Menu
  • Prémiový užitkáč na Slovensku
    Prémiový užitkáč na Slovensku
    • | Komentáre
    Uplynulo už 33 rokov od uvedenia prvej generácie kompaktného úžitkového automobilu Opel Combo, ktorý sa predáva roky aj v našich končinách. Včera som sa krátko zoznámil s piatou generáciou.

Opel Combo Van

Rodný list nového Comba obsahuje dve krajiny zrodu – Nemecko a Francúzsko. Ak ste to ešte nestihli postrehnúť, tak Opel je už nejaký čas pod dohľadom koncernu PSA a daný model je celkovo tretia predstavená novinka zdieľajúca komponenty a technológiu od Peugeotu a Citroënu. Zdá sa však, že z tejto spolupráce bude Opel určite ťažiť, nakoľko v segmente ľahkých úžitkových vozidiel je práve koncert PSA lídrom v predajoch. Má nato veľmi slušné predpoklady.

Opel Combo Van sa vyrába v dvoch veľkostných karosárskych verziách. Kratšia meria na dĺžku 4403 mm a väčšia má ešte o 350 mm viac, pričom už do tej krátkej naložíte dve klasické europalety na šírku. V kratšom rázvore náprav sa Opel Combo dodáva s dvoma alebo troma sedačkami v kabíne. Dlhší rázvor náprav dovoľuje vytvoriť zoskupenie sedadiel ako v osobnom automobile, čiže pre päť osôb a ešte si vezie so sebou plechový priestor na tovar. Variácií má tak zákazník viac než dosť. Netreba tiež opomenúť maximálnu nosnosť oboch verzií až do 1000 kg!

Opel Combo Van

Na základe vyššie spomenutých faktov tak Combo Van získalo rovno prestížne medzinárodné ocenenie „Van of the Year 2019“. K titulu mu pomohli tiež rôzne flexibilné vychytávky ako napríklad, otvárateľná zadná časť strechy na prevoz dlhších predmetov, či svetelný senzor preťaženia schovaný v úložnom priestore. Okrem toho sa môžu zákazníci tešiť na rad mnohých asistenčných systémov, bohatú výbavu a úsporné motory spĺňajúce najprísnejšie emisné normy EURO 6.

Z tej výbavy spomeniem aspoň Head-Up displej, dvojzónová automatická klimatizácia, nezávislé kúrenie, systém udržiavania vozidla v jazdných pruhoch, panoramatická parkovacia kamera a rozsiahle multimediálne rozhranie IntelliLink ovládané prostredníctvom dotykového displeja na stredovej konzole. Takéto niečo bolo donedávna, v segmente malých úžitkových vozidiel, iba snom. Vodič sa bude tak i v pracovnom čase cítiť komfortne, teda, ak mu firma poskytne takto vybavené auto.

Opel Combo Van

Paleta motorov disponuje celkovo troma agregátmi, pričom všetky sú z dielne koncernu PSA. Benzín zastupuje prepĺňaný trojvalec 1.2 Turbo s výkonom 81 kW alebo 96 KW. Slabší je spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, silnejší s osemstupňovým automatom. Na poli nafty si zákazník vyberá z dvoch jednotiek. Novšia 1.5 CDTI  ponúka tri výkonové verzie – 55 kW, 75kW a 96 kW. Prvé dve majú päťstupňový manuál, tretia disponuje v štandarde so šesťkvaltom a v opcii nájdete tiež osemstupňový automat. Tento motor dokáže utiahnuť až 1500 kg ťažký brzdený príves. No a naftu ešte uzatvára starší motor 1.6 CDTI (tiež od PSA koncernu) dostupný vo výkonoch 55 kW a 73 KW, oba s päťstupňovým manuálom.

Na kratučkú jazdu som si vybral práve posledný opisovaný motor. Po 20 kilometrovej jazde som zhodnotil, že sa správa v meste absolútne ticho, bez vibrácií a výkonnejší variant v nezaťaženom stave dokáže rozbehnúť Combo Van celkom svižne. Taktiež ma prekvapila tuhá zadná náprava, ktorá síce mierne „skákala“ na vlnitej ceste, no kabína ani úložný priestor vôbec nebúchali. Radenie s manuálom je typické a prebraté od koncernu PSA, čiže mierne dlhé dráhy a nie úplne presné.

Opel Combo Van

Na záver vás určite zaujíma cena. Na Slovenskom trhu štartuje základná naftová verzia 1.5 CDTI 55 kW v prvom stupni výbavy Selection na sume 11 200€ bez DPH. Ostatné ceny a motorizácie nájdete nižšie pod textom. Benzín príde do ponuky neskôr, v priebehu roka 2019.

Opel Combo Van má šancu na úspech. Prichádza vyzbrojený modernými technológiami, pod záštitou PSA koncernu a výbornými úžitkovými parametrami, ktoré neraz prekonávajú konkurenciu vo všetkých smeroch.

Cenník Opel Combo Van

Technické údaje Opel Combo Van

 

Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook