Menu
  • Niečo pre chlapa
    Niečo pre chlapa
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Netrvalo ani dva roky od prvej myšlienky značky Opel, aby dostala do sériovej podoby oplastovaný Adam Rocks, po tom, čo ho verejnosť prijala s nadšením. Na Slovensku sa práve začína predávať a my sme si ho medzi prvými mohli vyskúšať.

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo

Adam sa mi páči! Patrí medzi tie malé kožené tašky, kde nosíte ako správny manažér doklady s hotovosťou a smartphonom. Vedeli ste, že Adam mal od začiatku predaja pútať pozornosť aj mužov? Doposiaľ však v kupovaní  prevládajú ženy, a to pomerom až 70%. Ani sa nečudujem, veď chlapi nepotrebujú krpca s pastelovými odtieňmi laku, či diódový strop imitujúci hviezdnu oblohu. Cítili by sa trošku priteplene ako ja v prvom teste Adamu.

Chcelo to niečo viac, muž potrebuje zaujať iným spôsobom, viac chlapskejšie. Preto Opel navrhol Adamovi outfit vyvolávajúci dojem športu, sily a elegancie zároveň. Dokonalo to začína v samotnom exteriérovom dizajne. Adam dostal plastové prvky v podstate po celom obvode karosérie a decentne k tomu ladí chrómovanie. Výsledkom je drsnejší krpec s vyššou svetlou výškou o 15 mm. Vonkajšok 100 bodov, ideme sa posadiť.

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo

Rozumiem! Nie som módny návrhár, avšak hoci sa mi kombinácia žltej a čiernej v Adamovi veľmi pozdávala, nekorešpondovala s vonkajším lakom karosérie bielej „White My Fire“, ktorý je mimochodom tiež nový. Práve v odtieni „Gold Buster“, čo je druhá nová farba, by pasoval interiér rozhodne lepšie. V každom prípade, moje zamyslenie vystrieda pár pozitívnych poznatkov.

[adsense]

Náš testovaný model nepatril ani zďaleka do kategórie základných stupňov výbavy. V podstate tu sídlili asi všetky dostupné prvky z príplatkovej sféry. Menovite aspoň tie najzaujímavejšie: tempomat, vyhrievaný volant, zdieľaná navigácia BringGo, kožené sedadlá spolu s výplňami dverí i volantu a častí palubnej dosky. Skrátka, Adam Rocks pôsobil ozaj prémiovo. Je tu ešte jedna čerešnička...

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo

Počas letných dní si môžete dopriať vietor vo vlasoch. Rocks ponúka v príplatkovej výbave otváraciu plátennú strechu. Sťahuje sa prakticky po celej dĺžke strechy, no nemá vplyv na objem batožinového priestoru alebo neobmedzuje výhľad vzad. Navyše, karoséria neutrpela z hľadiska tuhosti ani o percento menej. Mechanizmus strechy funguje elektricky, za päť sekúnd sa zvlečie/natiahne do rýchlosti 140 km/h.

K streche mám dve podstatné výhrady. Prvá, kým pri sťahovaní je tlačidlo impulzné a netreba ho držať, tak na „spiatočnej ceste“ strechy prst na ňom treba ponechať do konca procesu. Druhá, horšia, Adam Rocks vykazuje zvýšené prenosy zvukov z okolia do auta. Nejde len o zvuky týkajúce sa aerodynamického odporu, ale aj okolie je akosi hlasnejšie v ušiach. Napríklad prechádzajúci kamión počuť vnúti rovnako akoby ste stáli za rohom steny. Možno mohla byť lepšia voľba preskleného panoramatického okna, ale to je drahšie riešenie.

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo

Chlapa určite neuspokojí len tak hocijaký výkon motora. Musí to ťahať a preplietať sa ulicami svižne. S príchodom Adamu Rocks sa nám predstavuje tiež motor 1.0 EcoTec s troma valcami a turbom. Motor dostanete v dvoch naladeniach – 66 kW a 85 KW. Nami testovaný trojvalček disponoval tým vyšším výkonom. Debut v tomto modeli zažíva aj nová šesťstupňová manuálna prevodovka vážiaca ani nie 40 kg. Ako sa s nimi pracuje v praxi?

V malinkom autíčku robí 115 koní divy v zrýchľovaní. Deaktivujte si Eco mód, nechajte turbo poriadne „nadýchnuť“ a doprajte si úctyhodný záťah. Toto auto zhruba do rýchlosti 160 km/h motá hlavu vodičom väčších hatchbackov s podstatne objemnejšími motormi pod kapotou. Neraz som sa prichytil, že na okreskách práve môj Adam Rocks „strihol“ dve-tri pomalšie autá naraz. A to všetko bez zbytočného vibračného prejavu. Agregát sa vyznačuje vo vyšších otáčkach zdravým zvukom, ktorý neotravuje uši ani náročnejšieho užívateľa.

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo

Neviem zhodnotiť objektívne spotrebu paliva, nakoľko náš Adam Rocks mal tesne cez tisíc najazdených kilometrov, no v reálnej prevádzke sa konzumné nároky zhodovali so spotrebou atmosférického štvorvalca 1.4 EcoTec (6,1 l/100 km). Dá sa očakávať nižší apetít, ale Adam Rocks jazdí rád živo a tým pádom núti vodiča tlačiť na plynový pedál hlbšie do podlahy.

Opel vraví, že sa upravilo samotné odpruženie, ak áno, zrejme nie dramaticky, nakoľko som nepostrehol zásadnejší rozdiel. Výhody vidím skôr v tuhosti, tá je na Opel „bez strechy“ nezvyčajne na perfektná, Cascada by si mohla zobrať príklad z Adama.

Oplastovaný nový člen v Opli jednoznačne zaujme mužské publikum. Ktovie však, koľko z potenciálnych zákazníkov budú Slováci, cenovo totiž rúbe celkom vysoko, veď pozrite sa do tabuľky cien nižšie.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 3 / 12
Zdvihový objem (cm3): 999
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 85 / 5200
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 170 / 1800 - 4500
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 196
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 10,9
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,3 / 4,4 / 5,1
Spotreba počas testu (l/100km): 6,1
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 3747 / 1720 / 1493
Batožinový priestor - min./max. (l): 170 / 663
Objem nádrže (l): 35
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1081 / 354

Ceny

Základná cena: 14 190€
Cena verzie od: 16 790€
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Reply Cancel reply

Facebook