Menu
  • Napravenie chutí
    Napravenie chutí
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Nemohol som si to proste odpustiť. Keď sa raz na niečo teším, a nedostanem to v takej podobe, akej som chcel, zachváti ma nespokojnosť. Test Astry GTC si určite pamätáte. Netešilo ma, že mi pod kapotou klepotal naftiak.

Opel Astra GTC 1.6 TURBO

Opel mi vyšiel v ústrety a zapožičal mi na krátky test Astru GTC so zážihovým turbo motorom. Lenže, to som ešte nevedel, že moje chute budú po odjazdení tohto modelu nenásytnejšie. Teraz CHCEM Astru OPC. A prečo? Čítajte...

Plejáda testov Astry v našej redakcii nemá konca kraja a ja si toto auto začínam obľubovať. Má to hneď niekoľko pozitív, pokiaľ začnete podobne uvažovať ako ja. Po prvé, Astra je nemecká, takže si pred frflavými kamarátmi z krčmy udržíte rešpekt, pretože všetci vyznávajú len VW, alebo niečo nemecké. Po druhé, Astra je krásna a dynamická. Nepopierateľne jedno z najkrajších kupé v strednej cenovej kategórii, ani Mégane Coupé na ňu nešliape. A po tretie, pod kapotu si máte možnosť vybrať niekoľko zaujímavých agregátov.

Opel Astra GTC 1.6 TURBO

Áno, diskriminoval som naftu v GTC-čku, ale to len preto, že neukojí uši vyznávača rýdzich tónov z výfukového potrubia. Avšak, GTC s dvojlitrovým naftovým motorom ukáže pomyslený stredný prst pri tankovaní terajšej testovanej verzii. Prípadne si náš model vyslúži veľa kopancov od zlého matematicky založeného majiteľa, ktorý musel kvôli autu vymeniť trojizbový byt za garsónku, aby 1.6 TURBO uživil pri dnešných cenách palív. Verte mi, ani moc nepreháňam v opisovanom scenári.

[adsense]

Popravde, neviem, či stojí za tie peniaze a spotrebu mať nenásytný preplňovaný benzínový agregát. Dokáže v skutku obdivuhodné jazdné výkony, ale nehanbí sa za ne riadne zapýtať. Takto vás hneď demotivujem spotrebou! Zaslúžil by som si prefackať. Poďme si popísať o tých kladných stránkach motora.

V Astre GTC 1.6 TURBO pilne pracuje štvorvalcový radový agregát dopovaný turbodúchadlom. Motor si neskutočne dobre drží dynamiku aj vo vyšších otáčkach, kedy zvyčajne iným turbám dochádza dych. Ručička otáčkomera si siahne pokojne za šestku. Z výfuku (škoda, že má len jeden vývod) sa ozýva sýty dospelý zvuk. Pekne dávkuje decibely s pribúdajúcimi otáčkami motora, proste parádička. S pomerne ťažkou karosériou nemá problém hýbať, ale nafta tlačila určite do sedadla intenzívnejšie. Benzín má na vrch iba čo sa zvuku týka, inak je vznetový agregát subjektívne lepší v dynamike. To, ale neznamená, že vodiča neprivádza k športovým zážitkom. Práve naopak. Akoby intuitívne som mal v hlave vsugerovanú nižšiu hmotnosť vozidla oproti ťažšiemu naftiaku a preto som zákruty rezal ešte presnejšie. Astra GTC ostáva neutrálna, a stále z nej nedostanete jediné prepísknutie pneumatík.

Opel Astra GTC 1.6 TURBO

Malý odstavček venujem dlho očakávanej spotrebe. Je to asi takto. Jazdite s Astrou GTC podľa limitov, dostanete sa na 7,4l/100km. Pridávajte plyn, predbiehajte a palubný počítač postupne ukáže 8,4 – 9,4 – 10,4... až na 12,6 litra, kedy sme prešli Pezinskou Babou.

Opäť sme jazdili na podvozku CDC s nastaviteľnou reguláciou tlmenia Sport, Normal, Tour. A zasa sa opakujem, nič lepšie som nezažil, preto si brúsim zuby na OPC model. Ten podľa mňa vypráši aj Mégane Coupé RS, uvidíme, či to stihneme ešte tento rok.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1598
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 132 / 5500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 230 / 2200 - 5400
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 220
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,3
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 9,3 / 5,9 / 7,2
Spotreba počas testu (l/100km): 8,4
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4466 / 1840 / 1482
Batožinový priestor - min./max. (l): 380 / 1165
Objem nádrže (l): 56
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1 318-1 495 / 487-565

Ceny

Základná cena: 16 240€
Cena verzie od: 19 340€
Cena testovanej verzie: 25 120€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook