Menu
  • Nenápadný živel
    Nenápadný živel
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Túžite mať v rodine rýchle, praktické a hlavne nenápadné vozidlo? Také, ktoré vám sused nebude závidieť? Také ktoré vám manželka nevytkne pri každej príležitosti? Zároveň také, ktoré dokáže potrápiť nejedno vytunené vozidlo v šprintoch?

Nissan Pulsar 1.6 DIG-T

Ak ste si na každú otázku odpovedali áno, celkom určite zbehnite pozrieť do showroomu Nissanu a pýtajte sa na model Pulsar s motorom 1.6 DIG-T. V poslednej dobe som nič menej nenápadné a rýchle nešoféroval ako práve tohto Japonca. Pozrite sa na neho zvonka! Tipovali by ste mu maximálku skoro 220 km/h? Alebo zrýchlenie za krásnych 7,7 s na 100 km/h? Nie? Nečudujem sa!

Nissan Pulsar 1.6 DIG-T

Náš testovaný biely hatchback dokonalo zamaskoval svoje výkonové parametre v dizajne. Nevidno žiadny difúzor, spojler, športový nárazník, efektné kolesá, či červené strmene bŕzd. Oproti Hyundai i30 1.6 T-GDI testovaného pár týždňov skôr nemá Pulsar žiadne dramatické odlíšenie od slabšej motorizácie. Azda len zadný nárazník zospodu lemovaný imitovaným karbónom čo-to napovedá.

[adsense]

V redakcii sme mali dávnejšie motorizáciu 1.2 DIG-T, na ktorej sme si celkom podrobne vysvetlili o čom je nový Pulsar. Aby som sa zbytočne neopakoval, zásadné veci zhrniem do pár viet. Motorizáciu 1.6 DIG-T porovnám so slabšou alternatívou turbomotora a povieme si, či sa oplatí do silnejšieho investovať o 5500€ viac.

Nissan Pulsar 1.6 DIG-T

Konkurovať má vozidlám ako je VW Golf, Ford Focus, Opel Astra alebo aj kórejským hatchbackom. Oproti všetkým menovaným je vyzbrojený hlavne priestorom pre posádku a ich batožinu. Potom zohráva rolu cena, japonská osvedčená kvalita spracovania a až na poslednom mieste možno zaradiť ponuku motorov a jazdných vlastností.

Pulsar skutočne neohromoval v predošlom teste pôžitkom jazdy. Chýbal mu nielen výkon, ale aj chuť opierať sa do zákrut. Turbomotor 1.6 DIG-T o výkone 140 kW spriahnutý so šesťstupňovým manuálom vyvoláva zvedavosť samotným čítaním výkonnostných parametrov. Nebudeme to zbytočne naťahovať, poďme si zajazdiť.

Nissan Pulsar 1.6 DIG-T

Túto pohonnú jednotku dôverne poznám z modelov Nissan Juke, Qashqai, ba dokonca v silnejšom naladení poháňa Renault Clio RS. V Pulsari sa chová absolútne tichučko, to je prvá devíza motora 1.6 DIG-T. Naladenie spojky a prevodovky nie je zlé, takže rozbehy na križovatkách nenapodobnia autoškolu. Mestom sa prepletiete rýchlo a pohodlne s ozaj jemným narábaním plynu. Auto má dostatok sily už od 1800 ot./min. a cítiť to po razantnejšom pridaní. Práve toto je iná charakteristika ako v Hyundai i30 1.6 T-GDI.

Za mestom, či na diaľnici nepozná Pulsar hluché pásmo otáčok. Veľmi pekne ťahá vpred, nehovoriac o tom, že si užijete mierne vtláčanie chrbtice do operadiel. Ručička otáčkomera rad navštívi pole medzi šestkou a sedmičkou za celkom sympatického zvuku z motorového priestoru. Výfuk ostáva pokojný, no rev motora je návykový.

Nissan Pulsar 1.6 DIG-T

Pri dynamickom tempe jazdy zabudnite na jednociferné údaje spotreby benzínu. Bavíme sa o minimálne desiatich až dvanástich litroch. To sa však preháňam okresnými cestami vo veľmi nerozumnom tempe. Zvoľnenie bude znamenať pokles na priemernú spotrebu osem litrov. Dá sa to ešte za menej, pokiaľ sa budete krotiť a splyniete s ostatnou premávkou. Čísla možno nie sú spočiatku pekné, no keď to porovnám s 1.2 DIG-T, potom rozdiely v spotrebe s motorom 1.6 DIG-T rozhodne veľké neboli.

Jediné, čo ma stále veľmi neoslovilo sú jazdné vlastnosti Pulsaru. Absolútne chápem ten nenápadný zovňajšok karosérie a interiéru. On nemá byť športový, ale rýchly. Dostatočne silný nato, aby sa hnal cez dvesto (legálne asi len v Nemecku). Zabudnite na nejaké extrémne prejazdy serpentínami. Jednak celkom určite ostanete vystrašení z nakláňania karosérie a jednak nebudú stačiť brzdy.

Nissan Pulsar 1.6 DIG-T

Na začiatku celého testu som spomínal, kedy je Pulsar vhodný kúpiť s daným motorom. Navonok aj vnútri pôsobí absolútne nenápadne, sused ani okoloidúci vám ho nebudú závidieť. Vaša manželka ocení, že Pulsar dokáže odviezť kopu vecí s posádkou pohodlne za výbornú cenu. A vy ako majiteľ sa potešíte, že si to môžete rozdať v šprintoch s rôznymi prémiovými autami so slabším motorom, nakoľko 1.6 DIG-T sa vie skutočne oprieť!

[adsense]

Ostáva zodpovedať poslednú otázku. Naozaj sa oplatí investovať do tohto modelu o 5500€ viac ako do základnej motorizácie? Samozrejme, že áno! Dostávate ho už v strednom stupni výbavy Acenta, nemá vyššiu spotrebu pri normálnej jazde a taktiež poteší jeho dynamická stránka. Na druhej strane, ak chcete za podobnú cenu auto, čo to vie aj so zákrutami, potom odporúčam pozrieť sa po iných vozidlách.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1618
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 140 / 5600
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 240 / 1600 - 5200
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 217
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 7,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,7 / 4,8 / 5,9
Spotreba počas testu (l/100km): 7,8
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4387 / 1768 / 1520
Batožinový priestor - min./max. (l): 385 / 1395
Objem nádrže (l): 46
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1315 / 470

Ceny

Základná cena: 15 200€
Cena verzie od: 20 700€
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook