Menu
  • Aj s benzínom to ide!
    Aj s benzínom to ide!
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Prvá generácia Qashqaiu priniesla Nissanu značné príjmy z predaja. Stal sa obľúbeným po celom svete a dovedna ich z výrobných liniek vyšlo okolo dvoch miliónov. Druhá generácia sa objavila v roku 2013 a tiež si vedie dobre.

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T

Rozmaznanosť zákazníkov nepozná hranice, preto sa automobilky idú častokrát pretrhnúť, aby ich nároky uspokojili. Nissan to pochopil práve modelom Qashqai, dáva si na ňom záležať nielen z pohľadu výbavy, kvality alebo bezpečnosti. V ponuke mu chýbalo niečo výkonné, doposiaľ to bol 96 kW silný turbodiesel 1.6 dCi od Renaultu s nie najlacnejšou cenovkou. A o dynamike sa tu aj tak moc nedalo hovoriť. Bolo na čase navariť niečo z vlastnej japonskej kuchyne.

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T

Čo ak chcem ušetriť peniaze? Nepotrebujem pohon štyroch kôl, zato uvítam pár kilowattov navyše. Práve pre takto zvažujúcich zákazníkov si Nissan pripravil do Qashqaia motorizáciu 1.6 DIG-T spriahnutý výlučne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Motor sa montuje aj do iných modelov značky s rôznym výkonovým naladením. V tomto SUV je to 120 kW, čo mu postačuje na dosiahnutie rovných 200km/h a zrýchlenie 9,1 s na 100 km/h.

[adsense]

Qashqai máme v redakcii druhýkrát, pre a proti samotného vozidla odzneli už v predošlom teste. V krátkosti si len zhrňme, že po novom sa vyrába iba jedna karosárska verzia, ktorá zvezie päť osôb, no je tu o poznanie menej miesta ako v konštrukčne rovnakom Renaulte Kadjar. Jeho interiér ide skôr v ergonomickom smere bez nejakých módnych výstrelkov. Všetko sa tu sústreďuje na účelovosť, avšak v kvalitnom obale.

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T

Teraz k motoru 1.6 DIG-T. Povedal by som, že je to určite rozumnejšia voľba ako 1.2 DIG-T v základnom modeli. Ide o japonský agregát, ktorého 120 kW sila sa prenáša iba na predné kolesá. Od naštartovania až po maximálne otáčky si zachováva kultúru chodu. V kabíne ho vôbec nepočuť. Nečakajte nejaký športový zvuk v poslednom pásme otáčok. Jediné, čo k vám dorazí do uší je vzdialený rev motora.

To, že štvorvalec nevydáva nadmerný hluk hodnotím samozrejme pozitívne. Po prvé, koncepčne stále zapadá do rodinnej schémy. Po druhé, dizajnové stvárnenie exteriéru, či interiéru si tiež netyká so športovými prvkami. Nami testovaný Qashqai je naladený na svižné jazdy po diaľniciach, či okresných cestách. Vďaka tomuto motoru nemusíte často podraďovať na nižší stupeň, lineárne ťahá zhruba od 2500 ot./min. Za štvorkou na otáčkomere potom vypustí paru naplno a posádku priklincuje do sedadiel.

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T

Bojíte sa spotreby? Právom! Nezabúdajte na fakt, že ide o preplňovaný agregát. Má dve tváre, jedna je tá ekonomická, kedy krotíte nielen auto, ale aj seba. Na nízky otáčkach dosiahnete super spotrebu i v atmosférickom V8 motore. Preto nie je žiadna prekvapivá správa, že 1.6 DIG-T na okresných cestách s včasným radením a minimálnymi nárokmi na výkon vykáže priemer do šesť litrov benzínu.

Kvôli ekonomickej jazde si však tento motor nekúpite a tak je podstatnejšia pre vás cifra 8,3 litra benzínu v priemere. Dvanásť aj pätnásť dosiahnete šialenými prejazdmi cez serpentíny, no tu vám odídu skôr brzdy ako miniete benzín z nádrže. Inými slovami povedané, pokiaľ sa pripravíte na osemlitrový odber paliva v priemere, budete s autom náramne dobre vychádzať po zážitkovej aj úžitkovej stránke.

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T

Qashqai nahradil málo predávaný model Almeru. Odkedy toto vypustil Nissan do sveta, niektorí zákazníci sa mylne domnievajú, že toto auto sa bude chovať ako hatchback. Pozor! Fyzika nešla na dovolenku a stále tu platí, že vyššie ťažisko vozidla automaticky znamená iné správanie na ceste. Počítajte s citeľnými náklonmi a zrejme nebude príliš veľa odvážlivcov, ktorí by sa mienili na Qashqaii pretekať. To, že je ako hatchback berte v prípade jeho obratnosti a riadení. Prídete do mesta a zistíte, že parkovanie, otáčanie aj samotný pocit za volantom hatchback skutočne pripomína, no nie jazda!

[adsense]

Týždňový vzťah medzi mnou a Qashqaiom dopadol veľmi dobre. Pri rozchode sme sa na seba pekne usmiali a obaja sme vedeli, že to nebol premárnený čas. Vrelo daný model odporúčam ľuďom, ktorí nemajú ambície jazdiť do hôr. Vyvýšený podvozok a silný motor potrebujú skôr kvôli prekážkam na bežných cestách. Nie je tu možnosť 4x4 z logického dôvodu, málokto by prejavil záujem.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1618
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 120 / 5600
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 240 / 2000 - 4000
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 200
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 9,1
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,4 / 4,8 / 5,8
Spotreba počas testu (l/100km): 8,3
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4380 / 1806 / 1590
Batožinový priestor - min./max. (l): 401 / -
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1365 / 520

Ceny

Základná cena: 15 990€
Cena verzie od: 18 750€
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook