Menu
  • Malé CLS
    Malé CLS
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    V roku 2003 urobila značka Mercedes-Benz veľké haló. Opovážila sa rozšíriť segment dvojdverových kupé na štvordverové kupé modelom CLS. Po desiatich rokoch niet pochýb, že sa opovážlivosť vyplatila. Obkukala to aj konkurencia.

Mercedes CLA 220 CDI 7G-DCT

Vtedajší skvost CLS bol svojou stavbou karosérie jedinečný, zrazu sme tu mali výrazné oživenie medzi sedanmi aj kupé vozidlami. Komu sa nepáčil všedný sedan triedy E a menej praktické kupé triedy E tiež nebolo po chuti, vznikla tretia možnosť CLS, ktorá spájala dva segmenty do jedného. Ako roky plynuli, na scéne sa objavovali automobily s podobnými črtami a CLS stratilo punc výnimočnosti.

V Nemecku si povedali, že opäť posunú automobilový priemysel dopredu a vytvorili menšiu odvodeninu od CLS, model CLA, ktorý vychádza z podvozkovej platformy novej triedy A. Nie je na Slovensku ani polroka a po tomto kúsku baží nejeden človek. Aby nie! Veď dizajn exteriéru je naozaj veľmi pútavý a znova jedinečný. Tak si trošku o tej nádhere popíšme.

Mercedes CLA 220 CDI 7G-DCT

V našom prípade CLA udieralo do oči skrz výraznú perleťovú bielu farbu, ktorej kontrastne sedeli čierne disky a všetko sa to zabalilo do športového paketu. CLA má veľa detailných vychytávok, všimnite si napríklad masku chladiča, okrem toho, že je obrovská, tak v nej dominujú chrómované časti, ktoré z diaľky pripomínajú diamanty. Posuňme sa pohľadom ku kraju prednej masky a vidíme rozmerné svetlomety s LED-diódami pre denné svietenie aj smerové ukazovatele.

Bočná línia asi najviac pripomína väčšie CLS, akurát CLA je o dosť kratšie, i keď 4,6 metra absolútne postačuje na stredný segment, avšak opticky sa zdá byť kompaktnejšie. Čierne disky s viaclúčovým zhotovením ledva vypĺňajú podbehy, čo je asi jediný rušivý vnem na exteriéri. Chcelo by to širšie gumy alebo aspoň sivé disky.

[adsense]

Zadok auta asi najviac vykresľujú LED-svetlomety, večer ukazujú pútavé obrysy. Mimo toho, náš model sa mohol pochváliť efektným zadným nárazníkom s implantovaným difúzorom a dvoma koncovkami výfuku. Osobne mi akurát prekážalo označenie vozidla, ale zákazník si môže pokojne pri kúpe auta jednoducho vybrať, či chce, aby každý vedel o akú motorizáciu ide alebo nie.

Mercedes CLA 220 CDI 7G-DCT

Cieľová skupina zákazníkov CLA je rozdelená na dve časti, tou prvou majú byť mladé páry s maximálne jedným dieťaťom, prípadne zákazníci s vyšším vekom, ktorí opäť nebudú využívať plnú prepravnú kapacitu auta. Práve preto si ma CLA omotalo, ja sa v tej prvej cieľovej skupine vidím a auto mi sadlo bez straty desiatky. Tu sa nedá hovoriť o dákom obmedzenom priestore na hlavy zadných sedadiel, či úzkom batožinovom priestore, pretože stačí jednoducho preskočiť do triedy C, kde je sedan, kombi a kupé.

Tento model si budú zväčša kupovať ľudia, ktorí si potrpia na štýl a opomenú menej miesta. Apropo až tak hrozné to ani zďaleka nie je. Ale pekne začneme od predných sedadiel. Nesedel som v najlacnejšej verzii, čo sa opäť odzrkadľuje na minime negatívnych pocitoch. Športové sedačky s integrovanými hlavovými opierkami obopnú rôznorodé postavy, až na tie zavalité, ktoré sa budú cítiť v aute riadne stiesnene. Avšak, pokiaľ sedí za volantom človek nižšej postavy, alebo naopak vyššej, usadí sa za volant pohodlne a nízko k zemi.

Mercedes CLA 220 CDI 7G-DCT

O palubnej doske a sedení nemá význam dlho písať, pretože pocity sa stotožňujú s triedou A, ktorú sme už skúšali tiež. Skrátka, CLA vám náramne sadne do rúk a cítite sa tu veľmi pohodlne, trocha športovo. Keď príde na riadenie, pochopíte, že hoci sedíte v pomerne lacnejšom exemplári z rodu hviezdicových, na jazdu to nemá vonkoncom negatívny vplyv. A predsa malá ergonomická vada sa našla! Medzera medzi výrezom predných dverí a bočnej výstuže po zatvorení má asi 1,5 cm šírku. Pôsobí to dosť škaredo.

Ešte pár slov k zadnej lavici a kufru. Škoda, že sa v Stuttgarte nerozhodli pre dve samostatné sedačky ako v prípade CLS. Naozaj tu nie je moc miesta a stredný pasažier sa aj po krátkej jazde zblázni, na hlavu ostáva pre krajných cestujúcich minimum miesta, a strednému skrz panoramatické okno dokonca chýba. Nohy si máte kam uložiť, ale príliš ich neroztiahnete. Preto sa hovorí o cieľovej skupine mladých s jedným dieťaťom. Vzadu to proste na dlhé cestovanie nevidím.

No a batožinový priestor? Úzky otvor, vysoká nakladacia hrana, zato však objem 470l poteší. Je to vlastne áčko s kufrom. Pokojne sem zabalíte veci na dovolenku, možno aj detský kočík.

Mercedes CLA 220 CDI 7G-DCT

Pohonné ústrojenstvo zabezpečoval naftový agregát 220 CDI a svoju silu prenášal atypicky pre Mercedes na prednú nápravu. Je to už tretí model značky, ktorý hrabe predkom. Pýtate sa určite, či to má nejaký zásadný vplyv na jazdné vlastnosti? V skutočnosti má, ale nie zlý, Ak vezmeme do úvahy, že výkon 125 kW nie je ešte problém prenášať na prednú nápravu, tak CLA drží stopu brilantne aj v zákrutách. Aby sa pocítili rozdielne vlastnosti zadnokolky a prednokolky, muselo by byť tých kilowattov podstatne viac pod kapotou.

Ako som už spomínal, riadenie je perfektné a čitateľné, kam zakrútite volantom, tam sa auto vyberie, a je jedno ako veľmi mu nakladáte. Zabudnite na pretáčavé sklony, ale ani nedotáčavosť sa často neprejavuje. Auto sa v dynamickom režime chová neutrálne. Na okresných cestách je s ním balada šoférovať, spolu s robotizovanou 7-stupňovou prevodovkou 7G-DCT rýchlo reaguje na zmeny štýlu jazdy. Obsahuje tri voliteľné režimy. „Eco“ - jazdí v čo najnižších otáčkach, „Sport“ - promptne reaguje na plyn a radí razantne bez oneskorenia, niekedy aj podrží vyšší stupeň a „Manual“ - radíte si sami pádlami pod volantom, tiež s minimálnym oneskorením.

Mercedes CLA 220 CDI 7G-DCT

Podvozok našej testovačky si nerozumel s cestami slovenského vidieku, či s ulicami hlavného mesta. Skrátka pritvrdené tlmenie v týchto zemepisných šírkach je na plač, CLA nadskakuje a roní slzy za vyžehleným asfaltom. Preto odporúčam upustiť od investície športového podvozka a radšej si dopriať viac luxusu z výbavy.

S nami testovanou motorizáciou a prevodovkou budete spokojní. Z miesta štartuje vždy rýchlo, pričom spotrebu si uchováva minimálnu. Okrem toho poteší fakt, že CLA stojí v základe o polovicu menej ako CLS a nie ste ochudobnený o štýl.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 2143
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 125 / 3400 - 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 350 / 1400 - 3400
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 7
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 230
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,2
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,3 - 5,6 / 3,6 - 3,8 / 4,2 - 4,5
Spotreba počas testu (l/100km): 6,1
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4630 / 1777 / 1432
Batožinový priestor - min./max. (l): 470 / -
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1450 / 555

Ceny

Základná cena: 27 990€
Cena verzie od: 36 990€
Cena testovanej verzie: 54 102€
Podobné články
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook