Menu
  • Dospelácke jašenie
    Dospelácke jašenie
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Niektoré testy v redakcii vzniknú čírou náhodou. Väčšinou, ak vypadne nejaké auto z programu, snažíme sa ho nahradiť iným. Tentokrát to bolo podobné a preto sa v redakcii ocitla opäť Mazda CX-5 s vysneným manuálom.

Mazda CX-5 2.2 SKY-D MT

Tento typ nás mal sprevádzať na ceste do Ženevy pred mesiacom, avšak museli sme vtedy prijať ponuku automatu. Mazda CX-5 so šesťstupňovým manuálom brázdila cesty iba na západnom Slovensku a nehanbil som sa krásnu bielu farbu karosérie zašpiniť blatom. Priatelia, usaďte sa, ideme sa blázniť!

Konečne čoraz častejšie sa objavuje zubaté Slnko na oblohe a človeka to láka von, mňa konkrétne do lesa. Prioritne dôvod zablúdenia  s CX-5kou k vode bolo fotenie, no keď som si preskúmal terén, prebudil sa vo mne malý diablik. Rozumejte, v tomto stave nemožno odo mňa očakávať racionálne zmýšľanie. Auto nestálo pred redakciou ani dva dni a už som ho špinil veselo, že by ho vlastná automobilka nespoznala. Mazda dostala zabrať pri jazerách na nespevnenom podklade, ktorému dominovali mláky, štrk a blato. Dúfam, že sa import pri prečítaní týchto riadkov nenahnevá.

Mazda CX-5 2.2 SKY-D MT

Mazda momentálne vyrába dva modely SUV, pričom ten menší nami testovaný je taktiež určený na cesty, ale tam sme si CX-5ku užili dosýta, preto som hľadal ideálne podmienky na prechod po nespevnených cestičkách. Autu zabezpečuje výborné jazdné vlastnosti permanentný pohon oboch náprav, CX-5 nemá vôbec problém prejsť po blatistom povrchu v stúpaní, dokonca ani korekcie volantu nie sú veľké. Proste reaguje na povely riadenia citlivo a rázne.

[adsense]

Vzhľadom na to, že máme dočinenia s SUV, kríženie náprav je vylúčené, no ak sa niektoré koleso ocitne vo vzduchu, auto to neprekvapí a zachová si chladnú hlavu. Vodič spoza volantu vidí a vie dobre odhadovať šírku auta v úzkych prejazdoch, horšie to je so spojkou. Tú musíte pri pomalých rýchlostiach pridržiavať, pretože silný krútiaci moment na prvom prevodovom stupni znamená dobrých 8km/h a to nie je ideálna rýchlosť pri striedavých hlbokých jamách.

Mazda CX-5 2.2 SKY-D MT

Malé mínus vidím v absencii systému zjazdu kopca, hoci tento systém nepoužívam ani v autách, ktoré ním disponujú, patrilo by sa ho sem zaradiť. Niektorý detailista totiž môže usúdiť, že Mazda CX-5 je na dve veci. Ja s tým rozhodne nesúhlasím, v podstate mi stačí, že prudké zjazdy som vedel pokojne zvládnuť s citlivým brzdovým pedálom. No a teraz k tej drzej opovážlivosti špiniť auto pre efektné fotky.

Po úspešnom fotení čistého auta som natrafil v potulkách lesom na časť, kde nahradili sneh obrovské mláky. Správny vodič si terén najprv preskúma, až potom začne jazdiť, s týmto návodom som sa stotožni i ja. Úsek s mlákami prešla Mazda CX-5 na druhom prevodovom stupni, pričom sa dávalo pozor, či nie je niektorá jama príliš zradná. Až potom začalo zrýchľovanie. Na niektorých záberoch vidno ozaj rýchle prejazdy, ktoré radšej nechcem číselne vyjadrovať. I v extrémnom zaobchádzaní dokáže SUV prejsť vodou bez náznaku výrazného aquaplaningu, ani silné hojdanie podvozka nevykazovalo stratu stability! AVŠAK! Najviac ma tešil fakt, že tuhosť karosérie nedovolila žiadnemu interiérovému komponentu zabuchotať. Všetky nárazy tlmičov boli krásne tlmené. Wau! Klobúk dole.

Mazda CX-5 2.2 SKY-D MT

Ostatné dni prežila krásna biela Japonka s nami normálne na bežné užívanie. Zistil som, že dynamika motoru s manuálom sa takmer nemení, čo je troška škoda, čakal som viac. Neplatí tu pravidlo ako pri iných prevodovkách. S CX-5kou som jazdil za rovnakú spotrebu ako s automatom pri rovnakom vnímaní dynamiky, akurát mi robili radosť krátke a presné dráhy páky prevodovky.

Druhé a asi konečné stretnutie s CX-5 prebehlo intenzívne . Mazda sa rozhodne s týmto modelom vyšvihla pred konkurentmi a môže si pokojne tlieskať za perfektnú urobenú prácu.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 2191
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 110 / 4500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 380 / 1800 - 2600
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 197
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 9,4
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6 / 4.7 / 5.2
Spotreba počas testu (l/100km): 7,6
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4555 / 1710 / 1840
Batožinový priestor - min./max. (l): 503 / 1620
Objem nádrže (l): 58
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1605 / 500

Ceny

Základná cena: 21 900€
Cena verzie od: 30 300€
Cena testovanej verzie: 30 855€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook