Menu
  • Udržiavaná dáma
    Udržiavaná dáma
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    V krátkom období sme tu mali už dve Mazdy6. Raz sme sa ňu pozreli bežným redakčným testom, nasledovalo porovnanie s konkurenciou a teraz konečne prichádza rad aj na segment populárny rodinne založených zákazníkov.

Mazda6 2.2 Skyactiv-D AT Wagon

Logika vraví jednoznačne.  Ste úspešný, ale bezdetný? Kúpte si krásny sedan! Ste však ženatý, máte dieťa a ďalšie je na ceste? Kúpte si krásne kombi, hoci s dieslom a automatickou prevodovkou. Mazda6 Wagon sa v základe predáva za rovnakú cenu ako sedan, čím dáva marketing na Slovensku slobodnú vôľu zákazníkovi v rozhodnutí bez najmenšieho náznaku privyrobenia si za „nadštandard“ v podobe veľkého kufra v krásnom aute.

Zatiaľ čo sedan Mazdy6 sme prirovnávali vzrušujúcej Japonke, odvodenina Wagon zadkom pripomína udržiavanú zrelú dámu. Proporcie v popredí si ponecháva naďalej, pričom zadoček starostlivo vyformovala do pútavého tvaru, ktorý v sebe ukrýva praktické miesto pre náklad. Je dizajn však všetko?

Mazda6 2.2 Skyactiv-D AT Wagon

Predošlé modely sme testovali v najvyššom stupni výbavy, odrazu tu máme kúsok bez parkovacej kamery, kožených sedadiel, či 19-palcových diskov. Všetky tri doplnky však patria medzi tie viac-menej komfortné, ale aj napriek ich absencii nepociťujem vo Wagone podstatne horší dojem. Palubná doska sa stotožňuje s ostatnými modelmi, akurát cenníková suma vychádza viac v ústrety peňaženke.

Hoci je Wagon o pár čísel kratší od sedanu, kabína sa zdá byť priestrannejšia, hlavne na zadných sedadlách, kde pokojne usedia dlhšiu trasu tri dospelé osoby. Keď tam obsadíte len dvoch pasažierov po krajoch lavice a vyklopíte lakťovú opierku s držiakmi na nápoje, razom máte pohodlný prepravník na dlhé trasy. Viac písať o interiéri je z pohľadu dvoch testov zbytočné, vrhneme sa ešte do kufra a potom hurá jazdiť!

Mazda6 2.2 Skyactiv-D AT Wagon

Kapitola sama o sebe je batožinový priestor s objemom 522 litrov v základnom usporiadaní. Pod dnom skrýva ešte akési rozdelené priestory na drobnosti pre povinnú výbavu. Krycie plató sa otvára spolu s vekom piatych dverí, čím zmizol rolovací kryt. Okrem toho počítajte so sieťkou, ktorá oddeľuje kabínu pre pasažierov od kufra. Systém skladania zadných sedadiel delených 40:60 sa nachádza na bokoch výplní kufra. Potiahnutím páčky sa sklopia celé operadlá aj s opierkami hlavy a vzniká rovná podlaha na prevoz dlhších predmetov.

[adsense]

Dva benzínové motory 2.0 Skyactiv-G a 2.5 Skyactiv-G testované v sedane len ťažko zbadáme pod kapotou Wagon verzie. Nie, že by chýbali v ponuke, ale klientela kombi sa celkom určite poberie do alternatív spaľujúcich naftu. Na výber majú jeden štvorvalec 2.2 Skyactiv-D v dvoch výkonových opciách a to 110 alebo 129 kW. Ten silnejší odrádza od kúpy skrz dosahu len najvyššieho štvrtého stupňa výbavy Revolution, takže aj preto testujeme slabší, ku ktorému si nájdu cestu viacerí zákazníci. Pozreli sme sa naň v prevedení s automatickou šesťstupňovou prevodovkou.

Mazda6 2.2 Skyactiv-D AT Wagon

Ak vyhľadávate pohodu za volantom v krásnom kabáte, zvoľte si automat dostupný už v druhom stupni výbavy Challenge. Začína na cene 28 990€. Dostávate zato výbornú odozvu prevodovky od pokynov plynového pedálu. Kým v benzíne sa mi zdal automat troška lenivý, s dieslom si rozumie oveľa lepšie. Určitú zásluhu na tom má väčší krútiaci moment 380 Nm od 1800 ot./min., kde pri pokojnej jazde prevodovka radí už vyššie stupne. Auto tak dobre reaguje na zmenu rýchlosti a v prípade potreby, hydrodynamický menič dokáže bez dlhého váhania podradiť aj o dva stupne.

Záťah motora možno nie je úplne impozantný, ale na maximálku vás 110 kW vyženie do dvoch minút. K hlavnému dejstvu stredných kombíkov odjakživa patria diaľnice. Na sedemnásťpalcových pneumatikách sedí Mazda6 Wagon oveľa komfortnejšie ako sedan s devätnástkami, avšak keď príde na prudšie zmeny smeru jazdy, správa sa neutrálne a dosť atleticky, hoci odľahčený zadok vyvolá nedotáčavosť skôr.

Mazda6 2.2 Skyactiv-D AT Wagon

Spotrebu som si tentoraz nechal na záver testu, pretože neprekvapivo vyhráva v plusoch Skyactiv-D agregátu. Väčšinou oscilovala len na šiestich litroch, dynamika vyvrhla z nádrže približne o liter viac. Mazda6 Wagon je skrátka jedno z top kombičiek terajšieho trhu.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 2191
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 110 / 4500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 380 / 1800 - 2600
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 202
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 10,0
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,5 / 4,2 / 4,9
Spotreba počas testu (l/100km): 6,4
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4805 / 1840 / 1475
Batožinový priestor - min./max. (l): 522 / 1648
Objem nádrže (l): 62
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1430 / 680

Ceny

Základná cena: 21 990€
Cena verzie od: 28 990€
Cena testovanej verzie: 31 949€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook