Menu
  • Kompletná ponuka
    Kompletná ponuka
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Pokiaľ si pozriete všetky naše testy, zistíte, že modelový rad Astra sa tam objavuje často. Poviete si, čo ešte som o nej nenapísal? Vidíte len fotku prednej časti vozidla? Potom čítajte tento test ďalej. Astra je opäť o niečo rozšírenejšia.

Opel Astra Sedan 1.7 CDTi

V prvom rade sa s vami vsadím, že ste si nevšimli jemné retuše masky, ale skutočne sa Nemci rozhodli s príchodom sedanu mierne vyretušovať prípadné vrásky po troch rokoch výroby. Sedan je ďalší variant, ktorý sa dostal pred niekoľkými týždňami na scénu. Pomerne dlhé meškanie, ale o čom to svedčí? Aktuálna generácia sa rozhodne tak ľahko nepoberie do múzea.

Opel pokračuje presne podľa receptu minulej generácie a nechce si nechať ujsť flotilových zákazníkov, ktorí by mohli toto auto využívať na cestách za biznisom. Tak som sa na týždeň snažil vžiť do role manažéra. Nanešťastie po Novom roku sa človek len ťažko rýchlo naštartuje. Astra sedan mi trocha dopomohla dobiť baterky.

Opel Astra Sedan 1.7 CDTi

Zasa sa musím sústrediť a hľadať hoci aj nepatrné rozdiely medzi ostatnými testovanými vozmi, aby som neopakoval dobre známe kvality auta. Určite jazdí na tej istej platforme, určite má bohatú výbavu a ešte väčšmi ma rozčuľuje rovnaká motorizácia s Astrou ST, ktorú sme prehnali pred dvoma rokmi do Španielska. Po týždni som predsa len na pár zmien natrafil, tak si ich spíšme.

[adsense]

Sedan bol prvý model s „obyčajnými“ sedadlami. Vždy som sedel v tých príplatkových s výsuvným sedákom. Nechcem Oplu spraviť škrt cez rozpočet, tak si len rýchlo prečítajte informáciu, že aj tie základné sedačky ulahodia vášmu posedu, a okamžite zabudnite, čo som napísal. Za deň som v nich absolvoval 1000km a verte, kvantá kilometrov, ktoré strávim v autách ma ničia, no tieto v Astre sedan som si užíval. Vysadal som sťa antilopa. Aké poetické, ja viem.

Zákazník v sedane neprichádza o obvyklý komfort výbavy. Môže si zaškrtnúť rovnaké políčka výbavy ako u ostatných typových variantoch. Možno sa mu len bude cnieť za variabilitou vozidla. Isto chápete, že sedan má nevýhodu v podobe obmedzenia prepravovaných vecí. Radšej sa spoliehajte len na objem 460 litrov, sedačky sa dajú sklopiť, ale otvor medzi nimi nedožičí previezť dáku policu.

Opel Astra Sedan 1.7 CDTi

Ďalšia vec, otváranie kufra. Nevedel som, či mám preklínať seba alebo inžinierov! Výborne! Áno, kufor sa dá otvárať z priestoru pre vodiča, taktiež na kľúči, ale vážne tí Nemci nemohli myslieť na prostých zábudlivých ľudí? Tých, ktorí si spomenú, že kufor sa nedá otvoriť na veku pri naštartovanom vozidle, pretože tam chýba kľuka? Predstavte si ma ako v daždi mágam fabrický znak. Myslel som si, že je zámok zamaskovaný na spôsob Astry GTC. Riť Paľovu!

Inak je sedan výborný prepravník z miesta A do miesta B. Posledný náznak zmien poodhalilo správanie motora 1.7 CDTi. Konštruktéri mu navýšili 4kW výkonu viac, a je to cítiť. Vôbec som nepotreboval využívať športový mód, aby som bol na cestách svižný šofér. Ale keď sa už vážne potrebujete zbaviť niekoľkých áut na okresnej cestej, Sport dokáže z motora urobiť nadopovanú beštiu. Najviac to cítiť tesne po preradení z trojky na štvorku, krásne vás kopne do sedadiel. V tom okamihu neveríte, že máte pod kapotou „len“ 96kW.

Opel Astra Sedan 1.7 CDTi

Vyšší výkon sa neprejavil na konzume nafty, ba naopak. Podľa výpočtov mi vychádzala spotreba na úrovni 5,5 litra, pričom palubný počítač ukázal 4,7l/100km. Môže to byť pravda, možno som nemal natankované auto úplne doplna, ale na jednu nádrž som dal takmer 1000km a kapacita činí 56 litrov. To už si zistíte v prevádzke sami, ale rozhodne je menší žrút, než kombi spred dvoch rokov, ktoré vykazovalo aj po zabehnutí 6,8 litra, pričom som jazdil tiež na tempomate 140km/h.

S Astrou sa mi jazdí vždy dobre, bez rozdielu na konfiguráciu. Auto odporúčam hlavne začínajúcim podnikateľom alebo vyznávačom rodinných sedanov. Slováci sú dosť praktickí, takže asi siahnu po hatchbacku, no i sedan môže zastupovať rolu rodinného vozu.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1686
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 96 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 280 / 2000 - 2500
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 203
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 10,8
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,6 / 4,0 / 4,6
Spotreba počas testu (l/100km): 4,7
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4658 / 1814 / 1500
Batožinový priestor - min./max. (l): 460 / 1010
Objem nádrže (l): 56
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1428 / 612

Ceny

Základná cena: 14 190€
Cena verzie od: 18 740€
Cena testovanej verzie: 24 230€
Autor

Redakcia

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook