Menu
  • Chýba výkon
    Chýba výkon
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Nadpriemerný vnútorný priestor za rozumnú cenu na štyroch kolesách nájdete v segmente malých MPV. Na Slovensku sú celkom populárne, my sme sa pozreli na zúbok Kie Venga so slabším naftovým štvorvalcom.

Kia Venga 1.4 CRDi

Kórejský počin sa predstavil prvýkrát v roku 2009 a zdieľa základy Hyundai ix20. Napriek rovnakej stavbe karosérie je z hľadiska dizajnu a interiéru svojský. Minulý rok na parížskom autosalóne predstavila automobilka decentné omladenie zovňajšku. Naozaj iba decentné.

[adsense]

Venga to má ťažké, oproti ix20 pôsobí i po omladení staršie. Predná maska dostala prepracovaný nárazník, hmlové svetlomety s LEDkami pre denné svietenie, no zadné partie auta ostali v podstate nezmenené. Vo vyšších stupňoch výbavy dostanete LED svetlomety aj vzadu.

Kia Venga 1.4 CRDi

Poslednou známkou inovácie sú disky kolies s modernejším tvarovaním. V bielej farbe s panoramatickým oknom a chrómovými doplnkami Venga až tak staro nevyzerá. Je to taká udržiavaná pani v elegantných bielych šatách s decentnými chrómovanými náramkami.

Kabína pre piatich pasažierov ostala po facelifte nezmenená. Priestor stále posádke poskytuje veľkorysé možnosti vpredu i vzadu. Na predných sedadlách sú v závislosti od výbavy opierky na lakte, ktoré zlepšujú komfort počas cestovania. Vodič ani spolujazdec nemajú problém nájsť si vyhovujúce sedenie.

Kia Venga 1.4 CRDi

Dôležitejším ukazovateľom výbornej schopnosti uviezť vzadu troch pasažierov môže byť napríklad rovná podlaha bez vysokého stredového tunela. K tomu si prirátajte sklopné operadlá a posúvateľné sedadlá. Venga takto uspokojí pasažierov na veľké vzdialenosti. Batožinový priestor stačí bežne využívať v základnom objeme 440l s dvojitou podlahou.

Do výbavy Kia príliš nezasahovala, teraz si však môžete dopriať 7-palcový dotykový displej s navigáciou spárovaný tiež s parkovacou kamerou vzadu. Osobne dotykové obrazovky neobľubujem, no táto ma nijak zvlášť neiritovala, nakoľko reagovala na dotyky v 90% prípadoch na prvýkrát.

Kia Venga 1.4 CRDi

Motor. Ten základný naftový štvorvalec sa výkonom 66 kW hodí pre senilných starších ľudí a „ultramegaflegmatikov“. Neťahá, neťahá a ešte raz neťahá. Malinkú silu vyvíja od spodného pásma otáčok, v stredných už pomaly chabne a hodnotu 4000 dosahuje s vypľutím všetkých newton metrov. Ja rozumiem, že v MPV nejde vždy o výkon, ale o bezpečnosť áno. S Vengou a motorom 1.4 CRDi musíte jazdiť veľmi predvídavo. Stačí jeden kamión obiehať na kratšej rovinke a pocítite ten adrenalín v krvi, ktorý ste zažívali za volantom škody 105L.

Relatívne lepšie dojmy mám z motorizácie, ak sa sústredím na kultivovaný prejav a slušnú spotrebu. Agregát vôbec nepočuť pracovať, odhlučnenie je na skvelej úrovni, dokonca aj na diaľnici, hoci tu prehlušuje prácu motora aerodynamika.

Kia Venga 1.4 CRDi

Spomenul som slušnú spotrebu, nie perfektnú. Z daného objemu nemožno očakávať výborné hodnoty spotreby nafty na diaľnici. Tu už točí celkom vysoké otáčky a vyššia karoséria sa pasuje s odporom vzduchu. Navyše, keď náhodou chcete „dynamicky“ jazdiť alebo udržiavať diaľničné tempo v stúpaní, potom vyhupne priemer na 7,5 litra/100 km. Oveľa lepšie je to počas ležérnej jazdy na vidieckych cestách, kde sa poľahky dostanete pod päť litrov.

No a ešte tu ostáva podvozok a riadenie. Stabilita auta a komfort pruženia na danú triedu stačí konkurovať ostatným malým MPV vozidlám. Venga sa moc nenakláňa, dosť dlho v zákrutách jazdí neutrálne a keď príde ku kritickejšej situácii, stabilizačný systém zasiahne extrémne rýchlo a razantne. Čo sa však týka riadenia, tu mám výhrady v preposilovanom účinku posilňovača. Jednoznačne sa takéto riadenie viac hodí do prímestských oblastí ako na dlhé trasy.

[adsense]

Zhrnuté a podčiarknuté. Daná motorizácia 1.4 CRDi nie je žiadna výhra. Vystačíte si s ňou jedine v nezaťaženom užívaní a bez potreby mať dostatočný výkon. Inými slovami je lenivý, odporúčam poobzerať sa po silnejších variantoch. Stačí zvoliť iný motor a Venga dokáže byť plnohodnotné rodinné auto.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1396
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 66 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 220 / 1750 - 2750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 167
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 14,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,0 / 4,2 / 4,5
Spotreba počas testu (l/100km): 5,3 - 6,9
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4068 / 1765 / 1600
Batožinový priestor - min./max. (l): 440 / 1486
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1270 - 1370 / 430 - 530

Ceny

Základná cena: 11 850€
Cena verzie od: 13 850€
Cena testovanej verzie: 18 950€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook