Menu
  • Clio Grantour, GT a RS
    Clio Grantour, GT a RS
    • | Foto 
    • | Komentáre
    Tesne po skončení autosalónu v Ženeve Renault na Slovensku rozširuje, a zároveň kompletizuje modelovú radu Clio o kombi Grandtour, GT a RS. Podrobné informácie sme sa dozvedeli na zaujímavej tlačovej konferencii v priestoroch ZOO Bratislava.

Kompletný modelový rad

S príchodom štvrtej generácie Clia prišli rozsiahle inovácie v technike, dizajne aj interiéri. Množstvo z toho sme už vyskúšali naživo v hatchbacku počas redakčného testu, avšak, ďalšie tri modely nemožno ignorovať. Začnime tým rodinným, a ku koncu sa dopracujeme k športovému unikátu.

Zástupca kompaktných kombíkov Clio Grandtour má pomerne nízku konkurenciu. Rozdá si to s Fabiou Kombi a Seatom Ibiza ST. Ďalšie kombička sú buď väčšie alebo cenovo v inej kategórii. Novinka vyniká v pokračovaní identického vzhľadu hatchbacku, no postupne dozadu sa kategorizuje na dynamické kombi vďaka úzkemu preskleniu v oblasti bočných okien batožinového priestoru a zvažujúcej sa strechy.

Renault Clio 4 Grandtour

To najdôležitejšie a podstatne rozdielne oproti ostatným modelom Clia sa nachádza v kufri. Batožinový priestor disponuje v základe hodnotou 443 litrov, čo je asi tak ideálna hodnota a nezaostáva popri konkurencii ( + 13l proti Ibize ST a - 62l proti Fabii Kombi). Po sklopení sedadiel vznikne rovná podlaha a po strop naložíte batožinu v celkovej hodnote až 1380 litrov. Na kutilov myslí Clio Grandtour tiež. Spolujazdcove sedadlo sa dá preklopiť a potom vkladať do útrob Clia predmety dlhé až 2480mm.

[adsense]

Motorovú radu tvorí identická zostava agregátov. Základ začína na atmosférickom zážihovom štvorvalci 1.2 16V o výkone 75k, nasleduje najsilnejší prepĺňaný trojvalec 0,9 TCe s výkonom 90k. Paletu naftiakov zastupuje dôverne známy štvorvalec 1.5 dCi v dvoch rovnakých výkonových zhotoveniach ako benzíny. So Start/Stopom silnejší variant spotrebuje podľa výrobcu len 3,2 litra/100km. Zatiaľ sú motory spriahnuté s päťstupňovými manuálmi, neskôr bude možné kombinovať silnejší diesel s automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Cena v základnom stupni výbavy Authentique začína na 9 790€ s DPH.

Ostrejšie založení jedinci sa môžu poobhliadnuť po zaujímavej verzii Clio GT. Prečo zaujímavej? Doba down-sizingu neúprosne odvádza veľkoobjemové motory do múzea. Všetko sa rieši turbom. Nové Clio GT je toho čistým príkladom. Pod kapotou sa totiž ocitla nová štvorvalcová jednotka 1.2 TCe s výkonom 88kW pri 4900ot./min. Ešte zaujímavejšia je kombinácia s automatom EDC. Šesť stupňov sa dá radiť aj pod volantom. Dokonca GT-čko disponuje systémom R.S. Drive, kedy sa upravuje chod radenia prevodových stupňov. Viac si tento systém predstavíme nižšie u Clia RS.

Renault Clio 4 GT

Na svoje si prídete aj po stlačení plynového pedálu. Clio GT sľubuje zrýchlenie z 0 na 100km/h za 9,4 sekundy a preháňa sa rýchlosťou 199km/h. Objem s turbom dovolili stiahnuť konzumné nároky na 5,2 litra/100km.

Športovejšia verzia GT inklinuje k mladšej klientele zákazníkov a vábi slušnou cenou 15 190€. Dodáva sa v troch farebných prevedeniach, pričom charakteristické prvky sú v podobe sedemnásťpalcových diskov a kovovo šedých lakovaných častí exteriéru ako napríklad spätné zrkadlá. Príplatková farba modrá metalíza Malta Blue sa stala reprezentačným odtieňom, ktorý môžete vidieť na fotkách pod článkom.

Krásavec v sebe skrýva identické prvky príplatkovej výbavy ostatných modelov, no zároveň sa upravili niektoré detaily interiéru, ktoré dodávajú vozidlu jedinečnosť. Napríklad predné sedadlá majú výraznejšie bočné vedenie a sú obrendované popiskami „GT“. Pokiaľ je pre vás Clio GT moc malé, nezúfajte, na Slovensko dorazí neskôr aj verzia Grandtour.

Posledným, no najväčším lákadlom prezentácie dozaista bola dravá šelma menom Clio RS. Toto auto už nie je obyčajný civilný dopravník. Hoci Renault tvrdí, že je prispôsobivý rôznym prostrediam, dominantou tohto modelu sa stanú závodné trate. Prvýkrát sa pod kapotou usídlila motorizácia prepĺňaná turbom. Staršiu generáciu 2.0 16V nahradila nová jednotka 1.6 TCe o výkone 147kW, teda rovných 200 konských síl prenášaných na prednú nápravu. Tiež sa dodáva iba s automatom EDC.

Renault Clio 4 RS

Motor tvorcovia navrhli ozaj ostro, pohrali sa so sacím, zvukovým a výfukovým potrubím. Taktiež sa použilo turbo s nižšou zotrvačnosťou a Renault pripravil pre vodiča pikošku. Do kabíny si môže regulovať intenzitu hluku motora. Určite vás zaujímajú hlavne výkonové parametre, tak ich prezraďme.

Pomocou programu Launch Control, kedy sa zošliapne silno ľavou nohou brzdový pedál, pritiahnu k sebe obe páky pod volantom, zatlačí plynový pedál a následne pustí brzda, Clio RS zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosiahne 230 km/h. V normálnej prevádzke vraj prejde v kombinovanom cykle 100km len s apetítom 6,3 l/100km.

Štvrtá generácia pokračuje v tradícii predchodcu, čiže sú k dispozícii rôzne príplatkové športové prvky. Za 1600€ dostávate tvrdší podvozok Cup, ktorý z Clia RS robí nekompromisného trhača asfaltu. Oproti štandardnému podvozku klesol o 3mm nižšie a tuhosť tlmičov sa zvýšila vpredu o 27%, a vzadu o 20%. Kotúče použité vpredu patria doposiaľ k najväčším zo všetkých modelov Renault, merajú 320mm v obvode.

Za najostrejšiu verziu RS zaplatíte 22 290€, no kam vyšplhajú príplatky konečnú cenu? V každom prípade, do prvého osedlania tohto tátoša veríme, že cena naplno korešponduje s vlastnosťami auta.

Fotogaléria

Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook