Menu
  • Obula si trekry
    Obula si trekry
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Pozorní motoristickí čitatelia zachytili správu, že s príchodom inovovanej Insignie od Oplu pribudol aj ďalší karosársky variant Country Tourer, ktorý už ako z názvu vyplýva prahne po lesných cestách.

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 4×4 AT

Či nejde len o prílišné sebavedomie sme nedávno skúsili na vlastnej koži s najvýkonnejším naftovým motorom 2.0 CDTI BiTurbo a preraďoval automaticky šesťstupňová prevodovka.

Outdoorové automobily nie sú na našom trhu veľkou neznámou. Najčastejšie ide o plastové prevedenie kombíkov so zvýšeným podvozkom a pohonom všetkých štyroch kolies. Medzi najznámejšie patrí napríklad Octavia Scout, VW Passat Alltrack, či Audi A4 Allroad. Zámerne som vyberal tieto modely, pretože Insignia Country Tourer sa im veľmi približuje, presnejšie prvým dvom, prémiový segment Opel nechce vyzývať.

Opel Insignia Country Tourer 2.0 BiTurbo CDTI 4x4 AT

Zálesácka Insignia obula na seba turistické topánky s hrubšou podrážkou, čím zvýšila svoju svetlú výšku o približne jeden centimeter. Pred poškodením alebo „premočením“ je špic podrážky z plechu a po bokoch z odolného plastu. Ak sa teda vyberiete niekam do lesa, alebo po poľnej ceste a nechcene zaprete „bruchom“ o zem, motor je chránený, to isté platí o laku, tie najrizikovejšie miesta chráni pred škrabancami plast.

[adsense]

Pred nastúpením do kabíny odporúčam obúchať o seba vaše topánky, pokiaľ sú od blata, pretože vnútri nič nenapovedá o tom, že máte dočinenia s výletníckym vozidlom. Minimálne koberčeky sa mohli vymeniť za gumené podložky a batožinový priestor ostal tiež bez výbavy. Čo tak nejaká sieťovina pre menšie drobnosti alebo aspoň hliníková odrážka pre lepšie manipulovanie s objemom batožinové priestoru? To by nemalo chýbať v základe Insignie Country Tourer.

Veľmi zaujímavo na mňa zapôsobil tradičný mód Sport na strede palubnej dosky. Akosi sa mi to k charakteru vozidla nehodí, mohlo tu byť niečo viac štýlovejšie, niečo ako „Off-Road“. Inak však nemám výhrady k interiéru, či spracovaniu. Vlastne sedíte v nadpriemerne dobre vybavenej Insignii Tourer s dobre známym multimediálnym systémom IntelLink. Všetko sme si to podrobne predstavili v predchádzajúcich testoch, vrhnem sa rovno na cestu, alebo radšej necestu?

Opel Insignia Country Tourer 2.0 BiTurbo CDTI 4x4 AT

Brutálna väčšina budúcich majiteľov siahne po naftovom agregáte, preto sme si aj my zadovážili jeden a rovno s dvojitým prepĺňaním, čo predstavuje výkon 195 koní. Dvojliter si rapoce pod kapotou pomerne hlučne, ale pri ustálených rýchlostiach dá vašim ušiam pokoj. Studené štarty a rozbehy sú však na dnešnú dobu na skritizovanie.

Slávne neslávna váha vozidiel Opel nerobí ani s takto silným motorom šprintéra na cestách. Rozbieha sa pozvoľne a niektoré povely pedála na plyn v spolupráci so šesťstupňovým letargickým automatom trvajú dlho. Predbiehacie manévre Insignie Country Tourer sú troška ťažkopádne za sprievodu silného revu motora, ktorý zrejme pod kapotou plače.

Pozitívom našťastie ostáva prekvapivo nízka spotreba. Tisíc kilometrov som odjazdil v prevažne dynamickom štýle za 6,8 litra na 100 km, pričom polovicu trasy bola Insignia riadne naprataná batožinou a plným obsadením sedadiel.

Opel Insignia Country Tourer 2.0 BiTurbo CDTI 4x4 AT

Blato, voda, väčšie výmole alebo istota na zasnežených cestách sú pre Insigniu Country Tourer bežné podmienky, v ktorých sa vie pohybovať suverénne. Vybral som sa s ňou do lesa, kde by bežný osobák uviazol alebo minimálne zadrel o brucho. Výsledkom bola nekompromisne pohodlná preprava, dokonca miestami v rýchlosti aj 50 km/h. O túto pohodu sa stará elektronický samosvorný diferenciál, ktorý vie rozdeliť krútiaci moment na zadné pravé alebo ľavé koleso od nula do sto percent.

Insignia Country Tourer je prijímným prírastkom do modelového radu Opla. Určite si nájde záujemcov, akurát na zlepšení by mohla zapracovať v oblasti hluku naftového dvojlitra.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1956
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 143 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 400 / 1750 - 2500
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 210
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 9,9
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 8,9 / 5,3 / 6,6
Spotreba počas testu (l/100km): 6,8
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4920 / 1858 / 1526
Batožinový priestor - min./max. (l): 540 / 1530
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1843 / -

Ceny

Základná cena: 29 690€
Cena verzie od: 36 040€
Cena testovanej verzie: 48 505€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook