Menu
  • Reparát sa vydaril
    Reparát sa vydaril
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Manuálna šesťstupňová prevodovka, žltá žiarivá metalíza a 1.6 DIG-T motor. Toto sú tie správne atribúty ako by mal vyzerať váš nový Nissan Juke v garáži. Naprávam mienku po druhom teste o mimozemskom crossoveri.

Nissan Juke 1.6 DIG-T

Kedysi dávnejšie v našej redakcii Webauto odznel nie celkom lichotivý verdikt na Nissan Juke s bezstupňovou prevodovkou CVT a pohonom 4x4, navyše bol odetý do čiernej metalízy, čím sa stratil jeho inak abnormálny dizajn v spleti ostatných vozidiel na cestách. Nissan nám požičal na týždňový test mierne omladený Juke s tým istým motorom, ale s manuálom a len predným náhonom. Razom sa všetko zmenilo k lepšiemu.

Na prvý pohľad ma viac zaujal vďaka žltej metalíze, na ktorej vynikli krivky Juka vo všetkých ohľadoch, dokonca v kombinácii s čiernymi diskami kolies pôsobí tento crossover veľmi príťažlivo. Na cestách si ho všimol každý, aj kto nechcel.

Prepracovalo sa denné svietenie, ktoré ma teraz LED-ky s dvojitou intenzitou a hlavné svetlomety dostali xenónové výbojky. V spätných zrkadlách nájdete tiež LED smerovky. Obmenou prešli tradične predný a zadný nárazník. V konečnom dôsledku vyšiel Nissanu facelift Juka podarene, nestratil počiatočnú iskru a dizajnové zmeny beriem skôr len ako kozmetické.

Nissan Juke 1.6 DIG-T

Škrupina, nazývaná tiež ako priestor pre posádku veľkostne ostala po starom, čo znamená, že hlavne na zadných sedadlách sa budú obtierať pasažieri hlavami o strop, nakoľko strecha sa celkom rýchlo zvažuje dole. Batožinový priestor v kombinácii Juka iba s predným pohonom disponuje väčším základným objemom (354 litrov.)

Vpredu sa sedí o poznanie lepšie, vyššie nad vozovkou, ale to už poznám. Viac sa rozplývam nad oveľa lákavejšími optickými prvkami interiéru. Kombinácia čiernej a žltej vytvára v aute výbornú športovú atmosféru. Napríklad kožené sedadlá obšívané žltou niťou alebo tunel lakovaný nažlto sú tie správne argumenty pre kúpu Juke. Na stredovom paneli si okrem navigácie nastavujete aj tri režimy jazdy Normal, Sport a Eco. Každý z režimov zmení nielen charakteristiku auta, ale aj znázornenie na displeji.

Nissan Juke 1.6 DIG-T

Pohonné jednotky ostali rovnaké, ani výkon sa nezmenil, akurát emisná norma. Nami testovaný štvorvalec spĺňa už EURO6, pričom nestratil svojich 190 koní. V podaní manuálnej šesťstupňovej prevodovky s ideálnymi dráhami prepožičiava vozidlu prekvapivú dynamiku. Na stovku zrýchľuje za 7,8 sekundy, no ani nad touto rýchlosťou neprestáva tlačiť do sedadiel. Výkon a rýchlosť lineárne pokračujú až do maximálnej rýchlosti, tam sa ocitnete do troch desiatok sekúnd.

Miesto zvuku „vysávača“ z predošlého testu tu počuť zdravý a rezký tón štvorvalca, ktorý miluje vysoké otáčky, pustí sa ochotne aj za hranicu šesť tisícok. Prísnejšia emisná norma sa nejako extra nepodpísala na horšom záťahu, no prispela nižšej spotrebe. S Nissanom Juke málokedy prekročíte osemlitrovú hranicu, a aj to by ste museli jazdiť stále rýchlo. Pri pokojnom štýle si priemerne vyžiada zo svojej skromnej 46 litrovej nádrže 6,8 litra benzínu na každých 100 kilometrov ubehnutých.

Nissan Juke 1.6 DIG-T

Pravda, predný náhon znemožňuje šantenie vozidla na klzkom povrchu v podobe kontrolovaných šmykov, avšak na suchej vozovke poskytuje ozajstnú obratnosť a solídnu stabilitu. Pozor! Na krátkom rázvore a vyššom ťažisku sa podpísal dosť tuhý podvozok, ktorý si na hrboľatej ceste nebezpečne poskakuje a vodič má čo robiť s volantom, aby udržal svoju zvolenú stopu. Preto odporúčam výkon motora využívať hlavne na rovných cestách bez dier, vlnoviek a iných nástrah. Na Slovensku ich asi moc nie je okrem diaľnic a navádzačov na rýchlostné cesty.

Ak už zvažujete kúpu tohto kozmického čuda, rozhodne obíďte CVT prevodovku, ušetríte nielen peniaze, ale aj nervy. S manuálnou prevodovkou dostávate úplne rozdielny charakter auta, ktorý v Juke sedí oveľa lepšie! A cena? Podľa mňa na daný výkon, výbavu a dizajn nie je necelých 17 tisíc euro veľa!

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1618
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 140 / 5600
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 240 / 1600 - 5200
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 215
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 7,8
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,6 / 5,1 / 6,0
Spotreba počas testu (l/100km): 6,8
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4135 / 1765 / 1565
Batožinový priestor - min./max. (l): 354 / 1189
Objem nádrže (l): 46
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1359 / 401

Ceny

Základná cena: 11 700€
Cena verzie od: 16 950€
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook