Menu
  • Dvojliter netreba
    Dvojliter netreba
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Päťdverový hatchback Opel Astra vstupoval na trh ako prvý z troch karosárskych variantov. V čase uvádzania naša redakcia ešte neexistovala, stretli sme sa až so Sports Tourerom, GTC a Sedanom. Náprava nastala vďaka novej motorizácii pod kapotou.

Opel Astra 1.6 CDTi

Na rozdiel od niektorých iných značiek sa Astra od svojich súrodencov líši nielen zameraním, ale aj detailmi. Medzi ne patrí napríklad otváranie zadného veka batožinového priestoru.  GTCSedan to majú šikovne vsadené v znaku, Sports Tourer pri svetielkach nad poznávacou značkou a nami testovaný hatchback ako jediný dostal nevkusnú štrbinu. Ostatne, Astra hatchback pôsobí proporčne vyspelo a sebaisto, ale zároveň troška nudne.

Za volantom to poznám ako vlastné hodinky, sedím vo výbave Cosmo, čo je tretí a vlastne najvyšší stupeň, takže tu mám napríklad tempomat, posuvnú prednú lakťovú opierku alebo sedadlá čalúnené koža/látka. Odporúčam priplatiť si 350€ za AGR sedadlo vodiča, to sa potom nastavuje nielen v šiestich smeroch, ale má aj elektricky nastaviteľnú bedrovú opierku a posúvateľný sedák. Keď si priplatíte o 100€ viac, bude mať rovnaký dobrý pocit zo sedenia taktiež spolujazdec.

Opel Astra 1.6 CDTi

Na zadnej delenej lavici sedeli počas najdlhších presunov Slovenskom tri osoby, ženy. Nesťažovali si na miesto v šírke sedenia. Krajné pasažierky vystúpili z Astry v pohode, tá stredná mala otlačenú chrbticu z opierky hlavy, nakoľko neposkytovala dostatočné výškové nastavenie. Na nohy a hlavu vzhľadom k ich mieram do 175 cm sa im zvýšilo miesto. Ani vyššie osoby nemali problém poskladať sa na krajné časti sedadiel. Lepší komfort cestovania zabezpečuje široká lakťová opierka a prídavné stropné osvetlenie.

[adsense]

Ostáva sa pozrieť do útrob kufra, otvárať sa dá iba kľučkou na veku. Nakladanie batožiny troška sťažuje hĺbka dna. Menej silné osoby ťažké predmety vplyvom zemskej príťažlivosti nechtiac necitlivo hodia. Náš model disponoval systémom FlexFix, teda výsuvným nosičom na bicykle. Kvôli nemu si Astra hatchback bráva so sebou iba sadu na lepenie defektov a nie dojazdovú rezervu. Vysunutím držiaku na bicykle sa činnosť parkovacieho systému upraví a jeho funkcia je stále použiteľná.

Opel Astra 1.6 CDTi

Dlhé roky Oplu trvalo, kým vyrobil kultivovaný a tichý naftový motor. Prvým z nich je preplňovaný štvorvalec 1.6 CDTi naladený na 81 kW alebo rovných 100 kW. Zo skúseností v ostatných testovaných modelov ZafiryMerivy môžem aj v tomto hatchbacku potvrdiť tichý šepot.

Pokiaľ je pre vás prioritou pri kúpe päťdverového auta výkonnostná rezerva agregátu, nízku spotreba a nie príliš premrštená nadobúdacia cena, potom tento pracant môže byť horúcim hráčom. Pocitovo sa mu chce viac do otáčok ako motoru 1.6 dCi v Renaulte Mégane. Všetko to začne po dovŕšení 1800 ot./min., ručička otáčkomera ťahá až tesne za štvorku.

Opel Astra 1.6 CDTi

Čerpacie stanice budete navštevovať približne po tisíc kilometroch v kombinovanom režime. Za ten čas si uvedomíte, že jazda je komfortná, tichá a vďaka prepracovanému podvozku mimoriadne stabilná. Na rozdiel od nedávno testovaného Sports Toureru LPG tu adaptabilné tlmiče meniace svoju tuhosť ani najmenej nechýbali. Musíte sa vysporiadať iba s trocha silnejším účinkom posilňovača riadenia, na diaľnici budete občas korigovať smer jazdy.

Nemeckú kvalitu v tejto motorizácii dostávate po akčnom bonuse 1700€ za 16 340€. Je to len o 300€ viac ako za rovnako výkonný, ale hlučný agregát 1.7 CDTi, ktorý sa dopredáva. Táto cena nie je ešte premrštená a navyše auto kupujete už v druhom stupni výbavy.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1598
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 100 / 3500 - 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 320 / 2000
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 200
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 10,3
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 4,6 / 3,6 / 3,9
Spotreba počas testu (l/100km): 5,2
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4419 / 1814 / 1510
Batožinový priestor - min./max. (l): 370 / 1235
Objem nádrže (l): 56
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1503 / 507

Ceny

Základná cena: 11 590€
Cena verzie od: 16 340€
Cena testovanej verzie: 21 930€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook