Menu
  • X6 má problém!
    X6 má problém!
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Viete ktoré štýlové auto jazdí po Slovensku z môjho pohľadu na cestách najčastejšie? BMW X6. Jazdí ich hádam viac ako BMW X5. Prečo si ľudia kupujú takto netypické auto? To je na dlhú debatu, nechajme úvahy úvahami a prejdime k veci.

Mercedes-Benz GLE Coupé 350d 4Matic

Bavorská automobilka niekoľko rokov dozadu skonštruovala do finálnej podoby kontroverzné BMW X6. Akýsi kríženec medzi SUV a coupé. Keď prišlo na trh, neveril som, že by sa to mohlo ujať. Neveriacky pozerám dodnes ako dobre sa mu darí. My sme si tento model vyskúšali zatiaľ dvakrát, raz v naftovej verzii a raz v najvýkonnejšej benzínovej. V tej dobe, kedy som jazdil na X6 poslednýkrát by mi nenapadlo, že o pár rokov neskôr iná nemecká automobilka predstaví priameho konkurenta.

Mercedes-Benz GLE Coupé 350d 4Matic

Je to až k popukaniu ako sa dve automobilky bijú o priazeň solventných zákazníkov. Spomínate si ako to bolo pri zrode Mercedes triedy A a čo jazdí teraz? Jeho dnešná podoba akoby chcela ubrať z trhového podielu BMW rady 1 a upustila z pôvodnej koncepcie. BMW vrátilo úder uvedením prvých prednokoliek, ktoré zasa majú za úlohu ukrojiť si z predajného koláča Mercedesu triedy B, avšak BMW má aj sedemmiestnu variantu a tak Mercedes na nejakú dobu predbehlo.

[adsense]

Odveký súboj dvoch najprestížnejších nemeckých značiek pokračuje ofenzívou Mercedesu GLE Coupé. Na trh uviedol koncepčne totožné auto ako BMW X6. Zobralo si veľa z SUV GLE (známejší zatiaľ medzi mnohými ako ML trieda), ale s karosériou sa detailne pohrali. Ak by som vymazal prednú masku a zadnú časť auta, ponechal v mysli iba siluetu, je to vlastne BMW X6. Tu nemá cenu zamýšľať sa dlhodobo, či sa dizajn vydaril alebo nie.

Mercedes-Benz GLE Coupé 350d 4Matic

Podobne ako X6, nový Mercedes GLE Coupé si nájde kopu nadšencov extravagantných tvarov. Navyše je to čistá novinka. Ľudia z vyšších vrstiev, ktorí zdieľajú k Mercedesu náklonnosť a milujú nevšedný dizajn, nemajú absolútne žiadny dôvod nekúpiť si toto auto.

V bielej perleťovej farbe, s monštruóznymi kolesami (315/40 R21 vzadu) a v športovom AMG pakete je to hotový magnet na oči všetkých vodičov i chodcov. Ženy??? To je samostatná kapitola. Za celý rok sa na mňa neusmialo viac „čajok“ (mladých dievčat) ako práve v ten týždeň, kedy som vystupoval z GLE Coupé. Chlapi zrejme z tohto auta opeknejú...ha-ha. Moja priateľka naopak toto testovacie auto nenávidela, ktovie prečo :).

Mercedes-Benz GLE Coupé 350d 4Matic

Možno som sa moc zameral na dizajn auta, no v ďalšej časti recenzie si trošku rozoberieme podrobne, či GLE Coupé má šancu konkurovať BMW X6. Pretože X6 nie je len o zovňajšku. Nastupujem do kabíny a je mi jasné, že ani tu nie je veľa dôvodov krútiť hlavou do strán. Maximálne iba prikyvujem. Som naladený pekne pozitívne, hoci je pravda, že nastúpenie za volant vyžaduje troška akrobacie skrz vysoký prah od zeme.

Je jedno kam sa pozriem, Mercedes GLE Coupé mi nedalo vpredu jediný dôvod na kritiku. Ovládanie má totožné s ostatnými triedami aj rozloženie tlačidiel. Mimochodom, tých je tu skutočne neúrekom, no sú pekne logicky rozmiestnené v samostatných líniách. Stredová konzola obsahuje centrálny pevný displej. Ten viete ovládať pomocou malej čiernej dotykovej plochy alebo otočným ovládačom (jednoduchší ako iDrive v BMW).

Mercedes-Benz GLE Coupé 350d 4Matic

Presuniem sa tiež na zadné sedadlá a batožinový priestor. Veľa ľudí sa vždy sťažovalo, že v BMW X6 bolo málo miesta na hlavu pre zadných pasažierov. V modeli GLE Coupé zažijú vyššie postavy podobný pocit, no priemerne vysoké osoby (do 180 cm) sa sem naskladajú pohodlne. Výhodou bude tiež nízky stredový tunel. Ale zasa to nepreháňajte s obsadením troch osôb, ten tretí v strede si vás po jazde podá k večeri zaživa. Sedí totiž na kratšom sedáku, k dispozícii má len kratučkú opierku hlavy a ozaj minimum miesta do všetkých strán.

Verím, že Mercedes-Benz GLE Coupé nebudete kupovať kvôli preprave nábytku, ostatne to asi platí pre všetky modely značky, okrem tých úžitkových. Napriek tomu nemôžem nájsť lepší príklad k tvrdeniu, že toto auto je aj praktické ako mnou prežitá situácia. Zloženie druhého radu sedadiel do podlahy nie je až tak prepracované, keďže treba najprv vyklopiť sedák, potom vysunúť opierku hlavy a až potom preklopiť operadlo. Zato sa však do takto vytvoreného priestoru s rovnou podlahou zmestí zložený nábytok s dĺžkou cca 1,8 – 1,9 metra (viď foto). Narobíte sa viac ako pri kombi skrz vysokú nakladaciu hranu, ale aj tak, nie je to pozoruhodné?

Mercedes-Benz GLE Coupé 350d 4Matic

Teraz k pohonnej jednotke. Základný motor pod prednou kapotou je ten náš testovaný šesťvalcový diesel o objeme troch litrov označený ako 350d 4Matic. Teda žiadny vyziabnutý motorček, ale poriadny pracant. Na všetky štyri kolesá prenáša silu 190 kW, pričom je pozoruhodný krútiaci moment 620 Nm dostupný už od 1600 ot./min.

GLE Coupé obstálo na jednotku s kvalitou spracovania, okoloidúci sa naň pozerali so záujmom a keď aj jazdné vlastnosti dopadnú dobre, potom BMW X6 dorovnáva. A stalo sa! K motoru nemám veľa slov, hoci je to základ ponuky, na cestách nepozná slabé miesto, veď na stovku vystrelí za rovných sedem sekúnd a maximálka 226 km/h bude dostačovať každému majiteľovi, okrem toho nemeckého, ktorý môže legálne jazdiť neobmedzene.

Mercedes-Benz GLE Coupé 350d 4Matic

Spotrebu neriešim vôbec, je to čisto subjektívna záležitosť. Ja ako novinár na voľnej nohe s limitujúcim rozpočtom na naftu dosiahnem hodnoty blížiace sa výrobcovi. Za predpokladu, ak sa veľmi skrotím a budem chcieť, čo najviac najazdiť kilometrov. Ten, čo si kúpi GLE Coupé nebude riešiť, či toto auto spapá deväť alebo trinásť litrov nafty na sto kilometrov. Tak, či onak, vďaka 93 litrovej nádrži prejde hocako 700 km na jedno tankovanie.

Dôležitejšie ako spotreba, sú jazdné vlastnosti. Veru, GLE Coupé verne kopíruje bavorského hráča. Sú tu presne tie isté limity, váha a zdravý rozum. Príplatkový pneumatický podvozok dobre reaguje na zmenu smeru jazdy, nevyvedie ho zmieri JEDNA dlhá alebo ostrá zákruta. Zato takzvanú šikanu (prejazd z jednej zákruty do druhej) odporúčam robiť iba s vyprázdnenými črevami a za predpokladu, že budete mať na daný deň dobrú predpoveď v horoskope. Vrhať sa s dvojtonovým vysokým SUV do šikany je asi tak vhodné ako poslať zápasníka sumo behať prekážkový beh.

Mercedes-Benz GLE Coupé 350d 4Matic

Nemyslite si, že BMW X6 je na tom o niečo lepšie. Obe tieto autá sú podvozkovo na špičkovej úrovni a vyžadujú pri normálnej jazde minimálnu zručnosť. Chcem len poukázať, že aj keď má GLE v označení „Coupé“, nesymbolizuje to automaticky športovú jazdu. Zažijete tu nevídanú pohodu na diaľniciach a plavnú jazdu okreskami, hoci tie deravé naše cesty troška tlmiče GLE Coupé potrápia. Do kabíny sa dostane minimum tupých nárazov.

[adsense]

Pýtate sa, čo je lepšie? X6 alebo GLE Coupé? Môžem vám odprisahať, že ani jedno by som si nekúpil, zmýšľam totiž pragmaticky. Avšak, ak by to boli posledné dve autá na svete, uvádzam minimálne dva dôvody, prečo radšej GLE Coupé.

Mercedes-Benz GLE Coupé 350d 4Matic

Prvý, je to horúca novinka, ktorá nejazdí po cestách tak húfne ako „otrepané“ BMW X6. Druhý, pneumatické pruženie dovoľuje meniť svetlú výšku GLE Coupé až o 5 cm, takže sa s ním môžete vrhnúť do ťažšieho terénu ako s BMW X6. A práve tento dôvod by u mňa rozhodol, prečo radšej Mercedes a nie BMW. Keď už sa vo všetkom ostatnom zhodujú, víťazí ten, ktorý toho poskytne viac...

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Vidlicové
Počet valcov/ventilov: 6 / 24
Zdvihový objem (cm3): 2987
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 190 / 3400
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 620 / 1600
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 9
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 226
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 7,0
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,9 / 6,6 / 7,2
Spotreba počas testu (l/100km): 8,5 a viac
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4900 / 2003 / 1700
Batožinový priestor - min./max. (l): 650 / 1720
Objem nádrže (l): 93
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 2250 / 650

Ceny

Základná cena: 68 340€
Cena verzie od: 68 340€
Cena testovanej verzie: 99 114€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook