Menu
  • Tretia voľba
    Tretia voľba
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Podľa porekadla „Do tretice, všetko dobré“ sme sa vrhli na test tretej verzie Kie cee´d. Importér nám zapožičal na krátky test základnú motorizáciu z naftových agregátov a opäť so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Kia cee´d 1.4 CRDi

Nepochybne sa tento model auta v našej redakcii udomácňuje a radi sa s ním vždy prevezieme. I keď ide o krátky test, povedali sme si, že cee´da prevetráme na východ. Porcia vyše tisíc kilometrov náramne preverila štvorvalec  1.4 CRDi. Testovali sme už aj silnejší motor 1.6 CRDi, ktorý nás moc neoslovil, preto sme boli zvedaví na slabší variant.

Nafta je dnes vyhľadávaná pod kapotou hociktorého vozidla. Dávno nie je stanovené, že sa montuje výhradne do veľkých vozidiel, pretože v menších sa pre vysokú obstarávaciu cenu neoplatí. Možno to platí pre silnejší agregát 1.6 CRDi, ale pokiaľ zvažujete kúpu diesla, motor 1.4 CRDi by vás mohol osloviť. Rozdiel v cene je síce len 600€ za stupeň LX, ale prevádzkové náklady sú o poznanie nižšie. Tak napríklad na okresných cestách s dodržiavaním rýchlostných limitov jazdíte na úrovni len štyroch litrov. Výborne naladené krátke prevody dovoľujú vodičovi nacvakať všetkých šesť do 60km/h.

Kia cee´d 1.4 CRDi

O dynamike byť reč nemôže. Slabých 66kW sa trápi pri plnom zaťažení. Predbiehanie pomalších vozidiel neraz pripomína kaskadérske kúsky, hlavne, keď si vás všimne ten pomalý vodič a začne túrovať vpred. Cee´du dochádzajú sily a nakoniec predbiehanie vzdáte a budete sa poslušne vliecť v kolóne. Od základnej jednotky sa však neočakávajú zázraky v dynamike, škoda len, že ani ten silnejší agregát neťahá na svoj objem lepšie. Skrátka, Kia s naftovými motormi v cee´de dáva priestor pre nenáročných zákazníkov, ktorí sa skôr budú snažiť ekonomicky jazdiť, než byť na čele kolóny. Tiež ma celkom rýchlo omrzelo vytáčanie motora. Radšej som si neskôr užíval kultúru chodu a pohodlné pérovanie.

[adsense]

Práve kultúra chodu naftiaka je nezvyčajne tichá. Na voľnobehu ani neviete, či motor pracuje, alebo je v offline režime. A zvonka detto. Toto sa milým Kórejčanom vydarilo a zaslúžia si uznanie. Prezradím ešte výslednú spotrebu, ktorú som dosiahol otočkou Bratislava –Košice –Bratislava. Prvá etapa začínala od dílera značky priamo na diaľnicu. Tempomat navolený na rýchlosť 130km/h som nechal až po Zvolen po celú dobu na D1 a R1 cestách. Postupne číslica rástla až ku konečnému zobrazeniu 6,2 litra/100km. Za Zvolenom som palubný počítač vynuloval a pozrel naň až po príchode do Košíc. Cestoval som väčšinou pokojne, ale neodpustil som si občas predbehnúť pár áut za sebou, čiže by sa dalo jazdiť aj úspornejšie. No výsledok bol viac, než pozitívny, len 4,9l/100km. Na druhý deň, na spiatočnej ceste som vynuloval počítač a nechal ho počítať až po Bratislavu. Výsledok... 5,3l/100km rovnakým tempom.

Kia cee´d 1.4 CRDi

Cee´d už nemohol moc prekvapiť v niečom novom po tak krátkej dobe, ale predsa tu zahralo čosi na city. Reč je o najvyššom stupni výbavy, ktorý bol ešte viac doplnený o príplatkové položky. Keby som chcel mať takto vybavený prémiový hatchback, cena by siahala k 35 000€. Za náš testovaný exemplár Kia pýta „len“ 19 280€, ale pozrite sa na to z môjho uhla pohľadu. Väčšinou chcú fleetoví zákazníci v tejto triede základný model, za čo najnižšiu sumu. Avšak, nájdu sa aj takí, čo chcú mať „nadupané“ auto s dávkou luxusných prvkov a Kia im ho ponúka za prijateľnú sumu peňazí.

Parkovacia kamera s navigačným systémom v balíku „Navi“ vyjde na 1090€. Náročnejšieho zákazníka určite uspokojí. Multimediálny systém má kvalitnú dotykovú obrazovku s veľmi podrobným rozlíšením, čo do obrazu sa týka, či samotnej navigácie.

Tretí test a asi na dlhšiu dobu posledný v rámci modelu cee´d hatchback nesklamal. V hlavných atribútoch straší konkurenciu, mne osobne by sa páčil väčší výber motorizácií, potom by cee´d mohol byť premiant v pravom slova-zmysle.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1396
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 66 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 220 / 1500 - 2750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 170
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 13,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,3 / 3,5 / 4,1
Spotreba počas testu (l/100km): 5,3
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4310 / 1780 / 1470
Batožinový priestor - min./max. (l): 380 / 1318
Objem nádrže (l): 53
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1365 / 545

Ceny

Základná cena: 13 290€
Cena verzie od: 15 790€
Cena testovanej verzie: 19 280€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook