Menu
  • Plnohodnotný kabriolet
    Plnohodnotný kabriolet
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Najprv som si myslel, že Opel sa hanbil svoj nový kabriolet pomenovať napríklad „Astra Cabrio“, ale nie je to tak. Cascada nie je celkom odvodená od Astry, je to niečo medzi ňou a Insigniou. Aká je novinka na cestách sme zistili po lete.

Opel Cascada 2.0 CDTi

Horúce počasie na Slovensku nám zamávalo približne v polovici septembra, avšak jeseň vyzerá byť slnečná s ustálenou klímou a tak ešte teplým dňom úplne neodzvonilo. S Cascadou to bolo zložité v lete, putovalo krížom krážom po celej Európe a nám padla do rúk len vďaka veľkej iniciatíve. Hoci, som počas testu moc s otvorenou strechou nejazdil, tento kabriolet ukázal svoje pre a proti aj v zatiahnutom režime.

Či už využívate otvorenú strechu, alebo skryjete svoju hlavu pred mračnami a studeným vzduchom, Cascada pôsobí na okolie honosným dojmom, navyše dosť dominantným. To preto, lebo má obuté disky o rozmeroch 19 palcov, jej výrazné ženské línie vynikajú v svetlej farbe a keď zhodí zo seba vrch, rozpáli okolie na sto percent.

Opel Cascada 2.0 CDTi

Predná maska najviac demonštruje príbuzenstvo s Astrou, vzadu to vyzerá na boj medzi Astrou Sedan a Insigniou. V konečnom dôsledku ale máte pred očami naozaj vydarený dizajnový skvost z neprémiového segmentu, ktorý v podstate veľkostne momentálne predbieha čokoľvek v konkurencii.

Práve veľkosť sa podpísala na tvrdení, že Cascada odvezie štyri osoby. Pritakávam, je to pravda, z dĺžky takmer 4,7 metra sa dali do kabíny vložiť štyri sedačky, z toho tie zadné tiež uvelebia priemerne urastenú osobu (približne do 180 cm). Vpredu je miesta na rozdávanie, sedadlo vodiča a spolujazdca má tak dlhú posuvnú dráhu, že za volant by ste usadili aj žirafu, akurát hlava by jej vytŕčala rovnako ako v scéne filmu Hangover 3.

[adsense]

Týždenná dovolenka k moru v plnom obsadení? Zvláda to kapacitne batožinový priestor? Ale áno, zvláda. Pokiaľ plátennú strechu ponecháte zatiahnutú, kufor disponuje objemom 530 litrami, jeho jedinou nevýhodou je nekompromisná hĺbka, takže za niektorými predmety sa musíte riadne načahovať... alebo... druhá možnosť je vyklopiť operadlo zadného sedadla. Vtedy nielenže zistíte, že zvyšujete prepravnú kapacitu pre dlhé predmety (napr. lyže), ale zároveň sa dostanete lepšie k drobnostiam, ktoré ostali pohltené v kufri.

Opel Cascada 2.0 CDTi

Strecha. Opel sa rozhodol osadiť elektrický mechanizmus skladania strechy do plátenného plášťa kvôli zachovaniu čo možno najnižšej hmotnosti. Absolútne chápem prečo, ale okrem tejto výhody treba rátať aj s nevýhodou ako prenikanie hluku aerodynamiky dovnútra vozidla a taktiež si občas užijete pazvuky pri spojoch A-stĺpikov.

Ešte než pôjdem jazdiť s najprv otvorenou strechou a potom zavretou, nedá mi nespomenúť dobre známy panel palubnej dosky. Plno tlačidiel, výborná možnosť príplatkovej výbavy, perfektný volant a ... jeden zádrhel, stredová konzola po bokoch osadená lesklým plastom šramotí až to pekné nie je! Keď sa jej dotknete, pripomína vrzgot dvadsaťročných matracov, keď ju necháte tak, pri prechode nerovnosťami o sebe sem-tam dá vedieť. Škoda, pretože aj takáto drobnosť dokáže zákazníka odradiť od kúpy. Verím, že to je chyba iba nášho testovaného modelu.

Priatelia, možno ma motorári z Rüsselheimu roztrhnú zaživa po nasledujúcom výroku, ale naftový agregát 2.0 CDTi v Cascade sa neosvedčuje ani za mak! Je jedno, či jazdíte s otvorenou, alebo zavretou strechou, ten rapot je strašne otravný. Za studena, za prevádzkovej teploty, to je tiež šuma-fuk, vždy počas pridávania budete počuť traktorový prejav. Ale ja hneď vysvetlím, prečo je zbytočné sem kupovať naftu.

Opel Cascada 2.0 CDTi

Diaľničný pracant slúži ideálne v kombíkoch, MPV a SUV od Opla, všade inde je skrátka buď veľmi ťažký na nápravu alebo v prípade Cascady neúmerne hlučný a aj nepotrebný. S kabrioletom ťažko narúbete státisíce kilometrov, jedine ak ste veľký cestovateľ, preto odporúčam zvoliť základnú motorizáciu 1.4 Turbo s brilantným naladením zvukového prejavu alebo o tisíc eur lacnejším 1.6 TURBO benzínom oproti 2.0 CDTi. Náš agregát sa tu ocitol z čistej povinnosti, aby mohla o Cascade uvažovať aj naftovo orientovaná skupina zákazníkov.

Na spotrebe príliš neušetríte, jazdil som v priemere za 7 litrov a to pomerne vyrovnane, ale pravda, tentoraz sa vynechala trasa Bratislava – Košice, kedy zväčša vyjdú lepšie cifry. S kabrioletom si väčšinou majitelia užívajú vietor vo vlasoch a plavnú jazdu, presne tak to vyzerá po stiahnutí strechy. Do Cascady preniká vzduch nad 100 km/h intenzívnejšie, ideálne je vždy jazdiť s vytiahnutými bočnými oknami.

Opel Cascada 2.0 CDTi

Zatiahnuť strechu dokáže Cascada do 20 sekúnd a až po rýchlosť 50 km/h,  potom sa stáva z auta celkom húževnaté kupé vyzývajúce podvozkom k športovej jazde. Keď opomeniem ten nepríjemný zvuk motora CDTi, tak pri dynamike som ticho. Krásne zatiahne do sedadiel a podvozok s nastaviteľnou charakteristikou tlmenia dovoľuje svižné manévre po kľukatých cestách. Keby tu bol silný benzín, mám vyhraté a jazdu si užívam naplno, pretože karoséria sa minimálne krúti a v riadení nie je vôbec cítiť skutočná váha vozidla.

Čo dodať na záver? Cascada má svoje muchy, každé auto ich má, ale rozhodne nejde o odpudzujúce fakty, akurát tak dobre známe patálie všetkých kabrioletov. Ešte raz prízvukujem, dobre zvážte kúpu naftového agregátu.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1956
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 121 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 350 / 1750 - 2500
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 218
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 10,3
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,3 / 4,6 / 5,2
Spotreba počas testu (l/100km): 7,2
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4696 / 1839 / 1443
Batožinový priestor - min./max. (l): 280 / 530
Objem nádrže (l): 56
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1626 / 479

Ceny

Základná cena: 23 490€
Cena verzie od: 26 490€
Cena testovanej verzie: 32 080€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook