Menu
  • Mercedes-Benz A250 4Matic
    Mercedes-Benz A250 4Matic
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Pred viac ako rokom sme sa pozreli na zúbok novému áčku v najslabšej naftovej variante. Prišiel rad vyskúšať si ten istý model z opačného súdka, vo verzii A250 s pohonom na obe nápravy a vo výbave so Sport balíkom.

Mercedes-Benz A250 4Matic

Rýchlejšie a silnejšie od tohto bieleho krásavca je už len drsná verzia 45 AMG, no tá zrejme nekorešponduje s univerzálnym použitím. Pokiaľ sa vám páči áčko, radi by ste chceli ostrý, dynamický charakter motora pri zachovaní civilnosti, potom je tento test určený práve pre vás.

Prvý a podrobný test

nového áčka nájdete

práve tu!

Zoznámte sa, v pakete Sport dostávate vizuálne prvky v podobe diamantovej masky chladiča, červené strmene kotúčových bŕzd, červené prvky na prednom a zadnom nárazníku, dvojvetvovú sústavu výfukov a pár interiérových prvkov v športovom naladení. Prídavné meno „športový“ sa spomína taktiež pri ladení zvuku motora, reakcie 7-stupňovej automatickej prevodovky a zmene charakteristiky ESP. Ani podvozok neostal rovnaký, bol znížený ako v AMG modeli. Za takéto naladenie si pýta Mercedes 3660€, čo popravde nie je na prémiové auto až tak prehnaná cena.

Mercedes-Benz A250 4Matic 7G-DCT

Nasadnutie za volant takto vyladeného áčka navodí ešte pred štartovaním adrenalínový dojem. Chvíľku si prezerám detaily na palubnej doske ako klimatizačné výduchy lemované červenými kruhmi, potom cez seba naťahujem červený bezpečnostný pás, zapínam ho do športových sedadiel s integrovanou opierkou hlavy, chodidlá pokladám na pedále z kefovanej ušľachtilej ocele a pravou rukou sa načahujem po štartovacom kľúči.

[adsense]

Vonku svietilo slnkom, tesne pred štartovaním som stihol ešte otvoriť panoramatické strešné okno. Ako náhle sa prebudí dvojlitrový prepĺňaný benzínový štvorvalec, pomocou zvukovej kulisy dáva o sebe okamžite vedieť, že sa s ním netreba maznať. Má to rád pekne z ostra, hoci nezabúda ani na ekologické normy diktované Európskou Úniou a tak vidím, že pri každom štarte sa automaticky spína aj Start/Stop systém, ktorý ide našťastie deaktivovať.

Mercedes-Benz A250 4Matic 7G-DCT

Po Bratislave som sa s autom zoznamoval v klasickom cestovnom móde „E“, no ešte sú tu písmenka „S“ a „M“, obe v podstate menia charakter auta k rovnakým parametrom, s jedným a veľmi podstatným detailom. V manuálnom režime si áčko ponecháva otáčky motora v takej úrovni ako si vyžaduje vodič, nepreraďuje, ani keď sa blížite k maximu. V automatickom športovom režime sa ručička dotkne maxima  a preraďuje na ďalší kvalt, čo je ideálne v serpentínach. Ak sa však chcete s autom blázniť po svojom a poznáte dopredu profil cesty, tak kombinácia zákrut a manuálneho radenia páčkami pod volantom s týmto autom je doslova vzrušujúca.

Kým v meste A250 krotí svoj temperament takmer ako bežný hatchback, za mestom, najlepšie v serpentínach, odhaľuje svoje pravé Ja. Ostal som veľmi milo prekvapený, keď po stovke razantných kilometrov uznávam, že tento kúsok sa hrdo môže pýšiť statusom „bezpečne zábavný“. Ako to myslím? Zistíte to pri prvom preklepe v zákrute, kedy sa auto dostáva na limit, nepustí vás do pretáčavého šmyku, dáva prednosť nedotáčavému, takže nečakajte nejaké drifty.

Mercedes-Benz A250 4Matic 7G-DCT

Štvorkolka ide von zo zákruty predkom ako klasická predokolka, avšak za úplne iných podmienok, dramatických. Dá sa povedať, že len málokedy vás auto obmedzuje, ESP sa dá vypnúť, no vo vyšších rýchlostiach som mal pocit, že sa opäť aktivovalo. Ani v 80 - 90 km/h nemá tendenciu prejsť do pretáčavého šmyku (skúšané na uzavretom parkovisku pri Pezinskej Babe).

Podvozok si v hlavnom meste nerozumie s rozbitou asfaltovou pokrývkou, má rad uhladené cesty a kľukaté. Tam poskytuje vodičovi nespútaný zážitok v podobe krásnych prejazdov a stopercentnej stopy v riadení. Všetko pracuje ako má, nízke náklony, výborná odozva prevodovky a celkom slušné dunenie športovo ladeného motora. Akurát tá spotreba.

Mercedes-Benz A250 4Matic 7G-DCT

Vravím tu o aute, ktoré vie byť dobrým spoločníkom na každý deň, nie len do serpentín, ak sa však pozriem na priemernú spotrebu málokedy klesajúcu pod desať litrov, potom je otázne, či vzhľadom na nízky obsah benzínovej nádrže (56 litrov) nebude otrava každých 350 – 400 kilometrov navštevovať čerpacie stanice. To však nechávam na vašom zvážení, rovnako ako cenu.

Rýchlych hatchbackov s podobným výkonom sa dá kúpiť na našom trhu aj za nižšiu sumu ako si pýta Mercedes, no tento konkrétny model sa nemusí hanbiť, ide o premianta so solídnym športovým charakterom, tak prečo nekúpiť práve jeho?

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1991
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 155 / 5500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 350 / 1200 - 4000
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 7
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 240
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 6,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 8,4 / 5,6 / 6,6
Spotreba počas testu (l/100km): 8,5 - 15,2
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4292 / 1780 / 1433
Batožinový priestor - min./max. (l): 341 / 1157
Objem nádrže (l): 56
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1505 / 525

Ceny

Základná cena: 23 400€
Cena verzie od: 36 660€
Cena testovanej verzie: 46 476€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook