Menu
  • Maťo Homola vybojoval európske striebro
    Maťo Homola vybojoval európske striebro
    • | Komentáre
    Do svojej druhej sezóny v FIA ETCC vstúpil Maťo Homola a jeho tím Homola Motorsport so snahou ukázať svoj potenciál.

Maťo Homola vybojoval európske striebro

Už z vlaňajška známe BMW 320si WTCC bolo zodpovedne pripravené a čistú rýchlosť dokázalo v tréningoch i kvalifikácii prvého víkendu v talianskej Monze. Nepredvídateľná (banálna) technická porucha však nedovolila zabudnúť na rok 2012 a tak musel Maťo z prvých pretekov odstúpiť. Do druhých pretekov za neustáleho, prudkého, dažďa nastúpil z posledného - 36.miesta. Preteky síce dokončil na deviatom mieste, ale súčasne na prvom nebodovanom mieste. Z Talianska si tak Maťo viezol len 2 body za druhú kvalifikačnú priečku. Jeho konkurent Petr Fulín mal na konte už bodov 21.

[adsense]

Vrchol sezóny 2013 pre slovenský tím prišiel už na konci apríla. Nezabudnuteľná atmosféra zaplnených tribún Slovakia Ringu (42 000 divákov) hnala Maťa dopredu a po druhom mieste v prvých pretekoch sa v druhej jazde s pevným štartom po prvý raz dostal do cieľa ako prvý. Prvé víťazstvo slovenského jazdca v pretekoch Majstrovstiev Európy FIA ETCC si užil naplno. Splnil sa mu veľký sen - zvíťaziť v tak významnom seriáli po prvý krát vo svojej kariére pred domácim publikom.

homola-brno-1

Na rakúskom Salzburgringu dohnal 19-ročný slovenský talent stratené body zo začiatku roka. V kvalifikácii bol tretí, no v pretekoch líder triedy S2000 Petr Fulín ťažko havaroval a Maťo získal spolu 19 bodov. Po prvý raz v dlhej histórii Majstrovstiev Európy FIA ETCC sa hrala na stupňoch víťazov slovenská hymna! V súčte bol Homola 4 body za českým skúseným jazdcom.

Dlhá cesta na horúcu Sicíliu vyniesla Homolovcom ďalší triumf. Tretie a prvé miesto v pretekoch na trati Enna Pergusa a ďalších 17 bodov do hodnotenia. Fulín získal za prvé a druhé miesto 21 bodov a natiahol svoj náskok pred Maťom na 8 bodov.

Zrazu sa boj zisk titulu Majster Európy zdramatizoval a stal sa vyslovene česko – slovenským súbojom. Obaja súperi, ktorí svojimi výkonmi vo všetkých pretekoch deklasovali zvyšok štartovného poľa, mali rovnaké skóre v počte víťazstiev a druhých miest. Fulín bol však úspešnejší v kvalifikáciách.

V posledných dvoch pretekoch na Masarykovom okruhu v moravskom Brne bolo v hre ešte  23 bodov.  Maťo  bol vo veľkej nevýhode, nakoľko štartoval v Brne iba      2 krát a naposledy v roku 2011. V kvalifikácii tak potvrdil svoje obrovské skúsenosti z domácej trate český tandem tímu Křenek Motorsport a Fulín tak viedol už o 10 bodov. Maťo musel ísť v prvej jazde s letmým štartom na víťazstvo. Z formácie vyrazil ako blesk, pretlačil sa aj popri tvrdo brániacom Srbovi Borkovičovi s vozidlom Chevrolet Cruze WTCC, no na Fulína to nestačilo. V cieli tak bolo jasné, že novým šampiónom bude 36-ročný Čech. Maťo Homola však ďalším, už ôsmym pódiovým umiestnením v tejto sezóne potvrdil pozíciu vicemajstra. Posledné preteky sezóny 2013 boli v Brne odštartované formou pevného štartu ale o prvých dvoch miestach bolo už rozhodnuté.

homola-brno-3

V bohatej a slávnej histórii Majstrovstiev Európy cestovných automobilov FIA ETCC sa na najvyššie priečky dostali aj mená, dnes už legiend svetového motoršportu ako Jacky Ickx, Jochen Mass, Dieter Quester či Tom Walkinshaw, ale aj slávne mená československej histórie Zdeněk Vojtech a Břetislav Enge.  V tomto tisícročí po obnovení tradície FIA ETCC sa medzi víťazov pretekov zapísali aj Fabrizio Giovanardi, Gabriele Tarquini, Peter Kox, Yvan Muller, Nicola Larini či Andy Priaulx.

Okrem individuálneho ocenenia získal Maťo Homola aj strieborný Pohár národov pre Slovensko, spomedzi trinástich krajín zastúpených v ročníku 2013. Keďže štartoval vo FIA ETCC ako jediný Slovák, bodový priemer mal lepší ako víťazný tím Česka.

19-ročný Matej Homola má pred sebou určite ešte mnoho víťazstiev. Jeho doteraz najlepší rok 2013 by mal byť dobrým odrazovým mostíkom do ďalšej kariéry.

Podobné články
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook