zadné kolesá, pretože sme mali typ so 4x4 náhonom. Čo myslíte, aký je náš pracant v reálnych podmienkach?

Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4

Klamal by som, že ma neuspokojil, no napriek tomu sa tu našla jedna zásadná hrozba, ktorá degraduje motor v hodnotení pozitív na nižšie umiestnenie, než by ste čakali. Žijeme v 21. storočí, stretávame sa čoraz častejšie s naftovými motormi utlmenými tak, že predčia niektoré benzínové spaľovacie motory a potom príde do mojich rúk Opel Mokka 1.7 CDTI a nehanebne si zarapoce. Sánka dolu! Takýto neizolovaný motorový prejav naftiaku som naposledy počul kedysi dávnejšie v Octavii 1.9 TDi 77 kW. Našťastie pre túto motorizáciu, jediná zaznamenané negatívum.

[adsense]

Keď si zvyknete na riadnu dávku hluku po každom štartovaní a rozbiehaní, začnete objavovať aj lepšie vlastnosti naftiaku. Tak napríklad, spomínaný záťah, ten je v skutku obdivuhodný na objemovú triedu, ktorú zastupuje. Trúfne si na rýchle rozjazdy, diaľnice zvláda s nevädnúcim účinkom aj v dlhých stúpaniach, akurát si porapoce. Pokiaľ udržujete rýchlosť, hluk sa stratí do doby, kedy opäť nepridáte na plynový pedál.

Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4

Kombinácia šesťstupňovej prevodovky a tejto motorizácie predurčuje Mokku na dlhé vzdialenosti. Podľa hluku by sa dalo usudzovať, že sa zrejme motorová jednotka trápi, avšak práve naopak. Čím viac reve, tým menej pýta naftu z nádrže. Celkový priemer po 900 km jazdy výlučne po diaľnici s navoleným tempomatom vykázal palubný počítač na 5,7 l/100 km a ak sa s ním plachtíte niekde na okreskách, ledva atakuje päťlitrovú hranicu. Vezmite si, že riadite v podstate malé SUV s pohonom 4X4 a priestorom pre piatich cestujúcich, ktorí majú kam uložiť batožinu, potom tu máte perfektného spoločníka na viaceré účely.

S Mokkou sa málokedy dostanete do patálií, vedela by aj zastupovať rolu teréniaka, ale veľkým limitom je predný previs, ktorý znemožňuje priechodnosť v náročnejšom teréne, zato na klzkej vozovke, či daždi rada podrží vodiča v bezpečí. Za tieto vlastnosti sa dá prepáčiť akustika motora, veď stačí pridať hlasitosť na rádiu, a ani nebudete vnímať dáke tónu spod kapoty.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1686
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 96 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 300 / 2000 - 2500
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 185
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 9,4
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,6 / 4,5 / 4,9
Spotreba počas testu (l/100km): 5,7
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4278 / 1777 / 1658
Batožinový priestor - min./max. (l): 356 / 1372
Objem nádrže (l): 52
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1329-1484 / 1764-1919

Ceny

Základná cena: 16 690€
Cena verzie od: 23 290€
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook