Menu
  • Nový motor mu pristane
    Nový motor mu pristane
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Neviem ako to tí Japonci robia, ale s každým autom si ma opantajú, hoci sprvu sú moje pocity úplne iné. Začne to zhruba takto.

Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD

Dostanem kľúčiky od nejakého nového vozidla z krajiny vychádzajúceho Slnka. Potom prídem  prvýkrát bližšie k testovačke, pozastavím sa a chytím za srdce. Skoro nikdy sa mi nerozbúcha. Pozerám sa totiž na obyčajné auto v obyčajnej farbe s obyčajnými doplnkami.

Veru, japonské autá všeobecne nehrajú na city dizajnom. Presne z tohto sveta pochádza Mitsubishi ASX. Je to také malé SUV, ktoré dokáže jazdiť na všetky štyri kolesá. Do redakcie k nám zavítal prvýkrát. Nie kvôli tomu, že by bol novinka na trhu. V skutočnosti sme na seba nemali šťastie a príležitosť sa našla teraz, keď dostal jemné retuše na karosérii spolu s novým motorom z koncernu PSA.

Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD

Nastupujem dnu a rovno do môjho nosa udrie typická čudná vôňa nového interiéru. Takto poznám, že sedím v japonskom aute. Rozmerná palubná doska vytvorená z kvalitných tmavých materiálov pôsobí strohým dojmom. Pred očami nájdete dva analógové budíky, medzi ktorými sa nachádza nový palubný počítač s teplomerom a palivomerom. Problematicky sa na ňom prepínajú informácie cez jedno nepodsvietené tlačidlo vľavo pod volantom.

V stredovom paneli dominuje navrchu dotykový displej. Jeho multimediálne externé rozhranie zahŕňa prepojenie cez Bluetooth, AUX a USB. Grafika a ovládanie nepatrí k najlepším na trhu, no intuitívne budete zadávať pokyny už po pár hodinách obsluhovania. Čo sa však nezmení, sú slabé odozvy na dotyky.

Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD

Sedadlá vpredu poskytujú výborné priestorové podmienky pre osoby akéhokoľvek vzrastu. Zvykať si treba na troška väčší priemer volantu a vysokú radiacu páku. Tá však disponuje krátkymi radiacimi dráhami.

Na zadnej lavici sa pohodlne usadia aj vyššie postavy a lepší komfort im zabezpečí regulovateľný sklon operadiel. Batožinový priestor nepatrí medzi preborníkov v triede so svojimi 419 litrami v základe. Napriek tomu sa doň dá slušne zbaliť na týždňový pobyt pre štyri osoby. Vadia tu hlavne výrezy podbehov zadných kolies.

Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD

Testovaný agregát 1.6 DI-D požičaný z koncernu PSA nahradil 1.8 DI-D pri zachovaní výkonnostných parametrov. Sila 84 kW sa môže prenášať buď na prednú alebo obe nápravy. Pomocou jedného kruhového tlačidla prepínate medzi módmi 2WD, 4WD a 4WD Lock. Prvé dva sú určené prevažne na cestu, ten tretí do terénu.

ASX nie je extrémny šprintér, ale skôr pokojný pracant. S daným motorom mu sluši zdržiavať sa v meste a na okresných cestách. Diaľničné limity sú už z hľadiska hlasnejšieho prejavu motora menej komfortné. Budúcich majiteľov poteší, že tento štvorvalcový agregát s turbom dokáže pracovať ekonomicky, pokiaľ ho nebudete hnať po spomínaných diaľniciach. Keby som ASX daný týždeň nepoužíval hlavne tam, tak celkový priemer by skončil na menšej hodnote ako 7,4 l/100 km.

Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD

No a teraz sa troška vrátim k vete o tom, prečo ma vždy japonské autá opantajú. Mitsubishi ASX môže byť akokoľvek obyčajne vyzerajúce auto, no jazda je už o inom. Šoféruje sa s ľahkosťou, má ideálne nastavenú tuhosť posilňovača, spojka nevibruje a je príjemne citlivá. Jediné, čo mi vadilo bola dlhá radiaca páka manuálnej šesťstupňovej prevodovky. Tá sa zvykla niekedy zasekávať počas preraďovania. Netreba s ňou zaobchádzať v rukavičkách.

Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD

Keďže Mitsubishi ASX používa rovnaký pohon všetkých štyroch kolies ako Outlander, vybral som sa ho troška preveriť v teréne. Neverili by ste, koľko toho rozumným a predvídavým spôsobom jazdy v teréne zvládne. Blato, prudké svahy ani dve kolesá vo vzduchu nie sú konečnou pre ASX. Pritom, nie je primárne určené na takéto zaobchádzanie.

Tento menší Japonec nezaujme možno po dizajnovej stránke, ale z pocitu ovládania a jazdy budete určite nadšení. Odporúčam konzervatívnejšie zmýšľajúcim osobám, ktoré ocenia dlhoročnú tradičnú kvalitu tejto značky.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1560
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 84/ 3600
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 270 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 180
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 11,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,6 / 4,7 / 5,0
Spotreba počas testu (l/100km): 7.4
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4295 / 1810 / 1615
Batožinový priestor - min./max. (l): 418 / 1219
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1495 / 485

Ceny

Základná cena: 14 900€ (AKCIA)
Cena verzie od: 21 050€ (AKCIA)
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook